zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Západní obchvat Brna půjde zřejmě \"bystrckou stopou\"

27.03.2002
EIA
Západní obchvat Brna půjde zřejmě \ bystrckou stopou\
BRNO (ČIA) - Takzvaná \"bystrcká stopa\" kontroverzní rychlostní komunikace R43, která má vytvořit západní obchvat Brna, vychází \"jednoznačně nejlépe\" ze šesti hodnocených variant z 11 předložených. Uvedl to náměstek primátora Petr Zbytek na tiskové konferenci v Brně v pondělí 25. března. Stavba komunikace, zahrnuté do budoucí transevropské dopravní sítě, má být podle slov náměstka zahájena v roce 2005 a nákladem asi 4,5 miliardy korun dokončena nejpozději do roku 2010. Jak dále Zbytek uvedl, od severojižní rychlostní čtyřproudé komunikace město očekává vysoký dopravní efekt, především z hlediska odlehčení centrální části města od tranzitní a další dopravy. Poloha komunikace vytváří podmínky pro část vnitřních městských dopravních vztahů. Za výhodné v této souvislosti Zbytek označil, že zhruba 90 procent pozemků pro stavbu rychlostní komunikace je již ve vlastnictví města. Město nyní dvě varianty s různými délkami tunelových tras v blízkosti brněnské přehrady s povrchovou tramvajovou dopravou a automobilovou dopravou vedenou pod povrchem předá spolu s oponenturami ministerstvu životního prostředí. Podle náměstka teprve po tomto posouzení záměru by mělo být zahájeno jeho veřejné projednávání v rámci umístění stavby a jejího povolení.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí