Mělká řeka ohrožuje ekonomiku
ÚSTÍ NAD LABEM - V úsilí pomoci prosadit stavbu dvou nových jezů na dolním Labi
neustává Jaroslav Foldyna, zástupce hejtmana Ústeckého kraje. Tvrdí, že špatné
podmínky pro plavbu výrazně poškodí české podniky, které své výrobky a suroviny
dopravují po Labi. O práci může přijít tisícovka lidí pracujících v říční
dopravě. Karel Rouč \"Do zplavnění Labe se investovaly miliardy korun. Od
Přelouče po Střekov je Labe moderní mezinárodní dálnicí, dál až ke státní
hranici se mění v obyčejnou polní cestu,\"tvrdí Foldyna. Nedostatek vody v tomto
úseku by měly vyřešit dva jezy u Malého Března a Prostředního Žlebu. Proti
stavbě však vystupují ekologičtí aktivisté. Argumentují ochranou přírody a
zachováním vzácné fauny a flóry. Předseda Přátel přírody Marián Páleník nedávno
přirovnal regionální politiky prosazující jezy k placeným agentům přepravců.
Foldyna se naopak pozastavuje nad motivací tzv. ochránců přírody, kterým nevadí,
že se milióny tun zboží budou vozit místo po vodě vlaky a kamióny, což ještě
více zatíží životní prostředí: \"Oč jim jde, kdo je platí? Že by jako ti, co
bojují proti Temelínu, dostávali peníze z podivných nadací, které naplňují
firmy, pro něž bude likvidace labské vodní cesty výhodná?\"namítá Foldyna. Každá
přepravená tuna zboží ze zahraničí po železnici stojí podle Foldyny asi 18 eur.
Stejnou částkou dotuje Spolková republika Německo tamní dráhy, které tuto
přepravu zajišťují, aby byly vůči české vodní dopravě konkurenceschopné. Doprava
tuny zboží po vodě, jsou- li dobré plavební podmínky, ale stojí pouze 12 eur.
\"Padne-li vodní cesta, bude česká ekonomika zatížena o tři miliardy vyššími
náklady na jiné druhy dopravy. Zdroj: Blesk
ÚSTÍ NAD LABEM - V úsilí pomoci prosadit stavbu dvou nových jezů na dolním Labi neustává Jaroslav Foldyna, zástupce hejtmana Ústeckého kraje. Tvrdí, že špatné podmínky pro plavbu výrazně poškodí české podniky, které své výrobky a suroviny dopravují po Labi. O práci může přijít tisícovka lidí pracujících v říční dopravě.
Karel Rouč
\"Do zplavnění Labe se investovaly miliardy korun. Od Přelouče po Střekov je Labe
moderní mezinárodní dálnicí, dál až ke státní hranici se mění v obyčejnou polní cestu,\"tvrdí Foldyna. Nedostatek vody v tomto úseku by měly vyřešit dva jezy u Malého Března a Prostředního Žlebu.
Proti stavbě však vystupují ekologičtí aktivisté. Argumentují ochranou přírody a zachováním vzácné fauny a flóry. Předseda Přátel přírody Marián Páleník nedávno přirovnal regionální politiky prosazující jezy k placeným agentům přepravců.
Foldyna se naopak pozastavuje nad motivací tzv. ochránců přírody, kterým nevadí, že se milióny tun zboží budou vozit místo po vodě vlaky a kamióny, což ještě více zatíží životní prostředí:
\"Oč jim jde, kdo je platí? Že by jako ti, co bojují proti Temelínu, dostávali peníze z podivných nadací, které naplňují firmy, pro něž bude likvidace labské vodní cesty výhodná?\"namítá Foldyna.
Každá přepravená tuna zboží ze zahraničí po železnici stojí podle Foldyny asi 18 eur. Stejnou částkou dotuje Spolková republika Německo tamní dráhy, které tuto přepravu zajišťují, aby byly vůči české vodní dopravě konkurenceschopné.
Doprava tuny zboží po vodě, jsou- li dobré plavební podmínky, ale stojí pouze 12 eur. \"Padne-li vodní cesta, bude česká ekonomika zatížena o tři miliardy vyššími náklady na jiné druhy dopravy.
Zdroj: Blesk
Sdílet článek na sociálních sítích