Dálnice může vést tunelem
Pozorně sleduji problematiku výstavby dálnic a nestačím se divit! Udivuje mne,
jak velmi se rozčilují někteří úředníci, politici a zástupci akciové společnosti
Ředitelství silnic a dálnic nad tím, že ekologické iniciativy \"brzdí\" výstavbu
dálnic. Vždyť většina z těch, kteří se dnes pohoršují nad obstrukcemi ekologů ,
věděla, že výstavba dálnice D8 pokračuje k hranici Chráněné krajinné oblasti
České středohoří, ve které zákon takovou stavbu zakazuje! Přesto ani v jednom
úseku se nikdo z prosazovatelů D8 významnými přírodními fenomény v předstihu
nezabýval. Za závažnou chybu a zcela nepatřičné však považuji, že Ředitelství
silnic a dálnic vyloučilo výstavbu dlouhých tunelů jak v Českém středohoří (10
až 12 km), tak v Krušných horách (15 až 17 km). Vše se odehrávalo v době, kdy už
se v Evropě projekčně připravovaly stavby silničních tunelů 35 kilometrů
(Švýcarsko) a 31 kilometrů (Skandinávie). Získat technické a cenové relace
těchto staveb není problém (objevily se i v tisku). Nikde však není uvedeno, že
by kilometr tunelu byl několikanásobně dražší než povrchového řešení
(realizované ve velmi členitém terénu). V současné době někteří politici velmi
často hovoří o vytvoření \"speciálních zákonů\" pouze pro jednotlivé stavby.
Realizaci tohoto postupu (viz obchvat Plzně), tedy náhrady promyšlených řešení
narychlo účelově šitými zákony, pokládám za mimořádně špatné, nebezpečné a
dlouhodobě neperspektivní. AUTOR: Jiří Rous, Teplice ZDROJ: HN
Pozorně sleduji problematiku výstavby dálnic a nestačím se divit!
Udivuje mne, jak velmi se rozčilují někteří úředníci, politici a zástupci akciové společnosti Ředitelství silnic a dálnic nad tím, že ekologické iniciativy \"brzdí\" výstavbu dálnic. Vždyť většina z těch, kteří se dnes pohoršují nad obstrukcemi ekologů , věděla, že výstavba dálnice D8 pokračuje k hranici Chráněné krajinné oblasti České středohoří, ve které zákon takovou stavbu zakazuje! Přesto ani v jednom úseku se nikdo z prosazovatelů D8 významnými přírodními fenomény v předstihu nezabýval.
Za závažnou chybu a zcela nepatřičné však považuji, že Ředitelství silnic a dálnic vyloučilo výstavbu dlouhých tunelů jak v Českém středohoří (10 až 12 km), tak v Krušných horách (15 až 17 km).
Vše se odehrávalo v době, kdy už se v Evropě projekčně připravovaly stavby silničních tunelů 35 kilometrů (Švýcarsko) a 31 kilometrů (Skandinávie). Získat technické a cenové relace těchto staveb není problém (objevily se i v tisku). Nikde však není uvedeno, že by kilometr tunelu byl několikanásobně dražší než povrchového řešení (realizované ve velmi členitém terénu).
V současné době někteří politici velmi často hovoří o vytvoření \"speciálních zákonů\" pouze pro jednotlivé stavby. Realizaci tohoto postupu (viz obchvat Plzně), tedy náhrady promyšlených řešení narychlo účelově šitými zákony, pokládám za mimořádně špatné, nebezpečné a dlouhodobě neperspektivní.
AUTOR: Jiří Rous, Teplice
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích