Studijní cesta 30 zástupců českých neziskových organizací do Bruselu
ve spolupráci s ECAS (European Citizen Action Service), Brusel 10.-12. červen
2003 Pod záštitou Pavla Teličky, velvyslance České republiky při Evropské unii
Cíl cesty: Studijní cesta má přinést co nejvíce praktických a věcných informací
týkajících se budoucnosti českého neziskového sektoru po vstupu do EU a to nejen
pro její české účastníky, ale i pro druhou stranu - bruselské partnery (zástupci
institucí EU, evropských neziskových organizací a českých subjektů v Bruselu).
Jednotlivé cíle: 1. Osobně a bezprostředně seznámit české neziskové organizace s
prostředím evropských institucí v Bruselu. 2. Navázat přímé kontakty se zástupci
Evropské komise, Evropského parlamentu, Evropského hospodářského a sociálního
výboru za účelem získání praktických informací o programech EU pro neziskové
organizace. 3. Seznámit se s programy EU pro NNO a lidmi, kteří pracují na
jejich realizaci s cílem lépe pochopit jejich pozadí, logiku a účel. 4. Navázat
přímé kontakty se zástupci evropských neziskových organizací, evropských sítí,
platforem, centrál a asociací, v jejichž rámci mohou do budoucna působit jako
členové i české NNO. 5. Blíže se seznámit s problematikou zastupování
konkrétních institucí, organizací a zájmů v Bruselu, diskuze o případném
zastoupení českých neziskových organizací přímo v Bruselu s cílem získávání
důležitých informací pro celý neziskový sektor. 6. Představit specifické
problémy českého neziskového sektoru zástupcům institucí EU a evropských sítí
NNO přítomných v Bruselu. 7. Diskuze o dalším směřování českého neziskového
sektoru a možnostech jeho podpory v rámci evropských fondů a politik. Praktické
informace a přihlašování Celý program bude probíhat v anglickém jazyce.
Tlumočení nebude poskytováno kvůli zajištění plynulosti a bezprostřednosti debat
a diskuzí. Studijní cesta bude rozdělena do třech tematicky oddělených dnů: 1.
Evropský den Setkání se zástupci evropských institucí, kteří se zabývají
problematikou neziskových organizací, kontakty s „organizovanou“ evropskou
veřejností, dialogem s veřejností, partnerskými konzultacemi nebo otázkami
spojenými s Českou republikou, např. zástupci Generálního ředitelství Evropské
komise pro životní prostředí, regionální politiku, rozšíření, zástupci Pracovní
skupiny „Rozšíření“ Evropského hospodářského sociálního výboru, zpracovatelé
Laekenské deklarace, účastníci dění kolem Konventu). 2. Den NNO Setkání se
zástupci evropských neziskových organizací. Jedná se o evropské sítě, platformy,
evropské nadace, servisní organizace či například přímé zastoupení národního
neziskového sektoru (Polsko a Maďarsko). Diskuze o možných společných
projektech, členství a partnerství. Sdílení dosavadních zkušeností z prosazování
zájmů NNO v institucích EU. Přizvané organizace: Zastoupení polských NNO v
Bruselu, European Foundation Centre, EastWest Intitute, Charities Aid
Foundation, Platforma evropských sociálních NNO, Evropské sdružení dobrovolných
organizací, Přátelé Evropy a další. 3. Český den Setkání s reprezentanty českých
institucí a konkrétních zájmů přímo v Bruselu (Mise ČR při EU, Czech Business
Representation, čeští novináři působící v Bruselu, čeští stážisté v evropských
institucích. Výměna zkušeností s jejich dosavadním působením. Každý den budou
probíhat příslušné tematické semináře přibližně od 9.30 do 15.30 (včetně
přestávek a obědu). Odpoledne a večer bude následovat volný program. Podrobný a
přesný program včetně pozvaných osob a institucí bude k dispozici během května
2003. Diskuze nebude jednostranná, tj. česká strana si rozdělí prezentaci
jednotlivých bodů (více viz v Přihlašování). Hlavním přínosem bude vzájemná
diskuze a výměna zkušeností. Přihlášky a výběr účastníků Výběr účastníků bude
založen na snaze zachovat rovnoměrné regionální (krajské) zastoupení, aby
následné předávání získaných informací a zkušeností mezi další české NNO bylo
přiměřeně zajištěno po celé ČR. Pro zástupce neziskových organizací budou
nabídnuta v rámci každého kraje dvě místa. Způsobilé organizace by měly mít ve
svém popisu činnosti poskytování informací neziskovému sektoru (jak regionálně,
tak oborově), konzultací, rad a typů ostatním NNO, včetně pomoc s
prostředkováním vyhledávání případných partnerů. Ideální účastník cesty by měl
plynně hovořit anglicky, zabývat se projekty EU či poskytováním servisních a
informačních služeb. Kromě angličtiny ostatní není podmínkou. Zájemci o studijní
cestu do Bruselu jsou vyzváni k napsání motivačního dopisu (libovolná délka, ale
v angličtině!!). V tomto dopise by měli uvést, jak hodlají čerpat z této
studijní příležitosti, jaká oblast evropské integrace je zajímá, jak se chtějí
do budoucna věnovat problematice podpory neziskových organizací v ČR v rámci
evropských fondů a politik. Jakékoliv dosavadní zkušenosti či realizované
projekty jsou mile viděny, stejně tak jako i konkrétní plány jejich organizace
ve středně- a dlouhodobém výhledu). Případní zájemci by měli na závěr
motivačního dopisu uvést: Adresu a kraj působnosti/registrace Přesné
zaměření jejich mateřské organizace Způsob a prostředky, kterými chtějí předat
získané informace, kontakty a zkušenosti dalším NNO v kraji či v dané sektorové
oblasti Otázky, o kterých se domnívají, že by stálo za to o nich pohovořit a
představit je během cesty v Bruselu Otázky spojené s problematikou neziskového
sektoru, které podle jejich názoru představují největší bariéry/šance rozvoje
pro české NNO v souvislosti s evropskou integrací Problémy bránící či
ztěžující přístup českých NNO k evropským fondům a účasti na politikách EU
Vlastní očekávání ohledně cesty a získaných informací během ní Oblasti, ve
kterých by bylo dobré získat další informace, kontakty či přístup k informačním
zdrojům Návrhy osob a institucí, se kterými se případný zájemce rád setkal
Případné typy a doporučení ohledně výběru osob k setkání během studijní cesty,
její organizace a průběhu. Termín pro zasílání přihlášek: 1. duben 2003.
Přihlášky zasílejte (i mailem) na adresu uvedenou dole. Praktické organizační
záležitosti Pro účastníky bude bezplatně zajištěno ubytování na 4 noci (od 9. do
12. června) a strava. Ubytování bude zajištěno v příjemném rodinném hotelu 5-10
minut chůze od hlavních bruselských atrakcí (Grand Place) a evropských
institucí. V hotelu bude k dispozici každý den snídaně, obědy budou po dva první
dny zajištěny v restauraci Evropského parlamentu. Bohužel, účastníci si musí
zajistit vlastní dopravu do Bruselu. Hledání případných finančních zdrojů stále
trvá, nápady a typy jsou mile viděny! Více informací: David Stulík Jelení 196/15
118 00 Praha 1 e-mail: david.stulik@nros.cz [david.stulik@nros.cz] tel:
233-356-173
ve spolupráci s ECAS (European Citizen Action Service), Brusel
10.-12. červen 2003
Pod záštitou Pavla Teličky, velvyslance České republiky při Evropské unii
Cíl cesty:
Studijní cesta má přinést co nejvíce praktických a věcných informací týkajících se budoucnosti českého neziskového sektoru po vstupu do EU a to nejen pro její české účastníky, ale i pro druhou stranu - bruselské partnery (zástupci institucí EU, evropských neziskových organizací a českých subjektů v Bruselu).
Jednotlivé cíle:
1. Osobně a bezprostředně seznámit české neziskové organizace s prostředím evropských institucí v Bruselu.
2. Navázat přímé kontakty se zástupci Evropské komise, Evropského parlamentu, Evropského hospodářského a sociálního výboru za účelem získání praktických informací o programech EU pro neziskové organizace.
3. Seznámit se s programy EU pro NNO a lidmi, kteří pracují na jejich realizaci s cílem lépe pochopit jejich pozadí, logiku a účel.
4. Navázat přímé kontakty se zástupci evropských neziskových organizací, evropských sítí, platforem, centrál a asociací, v jejichž rámci mohou do budoucna působit jako členové i české NNO.
5. Blíže se seznámit s problematikou zastupování konkrétních institucí, organizací a zájmů v Bruselu, diskuze o případném zastoupení českých neziskových organizací přímo v Bruselu s cílem získávání důležitých informací pro celý neziskový sektor.
6. Představit specifické problémy českého neziskového sektoru zástupcům institucí EU a evropských sítí NNO přítomných v Bruselu.
7. Diskuze o dalším směřování českého neziskového sektoru a možnostech jeho podpory v rámci evropských fondů a politik.
Praktické informace a přihlašování
Celý program bude probíhat v anglickém jazyce. Tlumočení nebude poskytováno kvůli zajištění plynulosti a bezprostřednosti debat a diskuzí.
Studijní cesta bude rozdělena do třech tematicky oddělených dnů:
1. Evropský den
Setkání se zástupci evropských institucí, kteří se zabývají problematikou neziskových organizací, kontakty s „organizovanou“ evropskou veřejností, dialogem s veřejností, partnerskými konzultacemi nebo otázkami spojenými s Českou republikou, např. zástupci Generálního ředitelství Evropské komise pro životní prostředí, regionální politiku, rozšíření, zástupci Pracovní skupiny „Rozšíření“ Evropského hospodářského sociálního výboru, zpracovatelé Laekenské deklarace, účastníci dění kolem Konventu).
2. Den NNO
Setkání se zástupci evropských neziskových organizací. Jedná se o evropské sítě, platformy, evropské nadace, servisní organizace či například přímé zastoupení národního neziskového sektoru (Polsko a Maďarsko). Diskuze o možných společných projektech, členství a partnerství. Sdílení dosavadních zkušeností z prosazování zájmů NNO v institucích EU. Přizvané organizace: Zastoupení polských NNO v Bruselu, European Foundation Centre, EastWest Intitute, Charities Aid Foundation, Platforma evropských sociálních NNO, Evropské sdružení dobrovolných organizací, Přátelé Evropy a další.
3. Český den
Setkání s reprezentanty českých institucí a konkrétních zájmů přímo v Bruselu (Mise ČR při EU, Czech Business Representation, čeští novináři působící v Bruselu, čeští stážisté v evropských institucích. Výměna zkušeností s jejich dosavadním působením.
Každý den budou probíhat příslušné tematické semináře přibližně od 9.30 do 15.30 (včetně přestávek a obědu). Odpoledne a večer bude následovat volný program.
Podrobný a přesný program včetně pozvaných osob a institucí bude k dispozici během května 2003.
Diskuze nebude jednostranná, tj. česká strana si rozdělí prezentaci jednotlivých bodů (více viz v Přihlašování). Hlavním přínosem bude vzájemná diskuze a výměna zkušeností.
Přihlášky a výběr účastníků
Výběr účastníků bude založen na snaze zachovat rovnoměrné regionální (krajské) zastoupení, aby následné předávání získaných informací a zkušeností mezi další české NNO bylo přiměřeně zajištěno po celé ČR. Pro zástupce neziskových organizací budou nabídnuta v rámci každého kraje dvě místa.
Způsobilé organizace by měly mít ve svém popisu činnosti poskytování informací neziskovému sektoru (jak regionálně, tak oborově), konzultací, rad a typů ostatním NNO, včetně pomoc s prostředkováním vyhledávání případných partnerů.
Ideální účastník cesty by měl plynně hovořit anglicky, zabývat se projekty EU či poskytováním servisních a informačních služeb. Kromě angličtiny ostatní není podmínkou.
Zájemci o studijní cestu do Bruselu jsou vyzváni k napsání motivačního dopisu (libovolná délka, ale v angličtině!!). V tomto dopise by měli uvést, jak hodlají čerpat z této studijní příležitosti, jaká oblast evropské integrace je zajímá, jak se chtějí do budoucna věnovat problematice podpory neziskových organizací v ČR v rámci evropských fondů a politik. Jakékoliv dosavadní zkušenosti či realizované projekty jsou mile viděny, stejně tak jako i konkrétní plány jejich organizace ve středně- a dlouhodobém výhledu).
Případní zájemci by měli na závěr motivačního dopisu uvést:
Adresu a kraj působnosti/registrace
Přesné zaměření jejich mateřské organizace
Způsob a prostředky, kterými chtějí předat získané informace, kontakty a zkušenosti dalším NNO v kraji či v dané sektorové oblasti
Otázky, o kterých se domnívají, že by stálo za to o nich pohovořit a představit je během cesty v Bruselu
Otázky spojené s problematikou neziskového sektoru, které podle jejich názoru představují největší bariéry/šance rozvoje pro české NNO v souvislosti s evropskou integrací
Problémy bránící či ztěžující přístup českých NNO k evropským fondům a účasti na politikách EU
Vlastní očekávání ohledně cesty a získaných informací během ní
Oblasti, ve kterých by bylo dobré získat další informace, kontakty či přístup k informačním zdrojům
Návrhy osob a institucí, se kterými se případný zájemce rád setkal
Případné typy a doporučení ohledně výběru osob k setkání během studijní cesty, její organizace a průběhu.
Termín pro zasílání přihlášek: 1. duben 2003. Přihlášky zasílejte (i mailem) na adresu
uvedenou dole.
Praktické organizační záležitosti
Pro účastníky bude bezplatně zajištěno ubytování na 4 noci (od 9. do 12. června) a strava. Ubytování bude zajištěno v příjemném rodinném hotelu 5-10 minut chůze od hlavních bruselských atrakcí (Grand Place) a evropských institucí.
V hotelu bude k dispozici každý den snídaně, obědy budou po dva první dny zajištěny v restauraci Evropského parlamentu.
Bohužel, účastníci si musí zajistit vlastní dopravu do Bruselu. Hledání případných finančních zdrojů stále trvá, nápady a typy jsou mile viděny!
Více informací:
David Stulík
Jelení 196/15
118 00 Praha 1
e-mail: david.stulik@nros.cz
tel: 233-356-173
Sdílet článek na sociálních sítích