Vrak automobilu je pro město odpad
Hradec Králové (dio) Vraky automobilů v ulicích města žádnou ozdobou nejsou.
Často se stávají spíše hromadou nečistot, zvláště pokud lidé rozpadající se vůz
využijí ke zbavování dalších odpadků. Vrak se pak stane divokou skládkou.
Největší potíže autovraky [https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] působí
technickým službám při čištění města. Technické služby dnes čistí ulice po
blocích. Ty ulice, v nichž budou pracovat, označí s předstihem dopravními
značkami. \"Veškerá auta, která neoprávněně parkují v zóně čištění, technické
služby odtáhnou, tedy i vraky,\"sdělil ředitel hradeckých technických služeb
Lubomír Moupic. Za odtah vraku i provozuschopného automobilu ze zóny blokového
čištění lidé zaplatí 535 korun, parkovné v areálu technických služeb vyjde na 40
korun za den. \"Čištění po blocích se nám osvědčilo i při zacházení s vraky,
které jsme v ulicích nechávali. Místo pod vrakem se pak vymetalo ručně. V rámci
čistoty města je dnešní způsob rozhodně lepší,\"doplnil Moupic. Objeví-li se
starý a opuštěný automobil, soudní znalec musí posoudit, zda jde opravdu o vrak.
Město pak pošle výzvu majiteli. \"Posudek soudního znalce stojí 800
korun,\"sdělil Lubomír Jiřička z dopravního odboru hradeckého magistrátu. Město
si na likvidaci vraků najalo soukromou firmu. Smluvní autovrakoviště, které
zlikviduje vrak zdarma, odtáhne starý automobil po proběhnutém správním řízení
vedeném dopravním odborem hradecké radnice. \"Z hlediska životního prostředí
mohou ze zchátralých vozů unikat ropné látky, které by mohly kontaminovat vodu
či půdu. Nám však likvidaci autovraků
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] nařizuje také zákon. Nový zákon o
odpadech zná pojem autovrak [https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] jako
druh odpadu. Proto jsme museli zprostředkovat smlouvu mezi autovrakovištěm a
městem a likvidaci tohoto odpadu zajistit,\"řekl vedoucí odboru životního
prostředí hradecké radnice Pavel Kamenický. Dosud likvidovaly autovraky
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] v ulicích Hradce městské technické
služby. Ty nyní s tímto druhem odpadu nakládat nemohou. Zdroj: Mladá fronta Dnes
Autor: dio
Hradec Králové (dio) Vraky automobilů v ulicích města žádnou ozdobou nejsou. Často se stávají spíše hromadou nečistot, zvláště pokud lidé rozpadající se vůz využijí ke zbavování dalších odpadků. Vrak se pak stane divokou skládkou.
Největší potíže autovraky působí technickým službám při čištění města. Technické služby dnes čistí ulice po blocích. Ty ulice, v nichž budou pracovat, označí s předstihem dopravními značkami. \"Veškerá auta, která neoprávněně parkují v zóně čištění, technické služby odtáhnou, tedy i vraky,\"sdělil ředitel hradeckých technických služeb Lubomír Moupic. Za odtah vraku i provozuschopného automobilu ze zóny blokového čištění lidé zaplatí 535 korun, parkovné v areálu technických služeb vyjde na 40 korun za den. \"Čištění po blocích se nám osvědčilo i při zacházení s vraky, které jsme v ulicích nechávali. Místo pod vrakem se pak vymetalo ručně. V rámci čistoty města je dnešní způsob rozhodně lepší,\"doplnil Moupic. Objeví-li se starý a opuštěný automobil, soudní znalec musí posoudit, zda jde opravdu o vrak. Město pak pošle výzvu majiteli. \"Posudek soudního znalce stojí 800 korun,\"sdělil Lubomír Jiřička z dopravního odboru hradeckého magistrátu. Město si na likvidaci vraků najalo soukromou firmu. Smluvní autovrakoviště, které zlikviduje vrak zdarma, odtáhne starý automobil po proběhnutém správním řízení vedeném dopravním odborem hradecké radnice. \"Z hlediska životního prostředí mohou ze zchátralých vozů unikat ropné látky, které by mohly kontaminovat vodu či půdu. Nám však likvidaci autovraků nařizuje také zákon. Nový zákon o odpadech zná pojem autovrak jako druh odpadu. Proto jsme museli zprostředkovat smlouvu mezi autovrakovištěm a městem a likvidaci tohoto odpadu zajistit,\"řekl vedoucí odboru životního prostředí hradecké radnice Pavel Kamenický.
Dosud likvidovaly autovraky v ulicích Hradce městské technické služby. Ty nyní s tímto druhem odpadu nakládat nemohou.
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Autor: dio
Sdílet článek na sociálních sítích