ŽDB začne likvidovat ojeté vozy ekologicky nezávadným způsobem
Ojeté osobní automobily začne od příštího týdne ekologicky likvidovat akciová
společnost ŽDB Bohumín. Do konce letošního roku chce zpracovat tři až čtyři
tisíce vozů, jenž vykoupí na základě vzájemné dohody prodejci firmy Renault.
Firma tak naváže na svou obdobnou aktivitu z let 1999 a 2000, během níž
zpracovala čtyři tisíce vozidel východní provenience. Systém splňující normy
řízení ochrany životního prostředí, má zaručit, že se automobily rozeberou na
jednotlivé materiálové komponenty, jakými jsou ocel, plasty, sklo, pryž, aj. s
dalším využitím. Část z nich - především ocelové součásti firma přetaví ve
vlastních ocelářských pecích a zpracuje do nových finálních produktů, např.
válcovaných profilů, radiátorů, teplovodních kotlů aj. \"Tyto činnosti máme
dobře odzkoušené, pokud bychom měli k dispozici dostatek ojetin, mohli bychom
ročně zpracovávat až deset tisíc aut,\" uvedl Jindřich Vavrla, vedoucí provozu
recyklace ŽDB. Z údajů Prvního českého sdružení pro průmyslovou recyklaci
autovraků [https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] vyplývá, že se v Česku
ročně vyřazuje z provozu kolem 280 000 vozidel. Pouze patnáct procent se přitom
odstraňuje nezávadným způsobem, za nějž nelze pokládat ani uskladnění na
vrakovišti. ŽDB během uplynulých čtyř let investovala do systému nakládání s
odpady zahrnujícího i provoz recyklace ojetin kolem 160 miliónů. V
certifikovaném systému spolupracuje s desítkou jiných firem, jež následně
separují a zneškodňují jednotlivé materiály, včetně ropných látek. ZDROJ: HN
Ojeté osobní automobily začne od příštího týdne ekologicky likvidovat akciová společnost ŽDB Bohumín. Do konce letošního roku chce zpracovat tři až čtyři tisíce vozů, jenž vykoupí na základě vzájemné dohody prodejci firmy Renault.
Firma tak naváže na svou obdobnou aktivitu z let 1999 a 2000, během níž zpracovala čtyři tisíce vozidel východní provenience.
Systém splňující normy řízení ochrany životního prostředí, má zaručit, že se automobily rozeberou na jednotlivé materiálové komponenty, jakými jsou ocel, plasty, sklo, pryž, aj. s dalším využitím. Část z nich - především ocelové součásti firma přetaví ve vlastních ocelářských pecích a zpracuje do nových finálních produktů, např. válcovaných profilů, radiátorů, teplovodních kotlů aj.
\"Tyto činnosti máme dobře odzkoušené, pokud bychom měli k dispozici dostatek ojetin, mohli bychom ročně zpracovávat až deset tisíc aut,\" uvedl Jindřich Vavrla, vedoucí provozu recyklace ŽDB.
Z údajů Prvního českého sdružení pro průmyslovou recyklaci autovraků vyplývá, že se v Česku ročně vyřazuje z provozu kolem 280 000 vozidel. Pouze patnáct procent se přitom odstraňuje nezávadným způsobem, za nějž nelze pokládat ani uskladnění na vrakovišti.
ŽDB během uplynulých čtyř let investovala do systému nakládání s odpady zahrnujícího i provoz recyklace ojetin kolem 160 miliónů. V certifikovaném systému spolupracuje s desítkou jiných firem, jež následně separují a zneškodňují jednotlivé materiály, včetně ropných látek.
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích