zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Obchvat nemá v plánu protihlukové stěny

23.07.2003
Hluk
Obchvat nemá v plánu protihlukové stěny
Mladá Boleslav, Kosmonosy Plá novaný obchvat měst Mladá Boleslav a Kosmonosy nemá v projektu žádné protihlukové stěny. Obyvatelé lokalit Debř a Radouč se nyní bojí znehodnocení svých pozemků a domů, které lemují plánovanou trasu. \"Původní projekt přitom počítal s tím, že bude silnice alespoň trochu zahloubená, takže by se zplodiny a hluk držely dole, ale teď prý silnice povede vrchem. My tam bydlíme a nikdo se nás neptal, jestli tam takový obchvat chceme. My to tam teď schytáme,\" zlobil se jeden z majitelů nemovitostí. Vedení města připouští, že se projekt změnil. \"Ochránci přírody uspěli s tím, že v lokalitě je třeba zachovat koridor pro migraci živočichů, takže se silnice zvedla nad terén. Investor s protihlukovými stěnami nepočítá,\" připustil primátor města Svatopluk Kvaizar. O tom, že by město na vlastní náklady zajistilo pro obyvatele opatře ní bránící poškození jejich majetku, nechce vedení radnice příliš slyšet. Přitom nejde jen o protihlukové stěny, ale také například o to, že zvýšením silnice budou obyvatelé v domech kolem silnice rušení i světly z aut. \"Jednali jsme s investorem (Ředitelství silnic a dálnic pozn. red.), a ten se nebrání tomu, že by na vlastní náklady opatření zajistil, pokud by měření prokázala nadlimitní zátěž obyvatel. Budeme stěny prosazovat,\" uvedl Kvaizar. Obyvatelé těchto lokalit si tak zřejmě budou muset počkat, až bude obchvat hotov, až zde investor kontrolně změří hluk či prašnost a teprve pak by investor instaloval stěny kolem silnice. Ve středu ve tři hodiny odpoledne se na radnici chystá jednání s obyvateli Debře a odborem rozvoje města, kde by měli lidé vznést své připomínky k plánovanému ob chvatu. Radnice přitom rozhodně nechce stavbu zastavovat ani přerušovat. \"Už jednou se nám stalo, že peníze na obchvat nakonec kvůli zdejším průtahům získal někdo jiný a totéž by hrozilo i teď. My bychom zase městu neulevili od nákladních aut a frekventované dopravy,\" namítal náměstek primátora Petr Kadaník. V minulosti totiž nebyly vyřešeny majetkové vztahy k pozemkům, po nichž silnice povede. Kosmonosy a Mladá Boleslav je musely vykupovat, což se protáhlo až do letošního roku. Peníze, které mělo ředitelství silnic na investice na Mladoboleslavsku, tak připadly na stavbu obchvatu Bělé pod Bezdězem. Nyní už je podle Kadaníka připravený projekt na silnice kolem Luštěnic, takže se mladoboleslavská radnice obává, že by nakonec peníze utratilo ředitelství tam. RADEK PLAVECKÝ Zdroj: Mladá fronta Dnes
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí