Sobota, 20. dubna 2024

Město informovalo o požáru Chemopharmy se zpožděním

Město informovalo o požáru Chemopharmy se zpožděním
Ústí nad Labem - Již podruhé město použilo k informování veřejnosti v krizové situaci SMS zprávu na mobilní telefony. V úterý v 18.30 hodin totiž vypukl požár v ústecké Chemopharmě. \"Došlo k požáru na jednom z provozních souborů. Vzhledem k charakteru požářiště nebylo ohroženo životní prostředí. Při události došlo k poranění jednoho ze zaměstnanců, který byl ihned převezen do nemocnice. Rozsah škody je předmětem šetření,\" řekl generální ředitel Josef Krautman. Operační důstojník Hasičského záchranného sboru uvedl, že pět hasičských jednotek vyjelo v 18.43 hodin na místo, zhruba za hodinu pak hasiči požár lokalizovali, a pak už jen ochlazovali sudy s toluenem a acetylenem. Při zásahu nebyl nikdo z hasičů zraněn. Odbor mimořádných situací ústeckého magistrátu tak podruhé vyzkoušel rozesílání krizových SMS. Občané, kteří se zaregistrovali, obdrželi zprávu ve znění: \"V objektu Chemopharmy došlo k požáru. Nyní je již lokalizován a do ovzduší unikl v menší míře pouze oxid uhelnatý. Občanům nehrozí žádné nebezpečí.\" Právě čas doručení zprávy je ale předmětem jednání na magistrátě. Krizová zpráva totiž některým lidem přišla těsně po osmé hodině večer, jiným až například ve 20.26 hodin. \"V případě, že by šlo o mimořádně závažnou situaci, taková časová prodleva by byla samozřejmě nepřípustná. Proto se snažíme jednat s operátorem a my sami se budeme snažit náš systém dopilovat,\" uvedla Vlasta Štěpánová, vedoucí odboru mimořádných situací, který má rozesílání zpráv na starosti. Proč došlo ke zdržení zprávy ze strany operátorů, Štěpánová nechápe. \"Pokusíme se to zjistit a jednat s operátory o zkvalitnění služby,\" řekla Štěpánová. K prodlevě došlo ale i na straně odboru. Sama Štěpánová připustila, že doba mezi tím, než ji městská policie informovala, byla dlouhá. \"Nešlo o velký požár, přesto jsme ale SMS rozeslali. Tím si to alespoň nacvičíme a můžeme systém dopilovávat tak, abychom v případě vážné situace byli opravdu velmi rychlí,\" dodala Štěpánová. Krizové SMS zprávy město zavedlo po zkušenosti s nedobrou informovaností občanů při požáru ve Spolchemii v listopadu loňského roku. \"Hledali jsme cestu, jak systém zkvalitnit a zprávy se osvědčily,\" řekl primátor Petr Gandalovič. V polovině letošního června bylo do krizového SMS vysílání přihlášeno 616 osob. Dva dny poté, co odbor pomocí zpráv informoval poprvé, se počet přihlášených zvýšil o třetinu. Ke včerejšímu dni bylo zaregistrováno již 1819 lidí. \"Služba je poskytována zdarma. Občané se mohou přihlásit tak, že na telefonní číslo 605 733 680 zašlou zprávu ve tvaru IK UL REG,\" informoval mluvčí magistrátu Milan Knotek. Za poslání jedné zprávy zaplatí město 1,20 Kč. Za posílání zpráv tak v letošním roce utratilo 14 524 korun. \"Výši finančních prostředků ovlivňuje počet zaregistrovaných lidí a poslaných zpráv,\" doplnila Štěpánová. Zdroj: Ústecký kraj Autor: JIŘÍ DANÍČEK
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů