Ministerstvo dalo tunelu zelenou
Šumperk, Praha Tunel pod Červenohorským sedlem by neměl mít negativní vliv na
životní prostředí. Takové je stanovisko ministerstva k dopravnímu řešení, které
už pět let prosazují Lesostavby Šumperk. Studii vlivu stavby na životní
prostředí musely dvakrát přepracovat. Třetí verze dostala 7. října zelenou.
\"Jsem velmi spokojen, skoro jsem už nevěřil, že se k záměru ministerstvo
životního prostředí takto postaví,\"uvedl ředitel Lesostaveb Jan Doležel.
Příprava tunelu je ale běh na dlouhou trať. \"Teď nás čekají složitá jednání s
krajem. Cílem je získat pro tunel statut veřejně prospěšné stavby,\"řekl
Doležel. Pouze u takové stavby totiž zákon připouští vyvlastnění potřebných
pozemků. V opačném případě by mohli odpůrci tunelu záměr snadno zablokovat. \"Na
šumperské straně kopce patří dotčené pozemky Lesům České republiky, ale na
jesenické straně jsou některé v soukromých rukou,\"upozornil Doležel. Proti
tunelu se v minulých letech stavěly obce Loučná nad Desnou i Bělá pod Pradědem a
také ochránci přírody. Jejich hlavním argumentem byly obavy ze zvýšení tranzitní
nákladní dopravy. Tunel pod sedlem je sice už součástí územního plánu Velkého
územního celku Jeseníky, nikoliv ovšem jako veřejně prospěšná stavba. Změna
plánu je dnes v kompetenci vlády, připravovaná novela stavebního zákona však má
tuto kompetenci přesunout na kraje. \"O územním plánu kraje má krajská
reprezentace jednat ve druhé polovině roku 2004. Případnou stavbu tunelu však
není možné vytrhnout z kontextu. Musela by být v souladu se všemi dalšími zásahy
do dopravního systému, především se stavbou nové spojnice mezi Petrovem na
Šumpersku a Jeseníkem,\"řekl Pavel Gremlica z Krajského úřadu Olomouc. Šest
kilometrů dlouhý tunel by byl největší stavbou svého druhu v republice. Náklady
odhadovaly Lesostavby na tři až čtyři miliardy korun, návratnost investice až na
25 let, podle výše mýtného. Na šumperské straně má být portál tunelu poblíž
první zákruty silnice v Koutech nad chatou Pelikán, na jesenické straně ústí
trasa nad chatou Dopravních staveb v Bělé. Zdroj: Zlínské noviny
Šumperk, Praha Tunel pod Červenohorským sedlem by neměl mít negativní vliv na životní prostředí. Takové je stanovisko ministerstva k dopravnímu řešení, které už pět let prosazují Lesostavby Šumperk. Studii vlivu stavby na životní prostředí musely dvakrát přepracovat. Třetí verze dostala 7. října zelenou. \"Jsem velmi spokojen, skoro jsem už nevěřil, že se k záměru ministerstvo životního prostředí takto postaví,\"uvedl ředitel Lesostaveb Jan Doležel. Příprava tunelu je ale běh na dlouhou trať. \"Teď nás čekají složitá jednání s krajem. Cílem je získat pro tunel statut veřejně prospěšné stavby,\"řekl Doležel. Pouze u takové stavby totiž zákon připouští vyvlastnění potřebných pozemků. V opačném případě by mohli odpůrci tunelu záměr snadno zablokovat. \"Na šumperské straně kopce patří dotčené pozemky Lesům České republiky, ale na jesenické straně jsou některé v soukromých rukou,\"upozornil Doležel. Proti tunelu se v minulých letech stavěly obce Loučná nad Desnou i Bělá pod Pradědem a také ochránci přírody. Jejich hlavním argumentem byly obavy ze zvýšení tranzitní nákladní dopravy. Tunel pod sedlem je sice už součástí územního plánu Velkého územního celku Jeseníky, nikoliv ovšem jako veřejně prospěšná stavba. Změna plánu je dnes v kompetenci vlády, připravovaná novela stavebního zákona však má tuto kompetenci přesunout na kraje. \"O územním plánu kraje má krajská reprezentace jednat ve druhé polovině roku 2004. Případnou stavbu tunelu však není možné vytrhnout z kontextu. Musela by být v souladu se všemi dalšími zásahy do dopravního systému, především se stavbou nové spojnice mezi Petrovem na Šumpersku a Jeseníkem,\"řekl Pavel Gremlica z Krajského úřadu Olomouc. Šest kilometrů dlouhý tunel by byl největší stavbou svého druhu v republice. Náklady odhadovaly Lesostavby na tři až čtyři miliardy korun, návratnost investice až na 25 let, podle výše mýtného. Na šumperské straně má být portál tunelu poblíž první zákruty silnice v Koutech nad chatou Pelikán, na jesenické straně ústí trasa nad chatou Dopravních staveb v Bělé.
Zdroj: Zlínské noviny
Sdílet článek na sociálních sítích