Ekologická auta mohou přinést firmám zisky
Globální oteplování zasahuje stále více do rozhodování politiků. Počítat by s
tím měli však i podnikatelé, kterým jinak hrozí značné finanční ztráty, varují
dvě výzkumné firmy, jež se snažily odhadnout finanční dopad zákonů proti
\"skleníkovým\"plynům na desítku největších světových automobilek. Automobilky
připravené na \"klimatickou změnu\"v politice omezující množství kysličníku
uhličitého při provozu aut mají šanci podle výzkumu zvýšit do roku 2015 své
zisky asi o osm procent. Zato ten, kdo zůstane pozadu, musí naopak počítat se
ztrátou až desetiny svých celkových zisků. Nejde o žádné drobné, v sázce jsou
miliardy dolarů či eur. \"Světový trh automobilů je stále více určován obavou ze
změny klimatu. Nová politika a závazky vyzývají společnosti od Evropy přes
Japonsko až po Kalifornii k výrobě aut, která budou efektivněji využívat palivo
a přitom produkovat méně uhlíku,\"upozornil Jonathan Lash, předseda World
Resource Institute (WRI), který spolu se skupinou pro udržitelný rozvoj (SAM)
výzkum připravil. Nejvíce šancí podle nich mají japonské automobilky. Honda může
počítat s nejnižšími náklady pro přizpůsobení svých aut ekologickým požadavkům,
pouhých 25 dolarů na auto. To je nic ve srovnání s automobilkou BMW, která bude
nucena u každého auta vynakládat na totéž až 600 dolarů. Amerika by mohla
ztratit nejvíce. Ford může kvůli nezvládnutí zplodin u svých aut ztrácet kolem
roku 2015 desetinu svých zisků. A u General Motors by to bylo jen o něco málo
méně. Evropské automobilky se z pohledu zisků pohybují spíše ve středním poli.
Volkswagen by mohl kvůli potížím při zavádění aut se sníženou produkcí zplodin
přijít o jedno až dvě procenta zisků, Renault by je mohl naopak zvýšit až o
čtyři procenta. MICHAL MOCEK Zdroj: Mladá fronta Dnes
Globální oteplování zasahuje stále více do rozhodování politiků. Počítat by s tím měli však i podnikatelé, kterým jinak hrozí značné finanční ztráty, varují dvě výzkumné firmy, jež se snažily odhadnout finanční dopad zákonů proti \"skleníkovým\"plynům na desítku největších světových automobilek. Automobilky připravené na \"klimatickou změnu\"v politice omezující množství kysličníku uhličitého při provozu aut mají šanci podle výzkumu zvýšit do roku 2015 své zisky asi o osm procent. Zato ten, kdo zůstane pozadu, musí naopak počítat se ztrátou až desetiny svých celkových zisků. Nejde o žádné drobné, v sázce jsou miliardy dolarů či eur. \"Světový trh automobilů je stále více určován obavou ze změny klimatu. Nová politika a závazky vyzývají společnosti od Evropy přes Japonsko až po Kalifornii k výrobě aut, která budou efektivněji využívat palivo a přitom produkovat méně uhlíku,\"upozornil Jonathan Lash, předseda World Resource Institute (WRI), který spolu se skupinou pro udržitelný rozvoj (SAM) výzkum připravil. Nejvíce šancí podle nich mají japonské automobilky. Honda může počítat s nejnižšími náklady pro přizpůsobení svých aut ekologickým požadavkům, pouhých 25 dolarů na auto. To je nic ve srovnání s automobilkou BMW, která bude nucena u každého auta vynakládat na totéž až 600 dolarů. Amerika by mohla ztratit nejvíce. Ford může kvůli nezvládnutí zplodin u svých aut ztrácet kolem roku 2015 desetinu svých zisků. A u General Motors by to bylo jen o něco málo méně. Evropské automobilky se z pohledu zisků pohybují spíše ve středním poli. Volkswagen by mohl kvůli potížím při zavádění aut se sníženou produkcí zplodin přijít o jedno až dvě procenta zisků, Renault by je mohl naopak zvýšit až o čtyři procenta.
MICHAL MOCEK
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Sdílet článek na sociálních sítích