Stavbu tunelu u Petrovic prý komplikují ekologové
Petrovice - Práce na budoucím nejdelším českém tunelu u Petrovic na Ústecku,
který je součástí dálnice D8, komplikují ekologičtí aktivisté. Řekl to František
Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která stavbu zajišťuje. Kvůli tomu, že se
ekologové odvolali proti stavebnímu povolení, podle něj dodavatel nemůže pro
stavbaře vytvořit odpovídající podmínky. Stavba by se ale neměla zdržet.
Ekologické sdružení Děti Země upozornilo na to, že Metrostav nemá stavební
povolení pro zařízení staveniště. \"Měli jsme ho pouze pro průzkumnou štolu.
Zatím zde naši lidé přežívají v omezených podmínkách,\" uvedl Polák. Pravomocné
rozhodnutí pro současné staveniště by měl vydat stavební úřad v Libouchci. Do té
doby budou stavbaři muset vydržet v provizoriu. \"Ražbu nezastavíme, jen je to
nepříjemné pro lidi, kteří nemají na místě dostatečné zázemí,\" dodal Polák.
Stavbaři už začali razit severní část tunelu. Dokončení prací je plánováno na
rok 2006. Náklady na stavbu se pohybují okolo 4,5 miliardy korun. Na ražbě
pracuje v nepřetržitém provozu asi osmdesát razičů a techniků. Z tunelu vytěží
horníci zhruba 400 tisíc kubíků zeminy. V tubusech budou bezpečnostní odstavné
pruhy a SOS hlásky. Na bezpečnost bude dohlížet Správa a údržba silnic. Nejvyšší
povolená rychlost v tunelu bude omezena na 80 kilometrů za hodinu. Na české
straně by dálnice měla měřit 92 kilometrů. Zbývá dokončit úsek o délce 23,3
kilometru z Trmic na státní hranici, kde chybí ještě 15 stavebních rozhodnutí, a
průchod Českým středohořím dlouhý 16,4 kilometru. Na německé straně se u Drážďan
staví dálnice A17 směřující k hranici. Stavba úseku z Pirny na hraniční přechod
Bahratal v délce 19 kilometrů ještě nezačala. Zdroj: Ústecký kraj
Petrovice - Práce na budoucím nejdelším českém tunelu u Petrovic na Ústecku, který je součástí dálnice D8, komplikují ekologičtí aktivisté. Řekl to František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která stavbu zajišťuje. Kvůli tomu, že se ekologové odvolali proti stavebnímu povolení, podle něj dodavatel nemůže pro stavbaře vytvořit odpovídající podmínky. Stavba by se ale neměla zdržet.
Ekologické sdružení Děti Země upozornilo na to, že Metrostav nemá stavební povolení pro zařízení staveniště. \"Měli jsme ho pouze pro průzkumnou štolu. Zatím zde naši lidé přežívají v omezených podmínkách,\" uvedl Polák.
Pravomocné rozhodnutí pro současné staveniště by měl vydat stavební úřad v Libouchci. Do té doby budou stavbaři muset vydržet v provizoriu. \"Ražbu nezastavíme, jen je to nepříjemné pro lidi, kteří nemají na místě dostatečné zázemí,\" dodal Polák.
Stavbaři už začali razit severní část tunelu. Dokončení prací je plánováno na rok 2006. Náklady na stavbu se pohybují okolo 4,5 miliardy korun.
Na ražbě pracuje v nepřetržitém provozu asi osmdesát razičů a techniků. Z tunelu vytěží horníci zhruba 400 tisíc kubíků zeminy.
V tubusech budou bezpečnostní odstavné pruhy a SOS hlásky. Na bezpečnost bude dohlížet Správa a údržba silnic. Nejvyšší povolená rychlost v tunelu bude omezena na 80 kilometrů za hodinu.
Na české straně by dálnice měla měřit 92 kilometrů. Zbývá dokončit úsek o délce 23,3 kilometru z Trmic na státní hranici, kde chybí ještě 15 stavebních rozhodnutí, a průchod Českým středohořím dlouhý 16,4 kilometru. Na německé straně se u Drážďan staví dálnice A17 směřující k hranici. Stavba úseku z Pirny na hraniční přechod Bahratal v délce 19 kilometrů ještě nezačala.
Zdroj: Ústecký kraj
Sdílet článek na sociálních sítích