Praha chce zkrátit dobu, po níž se obce musejí starat o vraky
Doba, po níž jsou obce povinny starat se o vraky vozidel, by se mohla v budoucnu zkrátit. Podle návrhu pražského magistrátu by to měly být tři měsíce, a nikoli rok. Praha také v novele silničního zákona chce, aby obce mohly vraky prodávat samy. Nyní je musejí po roce odevzdávat státu.
Praha si od případné změny zákona slibuje to, že vraky zmizí z ulic. Loni magistrát převzal přes 260 nalezených aut, jen dva si majitelé vyzvedli. Vraky zcela zaplnily odstavné parkoviště a magistrát nyní nemá kam dát dalších více než 200. Parkování a střežení jednoho vraku na odstavném parkovišti přijde město na 5000 až 6000 korun ročně, celkově to je kolem milionu korun. Proto magistrát chce, aby vraky mohly prodávat obce. Aspoň zčásti by získaly zpět náklady na jejich uskladnění a střežení. Již dříve se objevila kritika, že zkrácením doby by někteří lidé mohli o své automobily přijít. Například pokud by byli dlouhou dobu v zahraničí. Podle magistrátu by však přes zkrácení byla lhůta s ohledem na další úřední postupy půlroční. \"Soudný člověk nenechá své vozidlo šest měsíců bez dozoru,\" uvedl před časem primátorův náměstek Rudolf Blažek.
Zdroj: Ekomail