Cestovní kanceláře mohou vydělat na globálním oteplování
Zástupci cestovních kanceláří unisono hlásí: Počasí čím dál tím více ovlivňuje rozhodnutí, kam odjet na dovolenou. Na tento celosvětový trend upozornila i zpráva, kterou nedávno zveřejnila Světová turistická organizace.
\"Zimní pobyty na horách se budou koncentrovat do vyšších nadmořských výšek. Pouze v těchto místech totiž mají lidé jistotu, že si i za nepříznivých sněhových podmínek zalyžují,\" říká Tomáš Brejcha, ředitel marketinku firmy Čedok. S větším teplem poroste i zájem turistů o pobyty u moře. \"Letošní prudký růst zájmu Čechů o zájezdy k moři má na svědomí i teplé počasí,\" říká spolumajitel stejnojmenné cestovní kanceláře Václav Fischer.
Cestovní kanceláře tak mohou mít na rozdíl od ekologů z globálního oteplení paradoxně radost. Podle analytiků jim totiž mohou vzrůst tržby.
\"Hlavní turistická sezóna u moře se prodlouží a na jaře a na podzim tak může za teplem vycestovat daleko více lidí než dosud,\" míní ředitel analytické společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek. Podle jeho názoru se přitom budou zájemci rekrutovat především z řad seniorů, kteří budou k moři odjíždět s malými dětmi. \"Tento trend je již nyní patrný v zemích Evropské unie,\" doplňuje Beránek. Do Česka by však ve větším rozsahu mohl podle něj dorazit až za dva roky.
ZDROJ: Podniky a trhy