Již půl miliónu vozů s diesely vybavených filtrem pevných částic (FAP) bylo
prodáno od jeho uvedení na trh. FAP byl ve světové premiéře dodán k modelu
Peugeot 607 2,21 HDi, a to v roce 2000. FAP byl představen v dubnu 1999 a v
první etapě byl součástí výbavy modelu Peugeot 607 a dále pak Citroënu C5,
Peugeotu 406, 307 a 807 a Citroënu C8. Od té doby, a to vůbec poprvé v
automobilové historii, mají vozy s dieselovým motorem úroveň emisí pevných
částic blízkou nule. Tento pokrok umožnil vozům s diesely posílit jejich
nesporné kvality v oblasti hospodárnosti a snížit emise CO 2, což pomáhá
snižování skleníkového efektu. Dnes je 6 skupin vozů z modelové řady Peugeot a
Citroën prodáváno s FAP. Do dvou let by to mělo být již 11 skupin a v celkovém
součtu bude celková produkce těchto vozů činit 1 milión automobilů. Výroba
takových modelů ve velkých sériích jen potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot
Citroën ke zlepšování kvality ovzduší a je výsledkem ambiciózní politiky skupiny
v oblasti ochrany životního prostředí. První generace FAP vyžadovaly údržbu po
ujetí 80 000 km. Od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu
posunula až na 120 000 km podle verze, a to použitím nového aditiva. V příštím
roce, díky uvedení nové architektury tohoto systému, bude provoz FAP zcela
bezúdržbový po celou životnost vozidla.
Již půl miliónu vozů s diesely vybavených filtrem pevných částic (FAP) bylo prodáno od jeho uvedení na trh. FAP byl ve světové premiéře dodán k modelu Peugeot 607 2,21 HDi, a to v roce 2000. FAP byl představen v dubnu 1999 a v první etapě byl součástí výbavy modelu Peugeot 607 a dále pak Citroënu C5, Peugeotu 406, 307 a 807 a Citroënu C8. Od té doby, a to vůbec poprvé v automobilové historii, mají vozy s dieselovým motorem úroveň emisí pevných částic blízkou nule. Tento pokrok umožnil vozům s diesely posílit jejich nesporné kvality v oblasti hospodárnosti a snížit emise CO 2, což pomáhá snižování skleníkového efektu. Dnes je 6 skupin vozů z modelové řady Peugeot a Citroën prodáváno s FAP. Do dvou let by to mělo být již 11 skupin a v celkovém součtu bude celková produkce těchto vozů činit 1 milión automobilů. Výroba takových modelů ve velkých sériích jen potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroën ke zlepšování kvality ovzduší a je výsledkem ambiciózní politiky skupiny v oblasti ochrany životního prostředí. První generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80 000 km. Od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula až na 120 000 km podle verze, a to použitím nového aditiva. V příštím roce, díky uvedení nové architektury tohoto systému, bude provoz FAP zcela bezúdržbový po celou životnost vozidla.