Nealko ve skle dobývá zpět české restaurace
Díky stále větší oblibě u hostů restaurací, barů a hotelů roste spotřeba
nealkoholických nápojů servírovaných ve skleněných láhvích. Jejich výrobci díky
tomu loni vyrobili výrazně více těchto obalů než v předchozích letech.
Nealkoholické nápoje se v tuzemsku plní z osmdesáti procent do plastových
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast] láhví, skleněným láhvím patří deset
procent trhu, zbytek pak papírovým obalům. \"Ve stravovacích službách nyní
registrujeme návrat ke skleněným obalům,\" uvedl výkonný tajemník Svazu výrobců
nealkoholických nápojů Zdeněk Huml.
Růst spotřeby nealkoholických nápojů ve skle potvrdil výzkum agentury Incoma
Research. Podle jeho výsledků totiž vzrostl meziročně prodej kolových nápojů,
toniků a ostatních sycených nápojů ve skle o více jak dvacet procent, u džusů
byl pak nárůst dvojnásobný. Podle Incoma Research tvoří přes polovinu nealko
nápojů prodaných ve skle stolní a minerální vody. Následují je sycené nápoje a
džusy.
\"Je to příznivý trend, i když jde především o menší balení nápojů. I v
restauracích se totiž často používají k rozlévání nápojů jednorázové plastové
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast] obaly, které pak končí na skládkách,\"
uvedl Ivo Kropáček z ekologického Hnutí Duha.
Poslední zkoušky ve výzkumném institutu v rakouském Grazu navíc potvrdily, že
pro ovocné nápoje je sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] nejlepším
obalem. Testy prokázaly rozdíl v barvě, chuti a složení nápojů balených do
různých obalů. Sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] zvítězilo.
S trendem souvisí i lepší výsledky největšího producenta skleněných obalů
Vetropack Moravia Glass z Kyjova. Loni firma vyrobila více než 26 miliónů kusů
láhví na nealkoholické nápoje, což je oproti roku 2002 téměř dvojnásobek. Firma
loni také výrazně zvýšila sortiment těchto obalů - z jedenácti na dvacet tři
druhů láhví. \"Zcela jistě tento trend souvisí s orientací spotřebitele na
bezpečnost a kvalitu a také s růstem kultury stolování, kdy lidé dávají přednost
sklu před plastem,\" uvedl generální ředitel kyjovské společnosti Ota Horák. Do
skleněných láhví pro restaurace nebo hotely jsou nyní stáčeny například džusy
Cappy od společnosti Coca-Cola nebo Jupí Snipp od společnosti Kofola.
Podle odborníků se navíc dá v oblasti očekávat další růst, který souvisí se
stále větší oblibou nealko nápojů u českého zákazníka.
Za deset let se spotřeba nealko nápojů v České republice zdvojnásobila a v roce
2002 činila kolem 250 litrů na osobu, růst by měla i nadále. \"V gastronomii
vzrostla spotřeba v letech 1998 - 2001 o dvacet pět procent a poté každý rok o
deset procent a významně tak předčila obchod,\" uvedla Kateřina Bartošová z
Incoma Research.
Zatímco sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] získává zpět pozice v
restauracích a hotelích, v obchodní síti lidé nakupují nealko nápoje především v
plastových [https://www.kamsnim.cz/categories/plast] láhvích. Například v
obchodní síti Tesco se nápoje ve skle podílejí na celkovém prodeji nealko nápojů
pouze jedním procentem. \"Zákazníci preferují plast
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast] nebo papír,\" řekla mluvčí společnosti
Martina Čermáková.
Díky stále větší oblibě u hostů restaurací, barů a hotelů roste spotřeba nealkoholických nápojů servírovaných ve skleněných láhvích. Jejich výrobci díky tomu loni vyrobili výrazně více těchto obalů než v předchozích letech.
Nealkoholické nápoje se v tuzemsku plní z osmdesáti procent do plastových láhví, skleněným láhvím patří deset procent trhu, zbytek pak papírovým obalům. \"Ve stravovacích službách nyní registrujeme návrat ke skleněným obalům,\" uvedl výkonný tajemník Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeněk Huml.
Růst spotřeby nealkoholických nápojů ve skle potvrdil výzkum agentury Incoma Research. Podle jeho výsledků totiž vzrostl meziročně prodej kolových nápojů, toniků a ostatních sycených nápojů ve skle o více jak dvacet procent, u džusů byl pak nárůst dvojnásobný. Podle Incoma Research tvoří přes polovinu nealko nápojů prodaných ve skle stolní a minerální vody. Následují je sycené nápoje a džusy.
\"Je to příznivý trend, i když jde především o menší balení nápojů. I v restauracích se totiž často používají k rozlévání nápojů jednorázové plastové obaly, které pak končí na skládkách,\" uvedl Ivo Kropáček z ekologického Hnutí Duha.
Poslední zkoušky ve výzkumném institutu v rakouském Grazu navíc potvrdily, že pro ovocné nápoje je sklo nejlepším obalem. Testy prokázaly rozdíl v barvě, chuti a složení nápojů balených do různých obalů. Sklo zvítězilo.
S trendem souvisí i lepší výsledky největšího producenta skleněných obalů Vetropack Moravia Glass z Kyjova. Loni firma vyrobila více než 26 miliónů kusů láhví na nealkoholické nápoje, což je oproti roku 2002 téměř dvojnásobek. Firma loni také výrazně zvýšila sortiment těchto obalů - z jedenácti na dvacet tři druhů láhví. \"Zcela jistě tento trend souvisí s orientací spotřebitele na bezpečnost a kvalitu a také s růstem kultury stolování, kdy lidé dávají přednost sklu před plastem,\" uvedl generální ředitel kyjovské společnosti Ota Horák. Do skleněných láhví pro restaurace nebo hotely jsou nyní stáčeny například džusy Cappy od společnosti Coca-Cola nebo Jupí Snipp od společnosti Kofola.
Podle odborníků se navíc dá v oblasti očekávat další růst, který souvisí se stále větší oblibou nealko nápojů u českého zákazníka.
Za deset let se spotřeba nealko nápojů v České republice zdvojnásobila a v roce 2002 činila kolem 250 litrů na osobu, růst by měla i nadále. \"V gastronomii vzrostla spotřeba v letech 1998 - 2001 o dvacet pět procent a poté každý rok o deset procent a významně tak předčila obchod,\" uvedla Kateřina Bartošová z Incoma Research.
Zatímco sklo získává zpět pozice v restauracích a hotelích, v obchodní síti lidé nakupují nealko nápoje především v plastových láhvích. Například v obchodní síti Tesco se nápoje ve skle podílejí na celkovém prodeji nealko nápojů pouze jedním procentem. \"Zákazníci preferují plast nebo papír,\" řekla mluvčí společnosti Martina Čermáková.
Nealkoholické nápoje se v tuzemsku plní z osmdesáti procent do plastových láhví, skleněným láhvím patří deset procent trhu, zbytek pak papírovým obalům. \"Ve stravovacích službách nyní registrujeme návrat ke skleněným obalům,\" uvedl výkonný tajemník Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeněk Huml.
Růst spotřeby nealkoholických nápojů ve skle potvrdil výzkum agentury Incoma Research. Podle jeho výsledků totiž vzrostl meziročně prodej kolových nápojů, toniků a ostatních sycených nápojů ve skle o více jak dvacet procent, u džusů byl pak nárůst dvojnásobný. Podle Incoma Research tvoří přes polovinu nealko nápojů prodaných ve skle stolní a minerální vody. Následují je sycené nápoje a džusy.
\"Je to příznivý trend, i když jde především o menší balení nápojů. I v restauracích se totiž často používají k rozlévání nápojů jednorázové plastové obaly, které pak končí na skládkách,\" uvedl Ivo Kropáček z ekologického Hnutí Duha.
Poslední zkoušky ve výzkumném institutu v rakouském Grazu navíc potvrdily, že pro ovocné nápoje je sklo nejlepším obalem. Testy prokázaly rozdíl v barvě, chuti a složení nápojů balených do různých obalů. Sklo zvítězilo.
S trendem souvisí i lepší výsledky největšího producenta skleněných obalů Vetropack Moravia Glass z Kyjova. Loni firma vyrobila více než 26 miliónů kusů láhví na nealkoholické nápoje, což je oproti roku 2002 téměř dvojnásobek. Firma loni také výrazně zvýšila sortiment těchto obalů - z jedenácti na dvacet tři druhů láhví. \"Zcela jistě tento trend souvisí s orientací spotřebitele na bezpečnost a kvalitu a také s růstem kultury stolování, kdy lidé dávají přednost sklu před plastem,\" uvedl generální ředitel kyjovské společnosti Ota Horák. Do skleněných láhví pro restaurace nebo hotely jsou nyní stáčeny například džusy Cappy od společnosti Coca-Cola nebo Jupí Snipp od společnosti Kofola.
Podle odborníků se navíc dá v oblasti očekávat další růst, který souvisí se stále větší oblibou nealko nápojů u českého zákazníka.
Za deset let se spotřeba nealko nápojů v České republice zdvojnásobila a v roce 2002 činila kolem 250 litrů na osobu, růst by měla i nadále. \"V gastronomii vzrostla spotřeba v letech 1998 - 2001 o dvacet pět procent a poté každý rok o deset procent a významně tak předčila obchod,\" uvedla Kateřina Bartošová z Incoma Research.
Zatímco sklo získává zpět pozice v restauracích a hotelích, v obchodní síti lidé nakupují nealko nápoje především v plastových láhvích. Například v obchodní síti Tesco se nápoje ve skle podílejí na celkovém prodeji nealko nápojů pouze jedním procentem. \"Zákazníci preferují plast nebo papír,\" řekla mluvčí společnosti Martina Čermáková.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích