Nepatřičné výmluvy úředníků
V článku Statisícům lidí ničí zdraví hluk vozidel (HN 6. února) tvrdí pracovník
ředitelství silnic a dálnic, že stát nemá 10 miliard korun na protihluková
opatření. To je sporné tvrzení. Ministerstvo dopravy, které má stavbu zajistit,
v loňském roce disponovalo ve Státním fondu dopravní infrastruktury 50
miliardami. Z toho Fond nedočerpal kolem devíti miliard pro nepřipravenost
některých dopravních staveb. Přednostně by ministerstvo mělo z těchto peněz
zajišťovat povinnosti, které mu ukládá zákon, tedy například výstavbu
protihlukových opatření.
Ministerstvo na to mělo i dostatek času. Poprvé totiž byla tato povinnost
uzákoněna již před třemi lety, termín pro plnění norem byl dokonce o jeden rok
odložen, aby se ministerstvo stačilo připravit.
Zákon nebyl přijat samoúčelně, ale na základě poznatku, že hluk ničí zdraví.
Efektem těchto opatření bude nejen lepší zdravotní a psychický stav občanů, ale
část prostředků se vrátí do resortu zdravotnictví v menších nákladech na jejich
léčení. Nepřijatelný je i návrh, aby část nákladů na protihluková opatření nesl
občan. Ve většině případů proti vzrůstající dopravě v okolí svého bydliště
nemůže nic dělat.
AUTOR: Eva Tylová, Praha, bývalá náměstkyně ministra životního prostředí
V článku Statisícům lidí ničí zdraví hluk vozidel (HN 6. února) tvrdí pracovník ředitelství silnic a dálnic, že stát nemá 10 miliard korun na protihluková opatření. To je sporné tvrzení. Ministerstvo dopravy, které má stavbu zajistit, v loňském roce disponovalo ve Státním fondu dopravní infrastruktury 50 miliardami. Z toho Fond nedočerpal kolem devíti miliard pro nepřipravenost některých dopravních staveb. Přednostně by ministerstvo mělo z těchto peněz zajišťovat povinnosti, které mu ukládá zákon, tedy například výstavbu protihlukových opatření.
Ministerstvo na to mělo i dostatek času. Poprvé totiž byla tato povinnost uzákoněna již před třemi lety, termín pro plnění norem byl dokonce o jeden rok odložen, aby se ministerstvo stačilo připravit.
Zákon nebyl přijat samoúčelně, ale na základě poznatku, že hluk ničí zdraví. Efektem těchto opatření bude nejen lepší zdravotní a psychický stav občanů, ale část prostředků se vrátí do resortu zdravotnictví v menších nákladech na jejich léčení. Nepřijatelný je i návrh, aby část nákladů na protihluková opatření nesl občan. Ve většině případů proti vzrůstající dopravě v okolí svého bydliště nemůže nic dělat.
AUTOR: Eva Tylová, Praha, bývalá náměstkyně ministra životního prostředí
Ministerstvo na to mělo i dostatek času. Poprvé totiž byla tato povinnost uzákoněna již před třemi lety, termín pro plnění norem byl dokonce o jeden rok odložen, aby se ministerstvo stačilo připravit.
Zákon nebyl přijat samoúčelně, ale na základě poznatku, že hluk ničí zdraví. Efektem těchto opatření bude nejen lepší zdravotní a psychický stav občanů, ale část prostředků se vrátí do resortu zdravotnictví v menších nákladech na jejich léčení. Nepřijatelný je i návrh, aby část nákladů na protihluková opatření nesl občan. Ve většině případů proti vzrůstající dopravě v okolí svého bydliště nemůže nic dělat.
AUTOR: Eva Tylová, Praha, bývalá náměstkyně ministra životního prostředí
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích