zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nadace Partnerství hledá partnery pro přírodu

15.04.2004
Obecné
Nadace Partnerství hledá partnery pro přírodu
-foto- Nadace Partnerství – největší česká ekologická nadace – zahajuje kampaň na zvýšení nadačního jmění. Cílem kampaně je do konce roku 2005 získat alespoň 6 milionů korun od firemních dárců. \"Využili jsem pobídkového grantu americké nadace Charlese Stewarta Motta, která každou námi získanou částku zdvojnásobí,\" vysvětluje Miroslav Kundrata, ředitel Nadace Partnerství.

Nadace Partnerství se v situaci, kdy zahraniční dárci odcházejí ze střední Evropy, snaží zajistit budoucnost a trvalou podporu ekologických projektů mimo jiné i z výnosů budovaného nadačního jmění. \"Za dobu své existence se Nadace Partnerství stala největším soukromým zdrojem podpory životního prostředí v zemi. Příspěvek k budování nadačního jmění zajistí pokračování její skvělé práce i v budoucnosti,\" dodává k nabídce Mottovy nadace její prezident William S. White.

Smyslem kampaně však není pouze získat finance, ale kultivovat vztahy mezi neziskovým a podnikatelským sektorem v České republice. \"Corporate social responsibility – neboli sociální odpovědnost firem – je ve světě osvědčený koncept a je na čase, ady zdomácněl i v České republice,\" přeje si Miroslav Kůla, bývalý ředitel ČSA a člen poradního sboru kampaně.

Už v počátcích kampaně se Nadaci Partnerství daří vytvořit partnerské vztahy s významnými firmami, působícími v České republice. \"Zaujalo mě, jak Partnerství pěstuje v lidech dlouhodobou odpovědnost k vykonanému dílu a podporuje iniciativu těch, kteří výsledky projektů využijí nejvíc. Nadace Partnerství efektivně podporuje to, co si myslím, že je třeba pro budoucnost dělat. Proto jsem se připojil k projektu Partnerství pro přírodu,“ vysvětluje svůj vztah k Nadaci Partnerství Vratislav Kulhánek, předseda představenstva Škoda Auto, a. s. a předseda poradního sboru kampaně Partnerství pro přírodu.

Nadace Partnerství podporuje projekty nevládních organizací a malých obcí, v nichž je zapojena veřejnost a které pomáhají zlepšovat životní prostředí, chránit rozmanitost přírody a zvyšovat občanskou odpovědnost. \"V naší společnosti je zakořeněná představa, že o životní prostředí a ochranu přírody má pečovat stát. Filozofií Nadace Partnerství je, že naše prostředí bude v lepším stavu, když se o něj budou více starat odpovědní občané, vlastníci, obce i podnikatelé,\" dodává Miroslav Kundrata.

Impulzem k zahájení kampaně byl \"pobídkový grant\" C.S. Mott Foundation z Flintu v USA, která stála u zrodu Nadace Partnerství v roce 1991 a chce, aby po jejím odchodu zůstaly u nás domácí grantující nadace. Mottova nadace vyčlenila 200 tisíc dolarů k podpoře kampaně na zvýšení nadačního jmění. Každá částka, kterou Nadace Partnerství získá, bude Mottovou nadací zdvojnásobena, a to až do výše šesti milionů Kč. Nadace Partnerství tak o 12 milionů navýší své nadační jmění, z jehož výnosů už 13 let podporuje ochranu přírody, udržitelný rozvoj a občanské aktivity v České republice. Cílem nadace je zvýšit do roku 2005 nadační jmění na 100 milionů Kč.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí