zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

25.05.2004
Obecné
Krátce - různé

Andrej Mudray,
ředitel st. fondu život. prostředí
Jsem přesvědčen o tom, že jsme na prahu velkých změn myšlení lidí. Spalování fosilních paliv je pro další existenci lidstva nevyhnutelně nutné nahradit jinými zdroji energie. Biomasu chápu jako čistý obnovitelný zdroj energie, neboť rostliny při svém spalování uvolňují do ovzduší jen tolik škodlivých látek, kolik jich v době svého růstu odebraly ovzduší. Domnívám se tedy, že má velkou budoucnost, především v našich podmínkách a nejen zde. Naše země je omezena přírodními podmínkami, vodní zdroje mají svou konečnou hranici, větrnou energii lze získávat jinde daleko lépe. O to více bychom se měli tímto zdrojem energie zabývat. Společné spalování biomasy ve velkých uhelných elektrárnách považuji za její nehorázné plýtvání.

Kvůli cestě zničili kus Středohoří
Za cestu, kterou si nechaly Lesy ČR vybudovat v Chráněné krajinné oblasti České středohoří, nechce nikdo nést odpovědnost. Najatá firma vykácela kus lesa a vykopala odvodňovací strouhy. Na takový zásah je třeba výjimka ze zákona o životním prostředí, u Milešovky se však stavělo jen s ohláškou na stavebním úřadě. Inspekce životního prostředí stavbu zastavila a hrozí pokutou až milion korun. Zda ji zaplatí Správa chráněné oblasti, Lesy ČR či někdo další, není zatím jasné.

Únik ze Spolchemie je bez trestu
Nedávné havárie v ústecké Spolchemii, při které do ovzduší unikly chlor či oxid sírový, zůstanou bez vážnějších následků pro zaměstnance. Vedení firmy zatím jen symbolicky potrestalo jednoho pracovníka, který přijde o část výplaty. Za další únik prý mohla vada na materiálu a nikoli lidská chyba.

RoLa končí, kamiony zahltily obce
V nejbližších týdnech definitivně přestanou jezdit vlaky RoLa, které z Lovosic vozily kamiony do Německa a zpět. Rozhodli o tom zástupci českého a saského ministerstva dopravy. Po železnici přitom měly kamiony jezdit kvůli ochraně životního prostředí až do dokončení dálnice D8. Na návrat kamionů na silnici doplatí hlavně obyvatelé obcí, kudy budou tahače projíždět.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí