Ekoporadna má otevřené oči do budoucna, spolupráci s odborníky vítá
Most - Ekologické centrum pro Krušnohoří se stalo členem Sítě ekologických
poraden České republiky (STEP).
Mostecké centrum je jediné v republice, které se může pochlubit bezplatnou
telefonní linkou a nonstop dispečinkem aktuálních informací o životním prostředí
prostřednictvím Zeleného telefonu, internetu i osobních konzultací. Jaké důvody
vedly mostecké centrum k zájmu o členství v síti STEP?
\"Zvýšení profesionality vlastních ekoporadenských služeb, spolupráce na
společných projektech a výměna zkušeností s ostatními ekoporadnami, to jsou v
kostce hlavní důvody,\" vysvětluje vedoucí mostecké poradny Soňa Hykyšová.
Již od roku 2000, kdy Ekologické centrum Most vzniklo, se snaží podporovat
spolupráci a komunikaci mezi státní správou, vědeckým výzkumem, veřejností,
podnikatelskou sférou a neziskovými organizacemi. To je stěžejní činnost všech
ekoporaden.
Většina dotazů je směřována na čistotu ovzduší. Dispečeři centra ale odpovídají
i na takzvané ekospotřebitelské dotazy.
Ekologické poradny založily sdružení, jež by posílilo možnost prosazovat
společné cíle a napomohlo tak zlepšit efektivitu jejich práce.
\"Ekologické poradenství si klade za cíl zpřístupňovat občanům objektivní a
všestranné informace o životním prostředí, o ekologických problémech a jejich
řešeních, o výrobcích a jejich vlivu na životní prostředí,\" uvedla Hykyšová.
Tím se centrum podílí na vytváření ekologického povědomí obyvatelstva a budování
občanských struktur, které působí jako protiváha jednostranným politickým či
ekonomickým rozhodnutím.
Projekty jednotlivých českých ekocenter zasahují do řady oblastí péče o životní
prostředí. Projekty \"městských\" poraden se velmi často zabývají prevencí
vzniku odpadů, šetřením vody a energie, spotřebitelským poradenstvím. Poradny
\"venkovského\" typu věnují pozornost podpoře ekologického zemědělství a
podobně.
STEP jako zastřešující organizace ekologických poraden pořádá semináře o
ekoporadenství, uskutečňuje setkání evropských ekoporadců, zabývá se například
tematikou udržitelné spotřeby a ekologicky šetrným provozem úřadů.
\"Zejména metodická pomoc a výměna informací je nezbytným předpokladem pro
zkvalitnění našich služeb. Pokud přijmeme dotaz, se kterým si sami nevíme rady,
můžeme jej předat jiné ekoporadně, se kterou externě spolupracují odborníci z
daného oboru. A naopak my můžeme poskytnout informace jiné ekoporadně,\"
doplnila Hykyšová.
Celkem 12 ekoporaden má členství v Síti ekologických poraden ČR.
Most - Ekologické centrum pro Krušnohoří se stalo členem Sítě ekologických poraden České republiky (STEP).
Mostecké centrum je jediné v republice, které se může pochlubit bezplatnou telefonní linkou a nonstop dispečinkem aktuálních informací o životním prostředí prostřednictvím Zeleného telefonu, internetu i osobních konzultací. Jaké důvody vedly mostecké centrum k zájmu o členství v síti STEP?
\"Zvýšení profesionality vlastních ekoporadenských služeb, spolupráce na společných projektech a výměna zkušeností s ostatními ekoporadnami, to jsou v kostce hlavní důvody,\" vysvětluje vedoucí mostecké poradny Soňa Hykyšová.
Již od roku 2000, kdy Ekologické centrum Most vzniklo, se snaží podporovat spolupráci a komunikaci mezi státní správou, vědeckým výzkumem, veřejností, podnikatelskou sférou a neziskovými organizacemi. To je stěžejní činnost všech ekoporaden.
Většina dotazů je směřována na čistotu ovzduší. Dispečeři centra ale odpovídají i na takzvané ekospotřebitelské dotazy.
Ekologické poradny založily sdružení, jež by posílilo možnost prosazovat společné cíle a napomohlo tak zlepšit efektivitu jejich práce.
\"Ekologické poradenství si klade za cíl zpřístupňovat občanům objektivní a všestranné informace o životním prostředí, o ekologických problémech a jejich řešeních, o výrobcích a jejich vlivu na životní prostředí,\" uvedla Hykyšová. Tím se centrum podílí na vytváření ekologického povědomí obyvatelstva a budování občanských struktur, které působí jako protiváha jednostranným politickým či ekonomickým rozhodnutím.
Projekty jednotlivých českých ekocenter zasahují do řady oblastí péče o životní prostředí. Projekty \"městských\" poraden se velmi často zabývají prevencí vzniku odpadů, šetřením vody a energie, spotřebitelským poradenstvím. Poradny \"venkovského\" typu věnují pozornost podpoře ekologického zemědělství a podobně.
STEP jako zastřešující organizace ekologických poraden pořádá semináře o ekoporadenství, uskutečňuje setkání evropských ekoporadců, zabývá se například tematikou udržitelné spotřeby a ekologicky šetrným provozem úřadů.
\"Zejména metodická pomoc a výměna informací je nezbytným předpokladem pro zkvalitnění našich služeb. Pokud přijmeme dotaz, se kterým si sami nevíme rady, můžeme jej předat jiné ekoporadně, se kterou externě spolupracují odborníci z daného oboru. A naopak my můžeme poskytnout informace jiné ekoporadně,\" doplnila Hykyšová.
Celkem 12 ekoporaden má členství v Síti ekologických poraden ČR.
\"Směřujeme své služby nejen do české části Krušnohoří, ale také přeshraničně do Saska. Proto spolupráci se STEP, která je členem Evropské asociace ekologických poradců, velmi vítáme a věříme, že pro nás bude oboustranně přínosná,\" uzavřela Hykyšová.
Mostecké centrum je jediné v republice, které se může pochlubit bezplatnou telefonní linkou a nonstop dispečinkem aktuálních informací o životním prostředí prostřednictvím Zeleného telefonu, internetu i osobních konzultací. Jaké důvody vedly mostecké centrum k zájmu o členství v síti STEP?
\"Zvýšení profesionality vlastních ekoporadenských služeb, spolupráce na společných projektech a výměna zkušeností s ostatními ekoporadnami, to jsou v kostce hlavní důvody,\" vysvětluje vedoucí mostecké poradny Soňa Hykyšová.
Již od roku 2000, kdy Ekologické centrum Most vzniklo, se snaží podporovat spolupráci a komunikaci mezi státní správou, vědeckým výzkumem, veřejností, podnikatelskou sférou a neziskovými organizacemi. To je stěžejní činnost všech ekoporaden.
Většina dotazů je směřována na čistotu ovzduší. Dispečeři centra ale odpovídají i na takzvané ekospotřebitelské dotazy.
Ekologické poradny založily sdružení, jež by posílilo možnost prosazovat společné cíle a napomohlo tak zlepšit efektivitu jejich práce.
\"Ekologické poradenství si klade za cíl zpřístupňovat občanům objektivní a všestranné informace o životním prostředí, o ekologických problémech a jejich řešeních, o výrobcích a jejich vlivu na životní prostředí,\" uvedla Hykyšová. Tím se centrum podílí na vytváření ekologického povědomí obyvatelstva a budování občanských struktur, které působí jako protiváha jednostranným politickým či ekonomickým rozhodnutím.
Projekty jednotlivých českých ekocenter zasahují do řady oblastí péče o životní prostředí. Projekty \"městských\" poraden se velmi často zabývají prevencí vzniku odpadů, šetřením vody a energie, spotřebitelským poradenstvím. Poradny \"venkovského\" typu věnují pozornost podpoře ekologického zemědělství a podobně.
STEP jako zastřešující organizace ekologických poraden pořádá semináře o ekoporadenství, uskutečňuje setkání evropských ekoporadců, zabývá se například tematikou udržitelné spotřeby a ekologicky šetrným provozem úřadů.
\"Zejména metodická pomoc a výměna informací je nezbytným předpokladem pro zkvalitnění našich služeb. Pokud přijmeme dotaz, se kterým si sami nevíme rady, můžeme jej předat jiné ekoporadně, se kterou externě spolupracují odborníci z daného oboru. A naopak my můžeme poskytnout informace jiné ekoporadně,\" doplnila Hykyšová.
Celkem 12 ekoporaden má členství v Síti ekologických poraden ČR.
\"Směřujeme své služby nejen do české části Krušnohoří, ale také přeshraničně do Saska. Proto spolupráci se STEP, která je členem Evropské asociace ekologických poradců, velmi vítáme a věříme, že pro nás bude oboustranně přínosná,\" uzavřela Hykyšová.
Zdroj:Deník Mostecka
Sdílet článek na sociálních sítích