Stop schránkám plných letáků!
Vadí vám plná schránka letáků? Chcete, aby vaše rozhodnutí s nevyžádanou
reklamou bylo respektováno? Možné řešení nabízí celostátní projekt prodejem
samolepek. Ty chrání majitele poštovních stránek před vhazováním reklamních
letáků.
Vadí vám plná schránka letáků? Chcete, aby vaše rozhodnutí s nevyžádanou reklamou bylo respektováno? Možné řešení nabízí celostátní projekt prodejem samolepek. Ty chrání majitele poštovních stránek před vhazováním reklamních letáků.
Rychnovsko - V rámci programu \"Stromy pro naše děti\" se region zapojil do celorepublikové akce. Jejím účelem je snížit množství zbytečně vyrobeného a potištěneho papíru. Zákon č. 40/1995 Sb. zakazuje šíření nevyžádané reklamy, pokud adresáta obtěžuje. Podmínkou je označit svoji domovní schránku samolepkou nebo jiným nápisem, který vyjadřuje nesouhlas s vhazováním těchto materiálů.
\"Výtěžek z prodeje samolepek je určen na pěstování a výsadbu sazenic ohrožených druhů původních dřevin v České republice,\" sdělila koordinátorka akce Šárka Kočí. Dodala, že je to možný způsob, jak ušetřit zbytečně použité dřevo na výrobu papíru.
Region se také zapojil
Potvrdila, že úspěch této akce souvisí i s propagací informačních center, do kterých byla samolepka s nápisem \"Prosíme nevhazujte reklamní materiály\" dodána.
\"Naše zaměření je Rychnovská cestovní agentura, ale poskytujeme i služby jako Městské informační centrum. Přivítali jsme, že se do této akce můžeme také zapojit. Částka, za kterou se samolepka prodává je spíše symbolická,\" uvedla spolumajitelka Rychnovské cestovní agentury na Starém náměstí Marie Hartmanová. Šárka Kočí také podotkla, že jsou v České republice infocentra, kam bylo pro velký zájem dodáno už několik stovek zásilek s těmito samolepkami. Posteskla si, že jsou i centra, kde díky nízké propagaci o této akci občané nevědí.
\"Některé letáky jsou zajímavé, tudíž mi to nevadí. Stalo se ale, že díky přeplněné schránce jsme mezi letáky při vázání sběru objevili poštovní doručenku o nevyzvednuté zásilce,\" prozradil vamberský občan. Podle něj má prostě každý svobodnou volbu rozhodnutí. Pohled na \"přetékající\" schránky v panelových domech není hezký, obzvlášť když se letáky válejí po zemi. Pracovnice Společnosti přátel přírody Šárka Kočí řekla, že z peněz za zakoupené samolepky na poštovní schránky tak občané přispějí na výsadbu stovky tisíc mladých stromů. Vedoucí zmiňované neziskové organizace Jan Korytář na závěr prozradil:
\"S výsadbou stromů začneme již na jaře roku dva tisíce pět. Především to budou buky, javory, jilmy a jedle.\"
Reklama nesmí obtěžovat
Novela zákona O regulaci reklamy č.40/1995 Sb. zakazuje šíření nevyžádané reklamy v případě, že tato reklama adresáta obtěžuje. Porušením tohoto zákona se zadavatel, zpracovatel, či šiřitel reklamy vystavuje pokutě až do výše dvou milionů korun.
Rychnovsko - V rámci programu \"Stromy pro naše děti\" se region zapojil do celorepublikové akce. Jejím účelem je snížit množství zbytečně vyrobeného a potištěneho papíru. Zákon č. 40/1995 Sb. zakazuje šíření nevyžádané reklamy, pokud adresáta obtěžuje. Podmínkou je označit svoji domovní schránku samolepkou nebo jiným nápisem, který vyjadřuje nesouhlas s vhazováním těchto materiálů.
\"Výtěžek z prodeje samolepek je určen na pěstování a výsadbu sazenic ohrožených druhů původních dřevin v České republice,\" sdělila koordinátorka akce Šárka Kočí. Dodala, že je to možný způsob, jak ušetřit zbytečně použité dřevo na výrobu papíru.
Region se také zapojil
Potvrdila, že úspěch této akce souvisí i s propagací informačních center, do kterých byla samolepka s nápisem \"Prosíme nevhazujte reklamní materiály\" dodána.
\"Naše zaměření je Rychnovská cestovní agentura, ale poskytujeme i služby jako Městské informační centrum. Přivítali jsme, že se do této akce můžeme také zapojit. Částka, za kterou se samolepka prodává je spíše symbolická,\" uvedla spolumajitelka Rychnovské cestovní agentury na Starém náměstí Marie Hartmanová. Šárka Kočí také podotkla, že jsou v České republice infocentra, kam bylo pro velký zájem dodáno už několik stovek zásilek s těmito samolepkami. Posteskla si, že jsou i centra, kde díky nízké propagaci o této akci občané nevědí.
\"Některé letáky jsou zajímavé, tudíž mi to nevadí. Stalo se ale, že díky přeplněné schránce jsme mezi letáky při vázání sběru objevili poštovní doručenku o nevyzvednuté zásilce,\" prozradil vamberský občan. Podle něj má prostě každý svobodnou volbu rozhodnutí. Pohled na \"přetékající\" schránky v panelových domech není hezký, obzvlášť když se letáky válejí po zemi. Pracovnice Společnosti přátel přírody Šárka Kočí řekla, že z peněz za zakoupené samolepky na poštovní schránky tak občané přispějí na výsadbu stovky tisíc mladých stromů. Vedoucí zmiňované neziskové organizace Jan Korytář na závěr prozradil:
\"S výsadbou stromů začneme již na jaře roku dva tisíce pět. Především to budou buky, javory, jilmy a jedle.\"
Reklama nesmí obtěžovat
Novela zákona O regulaci reklamy č.40/1995 Sb. zakazuje šíření nevyžádané reklamy v případě, že tato reklama adresáta obtěžuje. Porušením tohoto zákona se zadavatel, zpracovatel, či šiřitel reklamy vystavuje pokutě až do výše dvou milionů korun.
Sdílet článek na sociálních sítích