Šimonovský trvá na stavbě dvou jezů na dolním Labi, Ambrozek je proti
Ministru dopravy Milanu Šimonovskému (KDU-ČSL) se podařilo do návrhu
programového prohlášení prosadit větu, která podle něj umožní postavit na Labi u
Děčína dva nové jezy.
\"Vláda urychlí přípravu akce Zlepšení plavebních podmínek na dolním Labi,\" zní
věta v návrhu vládního kabinetu. Zda tento slib dokáže ministr prosadit, je
ovšem nejisté. Se stavbou zdymadel totiž zásadně nesouhlasí Šimonovského
stranický kolega, ministr životního prostředí, Libor Ambrozek.
Právě kvůli jeho připomínkám byla původní verze zmírněna. V prvních návrzích
vládního programu se totiž konkrétně hovořilo o jezech Prostřední Žleb a Malé
Březno. Z poslední verze vládního programu však zmínky o vodních dílech vypadly.
\"Více to naznačuje, že jsou možné i jiné varianty než jezy,\" řekl Ambrozkův
tajemník Daniel Vondrouš. Ministr Šimonovský ale i přes neutrální formulaci ve
vládním prohlášení zatím dává přednost dvěma vodním dílům. Včera připomněl, že
čtyřicetikilometrový úsek před hranicemi s Německem je jedinou neregulovanou
částí Labe. Zlepšení plavebních podmínek by podle Šimonovského pomohlo nejen
lodní dopravě, ale i vodní turistice, čímž by se oživil celý region.
Stavba jezů by si podle Ministerstva dopravy vyžádala zhruba šest miliard korun.
Nejvyšší kontrolní úřad však před časem uvedl, že by vodní díla byla ještě o
několik miliard dražší.
Ministerstvo životního prostředí nechce stavbu povolit, protože by podle něj
ohrozila dvacet devět kriticky a silně ohrožených druhů včetně vzácných lososů,
které se do Labe vracejí po mnoha letech.
O labské jezy se vedou spory deset let a žádný z ministrů životního prostředí
nebyl k plánům na jejich výstavbu příznivě nakloněn, i když zdymadla několikrát
podpořila vláda. Šimonovského předchůdce Jaromír Schling (ČSSD) ve vyhroceném
sporu dokonce navrhoval, aby Ministerstvo životního prostředí bylo zrušeno.
Ministru dopravy Milanu Šimonovskému (KDU-ČSL) se podařilo do návrhu programového prohlášení prosadit větu, která podle něj umožní postavit na Labi u Děčína dva nové jezy.
\"Vláda urychlí přípravu akce Zlepšení plavebních podmínek na dolním Labi,\" zní věta v návrhu vládního kabinetu. Zda tento slib dokáže ministr prosadit, je ovšem nejisté. Se stavbou zdymadel totiž zásadně nesouhlasí Šimonovského stranický kolega, ministr životního prostředí, Libor Ambrozek.
Právě kvůli jeho připomínkám byla původní verze zmírněna. V prvních návrzích vládního programu se totiž konkrétně hovořilo o jezech Prostřední Žleb a Malé Březno. Z poslední verze vládního programu však zmínky o vodních dílech vypadly.
\"Více to naznačuje, že jsou možné i jiné varianty než jezy,\" řekl Ambrozkův tajemník Daniel Vondrouš. Ministr Šimonovský ale i přes neutrální formulaci ve vládním prohlášení zatím dává přednost dvěma vodním dílům. Včera připomněl, že čtyřicetikilometrový úsek před hranicemi s Německem je jedinou neregulovanou částí Labe. Zlepšení plavebních podmínek by podle Šimonovského pomohlo nejen lodní dopravě, ale i vodní turistice, čímž by se oživil celý region.
Stavba jezů by si podle Ministerstva dopravy vyžádala zhruba šest miliard korun. Nejvyšší kontrolní úřad však před časem uvedl, že by vodní díla byla ještě o několik miliard dražší.
Ministerstvo životního prostředí nechce stavbu povolit, protože by podle něj ohrozila dvacet devět kriticky a silně ohrožených druhů včetně vzácných lososů, které se do Labe vracejí po mnoha letech.
O labské jezy se vedou spory deset let a žádný z ministrů životního prostředí nebyl k plánům na jejich výstavbu příznivě nakloněn, i když zdymadla několikrát podpořila vláda. Šimonovského předchůdce Jaromír Schling (ČSSD) ve vyhroceném sporu dokonce navrhoval, aby Ministerstvo životního prostředí bylo zrušeno.
\"Vláda urychlí přípravu akce Zlepšení plavebních podmínek na dolním Labi,\" zní věta v návrhu vládního kabinetu. Zda tento slib dokáže ministr prosadit, je ovšem nejisté. Se stavbou zdymadel totiž zásadně nesouhlasí Šimonovského stranický kolega, ministr životního prostředí, Libor Ambrozek.
Právě kvůli jeho připomínkám byla původní verze zmírněna. V prvních návrzích vládního programu se totiž konkrétně hovořilo o jezech Prostřední Žleb a Malé Březno. Z poslední verze vládního programu však zmínky o vodních dílech vypadly.
\"Více to naznačuje, že jsou možné i jiné varianty než jezy,\" řekl Ambrozkův tajemník Daniel Vondrouš. Ministr Šimonovský ale i přes neutrální formulaci ve vládním prohlášení zatím dává přednost dvěma vodním dílům. Včera připomněl, že čtyřicetikilometrový úsek před hranicemi s Německem je jedinou neregulovanou částí Labe. Zlepšení plavebních podmínek by podle Šimonovského pomohlo nejen lodní dopravě, ale i vodní turistice, čímž by se oživil celý region.
Stavba jezů by si podle Ministerstva dopravy vyžádala zhruba šest miliard korun. Nejvyšší kontrolní úřad však před časem uvedl, že by vodní díla byla ještě o několik miliard dražší.
Ministerstvo životního prostředí nechce stavbu povolit, protože by podle něj ohrozila dvacet devět kriticky a silně ohrožených druhů včetně vzácných lososů, které se do Labe vracejí po mnoha letech.
O labské jezy se vedou spory deset let a žádný z ministrů životního prostředí nebyl k plánům na jejich výstavbu příznivě nakloněn, i když zdymadla několikrát podpořila vláda. Šimonovského předchůdce Jaromír Schling (ČSSD) ve vyhroceném sporu dokonce navrhoval, aby Ministerstvo životního prostředí bylo zrušeno.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích