Ekobus pojede z Jilemnice do Liberce
Jilemnice/Krkonoše - Ve středu představila na jilemnickém náměstí společnost
ČSAD Semily a.s. nový Ekobus Intercity. Jedná se o moderní vozidlo, které je
poháněno stlačeným zemním plynem. Díky tomu je jeho provoz šetrnější vůči
životnímu prostředí.
"Ekobus bude jezdit na pravidelné lince spojující Jilemnici s Libercem. Je to
motivováno i tím, že právě v Liberci je pro nás nejbližší stanice, kde je do
autobusů možné doplnit zemní plyn," uvedl Jan Křiklán z ČSAD Semily. Podle jeho
slov ČSAD plánuje v budoucnu podobné autobusy nasadit na větší počet tras v
Krkonoších. Uskutečnění tohoto záměru naráží na dvě věci. První je vysoká
pořizovací hodnota autobusu a tou druhou je absence doplňovací stanice v okrese
Semily.
"Pořizovací cena ekobusu činí téměř šest milionů korun. Na nákup tohoto busu se
nám podařilo získat státní dotaci v celkové výši 1,3 milionu korun," uvedl Tomáš
Roubíček, generální ředitel ČSAD Semily. I při zápočtu dotace je nákup ekobusu o
poznání dražší než pořízení obdobného stroje, který by měl klasický dieslový
aparát. "Ekobus je o zhruba dva miliony dražší než běžný autobus," potvrdil Jan
Křiklán.
Vedle prokazatelně menšího poškozování přírody je výhodou ekobusu i to, že jeho
běžný provoz je levnější. "Náklady na pohonné hmoty jsou nižší zhruba o jednu
třetinu. I tak bychom ale museli bus využívat dvacet let, aby se srovnal rozdíl
v pořizovací ceně," upozornil Jan Křiklán.
I přes ekonomickou nevýhodnost chce ČSAD Semily v budoucnu podobných strojů
nakoupit více. Měly by jezdit i na linkách systému KRKOBUSů, jejichž trasy často
vedou po území Krkonošského národního parku. ČSAD plánuje, že by v jeho
jilemnickém středisku byla vybudována nová plnící stanice na plyn.
Jilemnice/Krkonoše - Ve středu představila na jilemnickém náměstí společnost ČSAD Semily a.s. nový Ekobus Intercity. Jedná se o moderní vozidlo, které je poháněno stlačeným zemním plynem. Díky tomu je jeho provoz šetrnější vůči životnímu prostředí.
"Ekobus bude jezdit na pravidelné lince spojující Jilemnici s Libercem. Je to motivováno i tím, že právě v Liberci je pro nás nejbližší stanice, kde je do autobusů možné doplnit zemní plyn," uvedl Jan Křiklán z ČSAD Semily. Podle jeho slov ČSAD plánuje v budoucnu podobné autobusy nasadit na větší počet tras v Krkonoších. Uskutečnění tohoto záměru naráží na dvě věci. První je vysoká pořizovací hodnota autobusu a tou druhou je absence doplňovací stanice v okrese Semily.
"Pořizovací cena ekobusu činí téměř šest milionů korun. Na nákup tohoto busu se nám podařilo získat státní dotaci v celkové výši 1,3 milionu korun," uvedl Tomáš Roubíček, generální ředitel ČSAD Semily. I při zápočtu dotace je nákup ekobusu o poznání dražší než pořízení obdobného stroje, který by měl klasický dieslový aparát. "Ekobus je o zhruba dva miliony dražší než běžný autobus," potvrdil Jan Křiklán.
Vedle prokazatelně menšího poškozování přírody je výhodou ekobusu i to, že jeho běžný provoz je levnější. "Náklady na pohonné hmoty jsou nižší zhruba o jednu třetinu. I tak bychom ale museli bus využívat dvacet let, aby se srovnal rozdíl v pořizovací ceně," upozornil Jan Křiklán.
I přes ekonomickou nevýhodnost chce ČSAD Semily v budoucnu podobných strojů nakoupit více. Měly by jezdit i na linkách systému KRKOBUSů, jejichž trasy často vedou po území Krkonošského národního parku. ČSAD plánuje, že by v jeho jilemnickém středisku byla vybudována nová plnící stanice na plyn.
"Ekobus bude jezdit na pravidelné lince spojující Jilemnici s Libercem. Je to motivováno i tím, že právě v Liberci je pro nás nejbližší stanice, kde je do autobusů možné doplnit zemní plyn," uvedl Jan Křiklán z ČSAD Semily. Podle jeho slov ČSAD plánuje v budoucnu podobné autobusy nasadit na větší počet tras v Krkonoších. Uskutečnění tohoto záměru naráží na dvě věci. První je vysoká pořizovací hodnota autobusu a tou druhou je absence doplňovací stanice v okrese Semily.
"Pořizovací cena ekobusu činí téměř šest milionů korun. Na nákup tohoto busu se nám podařilo získat státní dotaci v celkové výši 1,3 milionu korun," uvedl Tomáš Roubíček, generální ředitel ČSAD Semily. I při zápočtu dotace je nákup ekobusu o poznání dražší než pořízení obdobného stroje, který by měl klasický dieslový aparát. "Ekobus je o zhruba dva miliony dražší než běžný autobus," potvrdil Jan Křiklán.
Vedle prokazatelně menšího poškozování přírody je výhodou ekobusu i to, že jeho běžný provoz je levnější. "Náklady na pohonné hmoty jsou nižší zhruba o jednu třetinu. I tak bychom ale museli bus využívat dvacet let, aby se srovnal rozdíl v pořizovací ceně," upozornil Jan Křiklán.
I přes ekonomickou nevýhodnost chce ČSAD Semily v budoucnu podobných strojů nakoupit více. Měly by jezdit i na linkách systému KRKOBUSů, jejichž trasy často vedou po území Krkonošského národního parku. ČSAD plánuje, že by v jeho jilemnickém středisku byla vybudována nová plnící stanice na plyn.
Sdílet článek na sociálních sítích