Na Labi může stát jeden jez
Děčín/Lovosice - Objem lodní přepravy roste. Zatímco zájem o lodní přepravu
stoupá, o více než 50 procent klesl objem zboží, které firma přepravila po
železnici. Po rozšíření EU přesto odešlo podle několik rejdařských firem do
zahraničí. Labská vodní cesta má jako jediná v ČR spojení s mořem.
"Ani to však plavce nepřinutilo v Čechách zůstat," uvedl včera Jiří Aster,
předseda sekce vodní dopravy Svazu průmyslu a dopravy. Důvodem podle něj je to,
že kvůli nízkým vodním stavům nemohou v létě lodě plout. Dopravcům by pomohla
stavba jezů na Labi.
Podle jednoho z návrhů ministerstva dopravy mohl na Labi stát pouze jeden jez, a
to v Děčíně. Původní záměr postavit dva vodní stupně v Malém Březně na Ústecku a
Prostředním Žlebu na Děčínsku narážel na odpor ekologů i ministerstva životního
prostředí.
"Návrh, v němž je už pouze jeden vodní stupeň, by měla vláda mít v rukou do
konce března," řekl Aster.
Dva jezy měly zaručit na české straně celoroční splavnost Labe. Na německé
straně by podle rejdařů stačilo prohloubit dno na patřičnou hloubku.
"Je důležité mít alespoň jeden jez, abychom mohli garantovat zákazníkům přepravu
zboží," uvedl Aster, který je také jednatelem firmy Česko-saské přístavy.
Přístavy v Děčíně a Lovosicích se změní v logistická centra, jež mohou využívat
lodní, železniční i automobiloví dopravci. Překlad zboží v Česko-saských
přístavech, do nichž patří doky v Děčíně a Lovosicích na Litoměřicku, loni
meziročně vzrostl o téměř 11 procent na 370 000 tun zboží.
"Poptávka českých vývozců po přepravu loďmi neustále roste, naopak klesá zájem o
železnici," řekl včera jednatel firmy Jiří Aster.
Do proměny přístavů investovala firma loni deset milionů korun. Finance
směřovaly v Lovosicích do přípravy pozemků o rozloze deset hektarů pro
investory. V bývalém překladišti energetického uhlí má zájem postavit svůj závod
firma, která se zabývá zpracováním kovového šrotu. Vzniknout by zde mohla
chráněná díla pro 30 zaměstnanců, obalovna nebo čerpací stanice. Práci by v
přístavu mohlo najít asi 90 lidí.
Děčín/Lovosice - Objem lodní přepravy roste. Zatímco zájem o lodní přepravu stoupá, o více než 50 procent klesl objem zboží, které firma přepravila po železnici. Po rozšíření EU přesto odešlo podle několik rejdařských firem do zahraničí. Labská vodní cesta má jako jediná v ČR spojení s mořem.
"Ani to však plavce nepřinutilo v Čechách zůstat," uvedl včera Jiří Aster, předseda sekce vodní dopravy Svazu průmyslu a dopravy. Důvodem podle něj je to, že kvůli nízkým vodním stavům nemohou v létě lodě plout. Dopravcům by pomohla stavba jezů na Labi.
Podle jednoho z návrhů ministerstva dopravy mohl na Labi stát pouze jeden jez, a to v Děčíně. Původní záměr postavit dva vodní stupně v Malém Březně na Ústecku a Prostředním Žlebu na Děčínsku narážel na odpor ekologů i ministerstva životního prostředí.
"Návrh, v němž je už pouze jeden vodní stupeň, by měla vláda mít v rukou do konce března," řekl Aster.
Dva jezy měly zaručit na české straně celoroční splavnost Labe. Na německé straně by podle rejdařů stačilo prohloubit dno na patřičnou hloubku.
"Je důležité mít alespoň jeden jez, abychom mohli garantovat zákazníkům přepravu zboží," uvedl Aster, který je také jednatelem firmy Česko-saské přístavy.
Přístavy v Děčíně a Lovosicích se změní v logistická centra, jež mohou využívat lodní, železniční i automobiloví dopravci. Překlad zboží v Česko-saských přístavech, do nichž patří doky v Děčíně a Lovosicích na Litoměřicku, loni meziročně vzrostl o téměř 11 procent na 370 000 tun zboží.
"Poptávka českých vývozců po přepravu loďmi neustále roste, naopak klesá zájem o železnici," řekl včera jednatel firmy Jiří Aster.
Do proměny přístavů investovala firma loni deset milionů korun. Finance směřovaly v Lovosicích do přípravy pozemků o rozloze deset hektarů pro investory. V bývalém překladišti energetického uhlí má zájem postavit svůj závod firma, která se zabývá zpracováním kovového šrotu. Vzniknout by zde mohla chráněná díla pro 30 zaměstnanců, obalovna nebo čerpací stanice. Práci by v přístavu mohlo najít asi 90 lidí.
"Ani to však plavce nepřinutilo v Čechách zůstat," uvedl včera Jiří Aster, předseda sekce vodní dopravy Svazu průmyslu a dopravy. Důvodem podle něj je to, že kvůli nízkým vodním stavům nemohou v létě lodě plout. Dopravcům by pomohla stavba jezů na Labi.
Podle jednoho z návrhů ministerstva dopravy mohl na Labi stát pouze jeden jez, a to v Děčíně. Původní záměr postavit dva vodní stupně v Malém Březně na Ústecku a Prostředním Žlebu na Děčínsku narážel na odpor ekologů i ministerstva životního prostředí.
"Návrh, v němž je už pouze jeden vodní stupeň, by měla vláda mít v rukou do konce března," řekl Aster.
Dva jezy měly zaručit na české straně celoroční splavnost Labe. Na německé straně by podle rejdařů stačilo prohloubit dno na patřičnou hloubku.
"Je důležité mít alespoň jeden jez, abychom mohli garantovat zákazníkům přepravu zboží," uvedl Aster, který je také jednatelem firmy Česko-saské přístavy.
Přístavy v Děčíně a Lovosicích se změní v logistická centra, jež mohou využívat lodní, železniční i automobiloví dopravci. Překlad zboží v Česko-saských přístavech, do nichž patří doky v Děčíně a Lovosicích na Litoměřicku, loni meziročně vzrostl o téměř 11 procent na 370 000 tun zboží.
"Poptávka českých vývozců po přepravu loďmi neustále roste, naopak klesá zájem o železnici," řekl včera jednatel firmy Jiří Aster.
Do proměny přístavů investovala firma loni deset milionů korun. Finance směřovaly v Lovosicích do přípravy pozemků o rozloze deset hektarů pro investory. V bývalém překladišti energetického uhlí má zájem postavit svůj závod firma, která se zabývá zpracováním kovového šrotu. Vzniknout by zde mohla chráněná díla pro 30 zaměstnanců, obalovna nebo čerpací stanice. Práci by v přístavu mohlo najít asi 90 lidí.
Zdroj:Ústecký kraj
Sdílet článek na sociálních sítích