Prušánecká škola vede své žáky ke vztahu k prostředí
Ivo Cencinger
Prušánky Žáci Základní školy v Prušánkách soutěží ve třídění odpadů a zapojují
se i do dalších projektů. Škola se ve výukovém programu přizpůsobuje tomu, že má
v ročníku po jedné třídě. "Nepřipadá pro nás proto v úvahu například pro filace
matematiky nebo výběrové sportovní třídy, všechny děti v ročníku nemohou být
stejně zdatné,"vysvětluje ředitelka Alena Kristová a dodává: "Proto se
zaměřujeme na výchovu k zájmu o prostředí, ve kterém děti žijí, jak přírodní,
tak společenské. Spolupracujeme s ekologickým hnutím Tereza a snažíme se je po
dohodě s jednotlivými učiteli ve vyučování zapojit do různých programů, třídíme
také odpad a na prvním stupni funguje sběr hliníku." Žáci přímo ve třídách třídí
do speciálních košů papír, plasty [https://www.kamsnim.cz/categories/plast] a
odpad smíšený. "Chtěla jsem děti více motivovat, a tak jsme vyhlásili školní
soutěž a pomáhají nám i paní uklízečky. Letos poprvé také sbíráme hliník,"říká
koordinátorka ekologické výchovy a zároveň učitelka matematiky, přírodopisu a
pracovních činností Miloslava Kurková. Nejúspěšnější ve sběru hliníku jsou zatím
druháci Jitky Maděryčové, pytle ve třídě se rychle plní. "Přinesla jsem už asi
pět sáčků hliníku, baví mě to a rodiče mi pomáhají,"svěřila se Kateřina Čuprová.
"Když mamka doma něco spotřebuje z hliníku, tak to umyje a dá na radiátor, já to
potom ještě zkontroluju, něco nosí i taťka,"doplňuje spolužák Václav Redek.
Protože obec Prušánky má jako taková dobré výsledky ve třídění, může i ona ze
získaných prostředků zpětně podporovat některé školní aktivity. "Obecní úřad s
námi dobře spolupracuje, pořídil například koše na třídění a podporuje exkurze
pro děti,"zdůrazňuje Kurková. Připomíná také další ekologické programy, které se
aplikují v různých předmětech zvláště na druhém stupni, jako například Akce Ozón
nebo projekt Kyselé deště, do kterého se škola zapojila jako jediná v okrese.
Ivo Cencinger
Prušánky Žáci Základní školy v Prušánkách soutěží ve třídění odpadů a zapojují se i do dalších projektů. Škola se ve výukovém programu přizpůsobuje tomu, že má v ročníku po jedné třídě. "Nepřipadá pro nás proto v úvahu například pro filace matematiky nebo výběrové sportovní třídy, všechny děti v ročníku nemohou být stejně zdatné,"vysvětluje ředitelka Alena Kristová a dodává: "Proto se zaměřujeme na výchovu k zájmu o prostředí, ve kterém děti žijí, jak přírodní, tak společenské. Spolupracujeme s ekologickým hnutím Tereza a snažíme se je po dohodě s jednotlivými učiteli ve vyučování zapojit do různých programů, třídíme také odpad a na prvním stupni funguje sběr hliníku." Žáci přímo ve třídách třídí do speciálních košů papír, plasty a odpad smíšený. "Chtěla jsem děti více motivovat, a tak jsme vyhlásili školní soutěž a pomáhají nám i paní uklízečky. Letos poprvé také sbíráme hliník,"říká koordinátorka ekologické výchovy a zároveň učitelka matematiky, přírodopisu a pracovních činností Miloslava Kurková. Nejúspěšnější ve sběru hliníku jsou zatím druháci Jitky Maděryčové, pytle ve třídě se rychle plní. "Přinesla jsem už asi pět sáčků hliníku, baví mě to a rodiče mi pomáhají,"svěřila se Kateřina Čuprová. "Když mamka doma něco spotřebuje z hliníku, tak to umyje a dá na radiátor, já to potom ještě zkontroluju, něco nosí i taťka,"doplňuje spolužák Václav Redek. Protože obec Prušánky má jako taková dobré výsledky ve třídění, může i ona ze získaných prostředků zpětně podporovat některé školní aktivity. "Obecní úřad s námi dobře spolupracuje, pořídil například koše na třídění a podporuje exkurze pro děti,"zdůrazňuje Kurková. Připomíná také další ekologické programy, které se aplikují v různých předmětech zvláště na druhém stupni, jako například Akce Ozón nebo projekt Kyselé deště, do kterého se škola zapojila jako jediná v okrese.
Prušánky Žáci Základní školy v Prušánkách soutěží ve třídění odpadů a zapojují se i do dalších projektů. Škola se ve výukovém programu přizpůsobuje tomu, že má v ročníku po jedné třídě. "Nepřipadá pro nás proto v úvahu například pro filace matematiky nebo výběrové sportovní třídy, všechny děti v ročníku nemohou být stejně zdatné,"vysvětluje ředitelka Alena Kristová a dodává: "Proto se zaměřujeme na výchovu k zájmu o prostředí, ve kterém děti žijí, jak přírodní, tak společenské. Spolupracujeme s ekologickým hnutím Tereza a snažíme se je po dohodě s jednotlivými učiteli ve vyučování zapojit do různých programů, třídíme také odpad a na prvním stupni funguje sběr hliníku." Žáci přímo ve třídách třídí do speciálních košů papír, plasty a odpad smíšený. "Chtěla jsem děti více motivovat, a tak jsme vyhlásili školní soutěž a pomáhají nám i paní uklízečky. Letos poprvé také sbíráme hliník,"říká koordinátorka ekologické výchovy a zároveň učitelka matematiky, přírodopisu a pracovních činností Miloslava Kurková. Nejúspěšnější ve sběru hliníku jsou zatím druháci Jitky Maděryčové, pytle ve třídě se rychle plní. "Přinesla jsem už asi pět sáčků hliníku, baví mě to a rodiče mi pomáhají,"svěřila se Kateřina Čuprová. "Když mamka doma něco spotřebuje z hliníku, tak to umyje a dá na radiátor, já to potom ještě zkontroluju, něco nosí i taťka,"doplňuje spolužák Václav Redek. Protože obec Prušánky má jako taková dobré výsledky ve třídění, může i ona ze získaných prostředků zpětně podporovat některé školní aktivity. "Obecní úřad s námi dobře spolupracuje, pořídil například koše na třídění a podporuje exkurze pro děti,"zdůrazňuje Kurková. Připomíná také další ekologické programy, které se aplikují v různých předmětech zvláště na druhém stupni, jako například Akce Ozón nebo projekt Kyselé deště, do kterého se škola zapojila jako jediná v okrese.
Sdílet článek na sociálních sítích