zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Ve hře je průtah i obchvat

12.04.2005
EIA
Ve hře je průtah i obchvat
Studii severojižního silničního průtahu, který povede areálem Škodovky, si nechá zpracovat plzeňská radnice. Chce zjistit, zda je tato varianta vhodnější než návrh průtahu Korandovou ulicí podél škodovácké zdi, který vyvolal značný odpor mezi obyvateli města. Průtah má odlehčit frekventované Klatovské třídě. Ve hře je i stavba severozápadního okruhu.
Nová studie posoudí i napojení na stávající komunikace. Hotový dokument za 1,5 milionu korun chce mít město k dispozici v listopadu. Původně zamýšlená trasa průtahu, který má odlehčit dopravou přetížené Klatovské třídě, vyvolala vlnu odporu. Petiční akce zahájili občané i ekologická iniciativa Děti Země.
Průtah podle odpůrců zničí Lochotínský park, naruší západní část historického centra města a zvýší dopravní zatížení v zastavěných částech Karlovarské a Lidické ulice. "Výstavba průtahu neodvede dopravu z centra, jen ji za cenu rozsáhlých demolic, výstavby "betonových mrtvých zón" a zhoršení životního prostředí přesune o několik set metrů do dosud klidných částí města," uvedl Martin Marek z Dětí Země.
Ekologická iniciativa dále argumentuje tím, že průtah z dopravního hlediska přetížení Klatovské třídy neřeší. Problém by podle Dětí Země vyřešil severozápadní okruh. Jeho výstavbou by se odlehčilo nejen Klatovské, ale i Karlovarské třídě a bylo by možné zavést rychlý spoj městské hromadné dopravy ze Severního předměstí na Borská pole. "Proti severozápadnímu okruhu nemáme při dodržení určitých podmínek zásadní připomínky. Především se jedná o náhradu zeleně za část Radčického lesa a šetrné překonání řeky Mže a Vejprnického potoka.
Za samozřejmé považujeme zavedení linky MHD a vybudování cyklistické a pěší infrastruktury. Budeme se snažit přesvědčit pana primátora a představitele města, kteří prosazují průtah, aby své stanovisko přehodnotili," vysvětluje Marek a připomíná, že proti průtahu se vyslovili i lidé ze Společnosti pro veřejnou dopravu, plzeňští architekti ze skupiny Zapálení i Plzeňský kraj. Hlavní slovo v řešení trasy páteřní komunikace bude mít Státní fond dopravní infrastruktury.
V areálu Škody Holding v současné době probíhají demoliční práce. V rámci programu otevírání areálu má vzniknout do listopadu letošního roku 50 hektarů pro stavbu hal nových investorů. V červnu má být připravena první ze čtyř lokalit o rozloze 20 hektarů.
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí