Školy o solární energii nestojí
Břeclav Jihomoravské školy nemají příliš velký zájem zlepšit svou výuku v
oblastech obnovitelných zdrojů energie. Na dvoudenní seminář o využití programu
Slunce do škol, který se konal na břeclavské střední průmyslové škole, přijeli
zástupci osmatřiceti škol z dvou set pozvaných.
" První den přijelo pětadvacet učitelů a včera jen třináct. Z tak slabé odezvy
jsme úplně zděšeni," přiznal Petr Jaroš, organizátor seminářů. Ve většině
případů školy nechtějí poslat učitele proto, že jeho zástupci ve výuce musí
podle nového zákona zaplatit dvojnásobek jeho mzdy. Další asi třetinu škol
projekt vůbec nezajímá a jsou to podle nich vyhozené peníze.
Seminář pro učitele základních a středních škol pořádali zástupci Integrované
střední školy energetické v Chomutově. Navazují tak na státní program Slunce do
škol, v rámci kterého Státní fond životního prostředí vybavil více než tisíc
škol jednoduchým solárním zařízením, na kterém mohou učitelé předvádět principy
získávání energie ze Slunce.
" Současné osnovy nemají na takovou výuku prostor," tvrdí Jaroš " I když školy
mají solární panely, využívají je k výuce tak dvě tři hodiny ročně. Cílem těchto
seminářů je ukázat učitelům, jak mohou tyto pomůcky využívat celoročně a ve více
předmětech." Děti by se podle něj měly s problematikou obnovitelných zdrojů
energie seznamovat už odmalička.
Na přednášky zvou organizátoři i učitele škol, které solární systémy na svých
školách nemají. " Mohou jej totiž přes internet sdílet s jinou školou, která je
má. Nejmladším dětem jsou určena grafická schémata, ti starší mohou přímo
počítat výhřevnost alternativních paliv, emise škodlivých látek nebo třeba
tepelnou vodivost látek," popisuje hlavní výhody projektu Jaroš.
Školy o semináře ale nemají zájem. " Od nás jsme neposlali nikoho hlavně z
organizačních důvodů. V minulých dnech u nás probíhaly písemné maturitní zkoušky
a přijímačky do nástavbového studia, vysvětluje absenci zástupce Středního
odborného učiliště v Hustopečích na semináři jeho ředitel Zdeněk Hrabal. " V
současnosti se potýkáme s jinými problémy a peníze, které stát do projektu
vložil, by se podle mě daly využít smysluplněji. Nám chybí například peníze i na
zajištění běžné výuky," popisuje neutěšený stav ve školách Hrabal.
Břeclav Jihomoravské školy nemají příliš velký zájem zlepšit svou výuku v oblastech obnovitelných zdrojů energie. Na dvoudenní seminář o využití programu Slunce do škol, který se konal na břeclavské střední průmyslové škole, přijeli zástupci osmatřiceti škol z dvou set pozvaných.
" První den přijelo pětadvacet učitelů a včera jen třináct. Z tak slabé odezvy jsme úplně zděšeni," přiznal Petr Jaroš, organizátor seminářů. Ve většině případů školy nechtějí poslat učitele proto, že jeho zástupci ve výuce musí podle nového zákona zaplatit dvojnásobek jeho mzdy. Další asi třetinu škol projekt vůbec nezajímá a jsou to podle nich vyhozené peníze.
Seminář pro učitele základních a středních škol pořádali zástupci Integrované střední školy energetické v Chomutově. Navazují tak na státní program Slunce do škol, v rámci kterého Státní fond životního prostředí vybavil více než tisíc škol jednoduchým solárním zařízením, na kterém mohou učitelé předvádět principy získávání energie ze Slunce.
" Současné osnovy nemají na takovou výuku prostor," tvrdí Jaroš " I když školy mají solární panely, využívají je k výuce tak dvě tři hodiny ročně. Cílem těchto seminářů je ukázat učitelům, jak mohou tyto pomůcky využívat celoročně a ve více předmětech." Děti by se podle něj měly s problematikou obnovitelných zdrojů energie seznamovat už odmalička.
Na přednášky zvou organizátoři i učitele škol, které solární systémy na svých školách nemají. " Mohou jej totiž přes internet sdílet s jinou školou, která je má. Nejmladším dětem jsou určena grafická schémata, ti starší mohou přímo počítat výhřevnost alternativních paliv, emise škodlivých látek nebo třeba tepelnou vodivost látek," popisuje hlavní výhody projektu Jaroš.
Školy o semináře ale nemají zájem. " Od nás jsme neposlali nikoho hlavně z organizačních důvodů. V minulých dnech u nás probíhaly písemné maturitní zkoušky a přijímačky do nástavbového studia, vysvětluje absenci zástupce Středního odborného učiliště v Hustopečích na semináři jeho ředitel Zdeněk Hrabal. " V současnosti se potýkáme s jinými problémy a peníze, které stát do projektu vložil, by se podle mě daly využít smysluplněji. Nám chybí například peníze i na zajištění běžné výuky," popisuje neutěšený stav ve školách Hrabal.
" První den přijelo pětadvacet učitelů a včera jen třináct. Z tak slabé odezvy jsme úplně zděšeni," přiznal Petr Jaroš, organizátor seminářů. Ve většině případů školy nechtějí poslat učitele proto, že jeho zástupci ve výuce musí podle nového zákona zaplatit dvojnásobek jeho mzdy. Další asi třetinu škol projekt vůbec nezajímá a jsou to podle nich vyhozené peníze.
Seminář pro učitele základních a středních škol pořádali zástupci Integrované střední školy energetické v Chomutově. Navazují tak na státní program Slunce do škol, v rámci kterého Státní fond životního prostředí vybavil více než tisíc škol jednoduchým solárním zařízením, na kterém mohou učitelé předvádět principy získávání energie ze Slunce.
" Současné osnovy nemají na takovou výuku prostor," tvrdí Jaroš " I když školy mají solární panely, využívají je k výuce tak dvě tři hodiny ročně. Cílem těchto seminářů je ukázat učitelům, jak mohou tyto pomůcky využívat celoročně a ve více předmětech." Děti by se podle něj měly s problematikou obnovitelných zdrojů energie seznamovat už odmalička.
Na přednášky zvou organizátoři i učitele škol, které solární systémy na svých školách nemají. " Mohou jej totiž přes internet sdílet s jinou školou, která je má. Nejmladším dětem jsou určena grafická schémata, ti starší mohou přímo počítat výhřevnost alternativních paliv, emise škodlivých látek nebo třeba tepelnou vodivost látek," popisuje hlavní výhody projektu Jaroš.
Školy o semináře ale nemají zájem. " Od nás jsme neposlali nikoho hlavně z organizačních důvodů. V minulých dnech u nás probíhaly písemné maturitní zkoušky a přijímačky do nástavbového studia, vysvětluje absenci zástupce Středního odborného učiliště v Hustopečích na semináři jeho ředitel Zdeněk Hrabal. " V současnosti se potýkáme s jinými problémy a peníze, které stát do projektu vložil, by se podle mě daly využít smysluplněji. Nám chybí například peníze i na zajištění běžné výuky," popisuje neutěšený stav ve školách Hrabal.
Sdílet článek na sociálních sítích