Automobilky budou spolupracovat při vývoji hybridní technologie
Němečtí výrobci automobilových součástek Continental AG a ZF Friedrichshafen
spojí své síly při vývoji hybridní technologie pro automobily, která kombinuje
benzínový pohon s elektrickým. Dohoda zahrnuje vývoj, výrobu a prodej hybridních
systémů a součástek pro osobní a lehké užitkové vozy, a společnosti očekávají,
že by mohly začít dodávat hybridní technologie výrobcům aut od roku 2007. Obě
firmy by společně měly být schopné dodávat kompletní hybridní systémy. Světovými
lídry v oblasti hybridní technologie jsou japonská automobilka Toyota s
populárním modelem Prius a Honda s hybridními verzemi vozů Civic a Accord. Podle
údajů výzkumné firmy R.L. Polk & Co. se japonské značky na celosvětovém trhu s
hybridními automobily podílí více než 96 %. Slabinou ekologických a úsporných
hybridních automobilů je zatím jejich poměrně vysoká cena, ale automobilky
předpokládají, že zájem o hybridní vozy by se nyní mohl zvýšit.
Němečtí výrobci automobilových součástek Continental AG a ZF Friedrichshafen spojí své síly při vývoji hybridní technologie pro automobily, která kombinuje benzínový pohon s elektrickým. Dohoda zahrnuje vývoj, výrobu a prodej hybridních systémů a součástek pro osobní a lehké užitkové vozy, a společnosti očekávají, že by mohly začít dodávat hybridní technologie výrobcům aut od roku 2007. Obě firmy by společně měly být schopné dodávat kompletní hybridní systémy. Světovými lídry v oblasti hybridní technologie jsou japonská automobilka Toyota s populárním modelem Prius a Honda s hybridními verzemi vozů Civic a Accord. Podle údajů výzkumné firmy R.L. Polk & Co. se japonské značky na celosvětovém trhu s hybridními automobily podílí více než 96 %. Slabinou ekologických a úsporných hybridních automobilů je zatím jejich poměrně vysoká cena, ale automobilky předpokládají, že zájem o hybridní vozy by se nyní mohl zvýšit.
Do vývoje nové technologie hybridního motoru, na níž pracují koncerny General Motors a DaimlerChrysler se zapojila i německá automobilka BMW. Od spojení si automobilky slibují rychlejší integraci nejlepších technologií na trhu. Daimler a GM uvedly, že chtějí vyvinout hybridní technologii o dvou režimech, která zlepší zrychlení vozu a o 25 % zvýší palivovou účinnost. Technologie má najít uplatnění v široké řadě vozidel. BMW se dosud soustředila spíše na vývoj nové generace hnacích jednotek na vodík. Prakticky vzápětí po oznámení zmíněné dohody avizoval projekt vzájemného spojenectví další triumvirát výrobců, tentokráte německých. VW, Audi a Porsche spojí síly při vývoji nových úsporných hybridních motorů. Koncerny se snaží dohnat náskok japonských rivalů, jejichž vozy šetří palivo a produkují méně škodlivých emisí.
Do vývoje nové technologie hybridního motoru, na níž pracují koncerny General Motors a DaimlerChrysler se zapojila i německá automobilka BMW. Od spojení si automobilky slibují rychlejší integraci nejlepších technologií na trhu. Daimler a GM uvedly, že chtějí vyvinout hybridní technologii o dvou režimech, která zlepší zrychlení vozu a o 25 % zvýší palivovou účinnost. Technologie má najít uplatnění v široké řadě vozidel. BMW se dosud soustředila spíše na vývoj nové generace hnacích jednotek na vodík. Prakticky vzápětí po oznámení zmíněné dohody avizoval projekt vzájemného spojenectví další triumvirát výrobců, tentokráte německých. VW, Audi a Porsche spojí síly při vývoji nových úsporných hybridních motorů. Koncerny se snaží dohnat náskok japonských rivalů, jejichž vozy šetří palivo a produkují méně škodlivých emisí.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích