Phare — Rozvoj kapacity úřadů pro životní prostředí
B-Brusel: Phare — Rozvoj kapacity úřadů pro životní prostředí, prostřednictvím převádění osvědčených postupů a školení za účelem podpory efektivního využití finančních zdrojů 
2005/S 193-189680 
Lokalita — Bulharsko, Chorvatsko, Rumunsko a Turecko 
Vyhlášení veřejné zakázky na služby 
1. Referenční číslo: 
EuropeAid/121811/C/SV/Multi 
2. Řízení: 
Omezené. 
3. Program: 
Phare. 
4. Financování: 
Rozpočtová linie 22.02.10. 2005/017354. 
5. Zadavatel: 
Evropská komise, generální ředitelství pro životní prostředí jménem přijímajících zemí 
Předmět zakázky 
6. Povaha zakázky: 
Technická pomoc. 
7. Popis zakázky: 
Výsledek tohoto projektu by měl spočívat v rozvoji, hodnocení a rozšíření projektu potrubního vedení se zaměřením na směrnice Evropského společenství o vysokých investicích, zejména v oblasti vodního a odpadového hospodářství, na základě přístupu zdola nahoru. Projekt potrubního vedení musí být identifikován a musí mu být stanoveny priority s ohledem na strategické dokumenty a výstupy týkajících se projektům, a ve spolupráci s jinými příslušnými organizacemi. Současně by měla být vypracována finanční strategie pro 4 pilotní oblasti. Odpovídající zkušenosti by měly být široce rozšiřovány společně s hodnocením dosavadních finančních plánů a využívání finančních zdrojů. 
8. Počet a názvy položek: 
nehodící se. 
9. Maximální rozpočet: 
2 000 000 EUR. 
10. Rozsah dalších služeb: 
Pod podmínkou dostupnosti financí a potvrzení zájmu zeměmi jihovýchodní Evropy (Albánie, Bosna a Hercegovina, Srbsko a Černá Hora, včetně Kosovo - území pod správou OSN - a bývalé jugoslávské republiky Makedonie) můžou být úspěšnému uchazeči také nabídnuty samostatné zakázky na prodloužení činností této zakázky zmíněným zemím. 
Podmínky účasti 
11. Způsobilost: 
Účast je otevřená za stejných podmínek všem fyzickým a právnickým osobám z členských států EU a z Albánie, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Chorvatska, Makedonie, Rumunska, Srbska a Černé Hory a Turecka. 
12. Kandidatura: 
Přihlásit se mohou všechny oprávněné fyzické a právnické osoby (stejně jako v bodě 11 výše) nebo skupiny takových osob (konsorcia). 
Konsorciem může být stálé, právně založené uskupení nebo skupina, která byla založena neformálně pro určité výběrové řízení. Všichni členové konsorcia (tj. vedoucí a všichni ostatní partneři) jsou společně i jednotlivě zodpovědní zadavateli. 
Účast neoprávněné fyzické nebo právnické osoby (stejně jako v bodě 11) povede k automatickému vyloučení této osoby. V případě, že dotyčná neoprávněná osoba patří ke konsorciu, bude vyloučeno celé konsorcium. 
13. Počet přihlášek: 
Fyzická nebo právnická osoba (včetně právnických osob v rámci stejné právní skupiny), ať už je forma účasti jakákoli (jako individuální právní subjekt nebo jako vedoucí či partner konsorcia, které přihlášku podává), nemůže podat více než 1 přihlášku. V případě, že fyzická nebo právnická osoba (včetně právnických osob v rámci stejné právní skupiny) podá více než 1 přihlášku, budou všechny přihlášky, na kterých se tato osoba (a právnické osoby v rámci stejné právní skupiny) podílela, vyloučeny. 
14. Zákaz vytváření spolků v užším výběru: 
Jakékoli nabídky obdržené od uchazečů sdružujících jiné firmy, nežli jsou uvedené na přihláškách z užšího výběru, budou z tohoto omezeného výběrového řízení vyloučeny. Uchazeči v užším výběru nesmí vytvářet spolky nebo vzájemné subdodávky pro zmíněnou zakázku. 
15. Důvody pro vyloučení: 
Jako součást formuláře přihlášky musí uchazeči poskytnout platné prohlášení, že se nenachází v žádné ze situací, které jsou uvedeny v oddílu 2.3.3 Praktického průvodce smluvními postupy programů, které jsou financovány z rozpočtu Evropských společenství v kontextu vnějších akcí (dostupný na následující internetové adrese: http://europa.eu.int/comm/europeaid/index_en.htm). 
16. Subdodávky: 
Subdodávky budou povolené a maximální podíl subdodávaných činností z hodnoty zakázky je 20 %. 
17. Počet uchazečů do užšího výběru: 
Na základě obdržených přihlášek budou vyzváni nejméně 4 a nejvíce 8 uchazečů k podání podrobných nabídek pro tuto zakázku. 
Předběžný časový rozpis 
18. Předběžné datum výzvy k účasti v nabídkovém řízení: 
listopad 2005. 
19. Předběžné datum zahájení zakázky: 
leden 2006. 
20. Počáteční období plnění a možné prodloužení zakázky: 
18 měsíců, bez možnosti prodloužení. 
Kritéria pro výběr uchazečů a zadání zakázky 
21. Kritéria pro výběr uchazečů: 
Na uchazeče se budou vztahovat následující výběrová kritéria. V případě, že bude přihláška podána konsorciem, budou se tato výběrová kritéria vztahovat na konsorcium jako celek: 
1) Hospodářské a finanční postavení uchazeče (na základě bodu 3 přihlášky): 
a) Uchazeč (jediný uchazeč nebo vedoucí v případě konsorcia) musí prokázat pozitivní čistou hotovost / použitou při provozování činností za období posledních 2 let. 
b) průměrný roční obrat uchazeče musí být alespoň rovný maximálnímu rozpočtu této zakázky. 
2) Profesionální kapacita uchazeče(-ů) [na základě bodů 4 a 5 přihlášky]: 
a) Nejméně 20 % všech zaměstnanců, kteří v současné době pracují pro uchazeče v oblastech, jež se vztahují k této zakázce, je stálých. 
b) Alespoň 4 stálí pracovníci uchazeče musí mít nejméně 10 let příslušné odborné zkušenosti při implementování environmentálních strategií a při investičních programech v členských zemích EU a/nebo přistupujících/kandidátských zemí. To musí být výslovně uvedeno v přihlášce vložením řádku v tabulce v rámci bodu 4. 
3) Technická kapacita uchazeče(-ů) [na základě bodů 5 a 6 přihlášky]: 
a) Alespoň 2 projekty (s hodnotou nad 500 000 EUR a s trváním alespoň 12 měsíců) uvedené v seznamu uchazeče týkající se implementace velkých investičních programů o environmentální infrastruktuře ve vodním a odpadním sektoru. 
b) Alespoň 2 projekty uvedené v seznamu uchazeče týkající se návrhu, dodání školení a rozvoje budování institucionální kapacity spojené s environmentální implementací. 
c) Alespoň 2 projekty (s hodnotou nad 500 000 EUR a s trváním alespoň 12 měsíců) uvedené v seznamu uchazeče byly realizovány v přistupujících a/nebo kandidátských zemích. 
d) Alespoň 2 projekty uvedené v seznamu uchazeče týkající se hodnocení fází řízení projektu a finančních schémat. 
e) Alespoň 1 projekt uvedený v seznamu uchazeče zahrnující spolupráci na setkáních týkajících se témat, které jsou pokryty v tomto projektu. 
Jestliže více než 8 oprávněných uchazečů splňuje výše uvedená výběrová kritéria, musí se znovu přezkoumat relativní klady a zápory přihlášek těchto uchazečů, aby se určilo 8 nejlepších přihlášek do nabídkového řízení. Jediný faktorem, který bude brán v úvahu během nového přezkoumání, je: 
– počet projektů vztahujících se k této zakázce, úspěšně dokončených za poslední 3 roky, realizovaných v přistupujících a/nebo kandidátských zemích. 
22. Kritéria pro zadání zakázky: 
Specifikováno v zadávací dokumentaci připojené k dopisu s výzvou k účasti v nabídkovém řízení, který bude zaslán vybraným uchazečům. 
Přihláška 
23. Lhůta pro přijetí přihlášek: 
Dne 23.11.2005 v 16.00 středoevropského času. 
Jakákoli přihláška obdržená po tomto termínu nebude brána v úvahu. 
24. Formát přihlášky a požadované podrobnosti: 
Přihlášky musí být podány za použití standardního formuláře (dostupný na následující internetové adrese: http://europa.eu.int/comm/europeaid/index_en.htm), jehož formát a instrukce musí být přísně dodrženy. 
Jakákoli přihláška, která nedodrží tato ustanovení, bude automaticky vyloučena. Jakákoli další dokumentace (brožura, dopis, atd.) zaslaná s přihláškou nebude brána v úvahu. 
25. Způsoby podání přihlášek: 
Přihlášky musí být podány v anglickém jazyce výlučně zadavateli: 
BUĎ doporučeně (úřední poštovní službou) na adresu: 
Evropská komise, GŘ pro životní prostředí, jednotka ENV.E.3, BU-9 05/157, B-1049 Brusel. 
NEBO osobně (včetně kurýrní služby) přímo zadavateli proti podepsanému a datem označenému potvrzení o převzetí na adresu: 
Evropská komise, generální ředitelství pro životní prostředí, jednotka ENV.E.3, BU-9 05/157, Ústřední poštovní služba, k rukám: pan Jorge Pinto Antunes. Tel.: (32-2) 296 57 17. Rue de Geneve 1-3-5, B-1140 Brusel. 
Název zakázky a referenční číslo (viz bod 1 výše) musí být zřetelně označené na obálce obsahující přihlášku a musí být vždy uvedené ve veškeré další korespondenci se zadavatelem. 
Přihlášky podané jakýmkoli jiným způsobem nebudou brány v úvahu. 
26. Pracovní jazyk: 
Veškerá písemná komunikace, která se vztahuje k tomuto výběrovému řízení a zakázce, musí být v angličtině. 
27. Další informace: 
nehodící se. 
28. Datum zveřejnění předběžných informací o zakázce: 
5.7.2005. 
29. Právní základ: 
Nařízení Rady (EHS) č. 3906/89 ze dne 18.12.1989 o hospodářské pomoci určitým zemím střední a východní Evropy ve znění nařízení Rady (ES) č. 2257/89 ze dne 20.12.2004. 
Nařízení Rady (EHS) č. 2500/2001 ze dne 17.12.2001 o předvstupní finanční pomoci pro Turecko a kterým se mění nařízení (ES) č. 769/2004 ze dne 21.4.2004. 
Pro získání bližších informací se obraťte na
odborný pracovník, specialista CzechTrade
pavel.talafus@czechtrade.cz
Fax: 420224913813
