Zlín zažádal o dotaci na ekologizaci dopravy
Svaz nabídl Zlínu až miliardu korun z těchto fondů EU na projekt ekologizace městské dopravy. Na předložení projektu mělo však město velmi krátkou dobu.
Celkem osm miliard korun se rozhodl Svaz měst a obcí rozdělit mezi šest statutárních měst. Jedná se o účelově nevyčerpané finance, které chce Svaz měst a obcí přesunout do ekologizace dopravy měst, informoval primátor Tomáš Úlehla (ODS). Problém však spočíval v termínu, kdy město potvrdí zájem o čerpání těchto financí. Město totiž dostalo nabídku minulé úterý večer a nejpozději do čtvrtka mělo zájem i s konkrétním cílem potvrdit.
Radnici by tyto peníze mohly pomoci zrealizovat např. již 10 let staré plány na vybudování dopravního terminálu. Jsme jediné krajské město, které nemá takto řešenou dopravní situaci, konstatoval náměstek primátora Karel Dvorský (ČSSD). Radnice původně plánovala dva terminály, z nichž jeden by byl na autobusovém nádraží. Autobusové nádraží by bylo skvělé místo i díky nedaleké železniční stanici, připomněl Dvorský. Oba projekty však byly zrušeny. Místo u nádraží je dopravně složité s těžkou návazností a nevyjasněnými majetkovými vztahy. Dalším důvodem byla velká finanční náročnost, vysvětlil Dvorský. Druhý přestupní uzel, který měl vzniknout na Štefánikově ul. na místě bývalého školního hřiště zase nevyhovoval městským architektům. Navíc je již schválen záměr odkupu hřiště pro zlínskou univerzitu, která zde plánuje výstavbu další budovy, podotkla Irena Ondrová (ODS), náměstkyně primátora.
Městu se ovšem nabízelo ještě jedno užití, a to bývalý svitovský areál. Zde totiž chystáme napojení Antonínovy ulice na páteřní komunikaci, uvedl primátor. Radní a odborníci v dopravě nakonec předložili v termínu projekt na zatrolejování dopravních tras v bývalém svitovském areálu v hodnotě 550 mil. Kč.