Brazílie: Tržní podíl aut na ethanol klesl na 76 %
Prodeje nových vozů v Brazílii meziročně stouply o výborných 25 %, přesto dva
měsíce za sebou stlačovaly rostoucí ceny cukrové třtiny, z níž Brazílie ve
velkém vyrábí líh, tržní podíly aut, spalujících kromě benzínu i ethanol (Flexi
Fuel Vehicles, FFV). Ten klesl na 76,3 %, což je hodnota, pro zbytek světa z
oblasti utopických snů. V květnu by se měl tento nepříznivý trend zvrátit, ceny
třtiny totiž klesly díky blížící se sklizni o 11 % a půjdou dále dolů.
Prodeje nových vozů v Brazílii meziročně stouply o výborných 25 %, přesto dva měsíce za sebou stlačovaly rostoucí ceny cukrové třtiny, z níž Brazílie ve velkém vyrábí líh, tržní podíly aut, spalujících kromě benzínu i ethanol (Flexi Fuel Vehicles, FFV). Ten klesl na 76,3 %, což je hodnota, pro zbytek světa z oblasti utopických snů. V květnu by se měl tento nepříznivý trend zvrátit, ceny třtiny totiž klesly díky blížící se sklizni o 11 % a půjdou dále dolů.
Přesto má podíl FFV dlouhodobě rostoucí trend a asociace brazilských autovýrobců očekává v nedaleké budoucnosti dosažení 100 %. Například Volkswagen Brazil oznámil tento týden definitivní ukončení výroby výhradně benzinových aut a další automobilky budou zřejmě brzy následovat.
Brazílie produkuje líh z cukrové třtiny téměř o polovinu levněji, než USA. Výrobci ze spojených států jsou ale chráněni vysokým dovozním clem ve výši 54 centů na galon, uvaleným na importovaný ethanol. Ve stádiu, kdy se evropští výrobci teprve začínají probouzet z letargie vůči palivům z obnovitelných zdrojů, obesílají autosalony prvními studiemi vozů FFV a testují prototypy, Amerika je v budování nezávislosti na ropě o pěkných pár mílových kroků dále.
Sdílet článek na sociálních sítích