Hybridní technologie pro těžká vozidla
Účinné hybridní řešení pro těžká vozidla, které přináší úsporu paliva až o 35
procent, má nyní ve své nabídce skupina Volvo. Poskytuje maximální úsporu paliva
na cestách, kde je třeba časté brždění a akcelerace, například při sběru odpadů,
u městské autobusové dopravy nebo městského zásobování. Výpočty ukazují, že
úspory paliva mohou dosahovat až 35 procent. Mohou také klesnout náklady na
údržbu vozidel v důsledku sníženého opotřebování brzdového systému.
Účinné hybridní řešení pro těžká vozidla, které přináší úsporu paliva až o 35 procent, má nyní ve své nabídce skupina Volvo. Poskytuje maximální úsporu paliva na cestách, kde je třeba časté brždění a akcelerace, například při sběru odpadů, u městské autobusové dopravy nebo městského zásobování. Výpočty ukazují, že úspory paliva mohou dosahovat až 35 procent. Mohou také klesnout náklady na údržbu vozidel v důsledku sníženého opotřebování brzdového systému.
Koncepce hybridů se označuje I-SAM a skládá se z kombinace motoru/startéru, pohonu a alternátoru, společně s elektronickou řídicí jednotkou. I-SAM spolupracuje s automatickým převodovým systémem Volvo I-shift. Baterie se dobíjejí dieselovým motorem a při každém použití brzd.
Elektrický motor poskytuje plynulý výkon při nízkých otáčkách a doplňuje tak skvělý výkon dieselového motoru při otáčkách vyšších. Toto řešení umožňuje, aby nákladní vůz zrychloval, i když je poháněn pouze elektrickým proudem. Tím je podpořena nižší spotřeba paliva, emise i hladiny hluku.
Ke snížené spotřebě paliva přispívá ještě několik dalších faktorů. Díky kapacitě elektrického motoru se může dieselový motor automaticky vypnout v případě, že nákladní vůz zastaví, aby doručil dodávku, naložil náklad nebo zastavil na světelné křižovatce.
Vedlejší zařízení, jako je například servočerpadlo nebo kompresor klimatizace, jsou v hybridním nákladním voze poháněna elektricky a nikoli dieselovým motorem.
Hybrid je dlouhodobé a úsporné řešení dobře fungujících a k životnímu prostředí ohleduplných dopravních činností. Dieselový motor může být v tomto případě poháněn také biopalivy a v důsledku toho lze poskytovat dopravu bez emisí oxidu uhličitého.
Skupina Volvo se také podílí na vývoji nového druhu baterie, nazývané Effpower, která je založena na osvědčené technologii baterií typu olovo-kyselina, používané v současnosti ve startovacích bateriích vozidel. S její pomocí se zdvojnásobil výstupní výkon a zároveň mohou být výrazně sníženy náklady na výrobu baterií v porovnání s ostatními možnostmi dostupnými na trhu. S baterií Effpower se ekonomičnost elektrických hybridů ještě zvýší.
Nový hybridní nákladní vůz nyní podstoupí celou řadu testů. Společnost Volvo předpokládá, že se hybridní nákladní vozy její značky objeví na trhu během několika málo let.
Koncepce hybridů se označuje I-SAM a skládá se z kombinace motoru/startéru, pohonu a alternátoru, společně s elektronickou řídicí jednotkou. I-SAM spolupracuje s automatickým převodovým systémem Volvo I-shift. Baterie se dobíjejí dieselovým motorem a při každém použití brzd.
Elektrický motor poskytuje plynulý výkon při nízkých otáčkách a doplňuje tak skvělý výkon dieselového motoru při otáčkách vyšších. Toto řešení umožňuje, aby nákladní vůz zrychloval, i když je poháněn pouze elektrickým proudem. Tím je podpořena nižší spotřeba paliva, emise i hladiny hluku.
Ke snížené spotřebě paliva přispívá ještě několik dalších faktorů. Díky kapacitě elektrického motoru se může dieselový motor automaticky vypnout v případě, že nákladní vůz zastaví, aby doručil dodávku, naložil náklad nebo zastavil na světelné křižovatce.
Vedlejší zařízení, jako je například servočerpadlo nebo kompresor klimatizace, jsou v hybridním nákladním voze poháněna elektricky a nikoli dieselovým motorem.
Hybrid je dlouhodobé a úsporné řešení dobře fungujících a k životnímu prostředí ohleduplných dopravních činností. Dieselový motor může být v tomto případě poháněn také biopalivy a v důsledku toho lze poskytovat dopravu bez emisí oxidu uhličitého.
Skupina Volvo se také podílí na vývoji nového druhu baterie, nazývané Effpower, která je založena na osvědčené technologii baterií typu olovo-kyselina, používané v současnosti ve startovacích bateriích vozidel. S její pomocí se zdvojnásobil výstupní výkon a zároveň mohou být výrazně sníženy náklady na výrobu baterií v porovnání s ostatními možnostmi dostupnými na trhu. S baterií Effpower se ekonomičnost elektrických hybridů ještě zvýší.
Nový hybridní nákladní vůz nyní podstoupí celou řadu testů. Společnost Volvo předpokládá, že se hybridní nákladní vozy její značky objeví na trhu během několika málo let.
Zdroj:STAVITEL
Sdílet článek na sociálních sítích