GM se dočkal filmu o svém elektromobilu
Ve světové videotéce najdeme nespočet témat, o kterých byl natočen dokument.
Ovšem film o elektromobilu; to tu ještě nebylo. Snímek "Who killed the electric
car?" (Kdo zabil elektromobil?) zmapoval éru jedinečného vozu EV1 od společnosti
General Motors, a to od slavného začátku až po konečné fiasko. Uvedla to BBC na
svých internetových stránkách.
Z filmu podle BBC mluví cynismus a spiknutí výrobců aut a ropných společností,
Své místo tam mají všichni, kteří pomohli ke skončení "elektrického" snu v
Kalifornii. Dokument se zatím drží v žebříčku pěti nejúspěšnějších filmů v USA.
Celý elektromobilový vývoj GM začal v roce 1990. Tehdy přišla Kalifornie s
regulací, podle které má po tamějších cestách jezdit do třinácti let deset
procent aut, které nebudou vypouštět žádné škodlivé emise. Paradoxem je, že
právě GM byla jednou ze dvou firem, které později žalovaly stát, aby své emisní
nařízení zrušil.
GM pustilo svůj elektromobil na silnice v roce 1996. A to ještě předtím, než
další kalifornský zákon nařídil doplnit nabídku každé automobilové značky o
dvouprocentní podíl elektromobilů.
Od EV1 se očekávalo, že bude hitem mezi elektromobily. Na zkoušku zapůjčila
společnost 800 vozů různým osobnostem, jako například Tomu Hanksovi nebo Melu
Gibsonovi. Poté co byl v roce 2003 celý projekt zrušen, chtěla automobilka své
vozy zpátky. Odmítala je prodat, protože se bála odpovědnosti za případné
problémy. Pravdou je, že zákazníci nepřišli EV1 na chuť, a poptávka nebyla
velká.
Na rozdíl od GM se v oblasti elektromobilů uplatnila společnost Ford. V roce
2001 uspěla se svým modelem Think. Nebyl sice tak ambiciózní jako EV1, ale u
celebrit si našel také své oblíbence. Vlastnil ho například Leonardo Di Caprio.
Nedávno Ford představil bioetanolovou verzi Fordu Focus a další milióny u něj
putují na výzkum hybridních vozů.
Ve světové videotéce najdeme nespočet témat, o kterých byl natočen dokument. Ovšem film o elektromobilu; to tu ještě nebylo. Snímek "Who killed the electric car?" (Kdo zabil elektromobil?) zmapoval éru jedinečného vozu EV1 od společnosti General Motors, a to od slavného začátku až po konečné fiasko. Uvedla to BBC na svých internetových stránkách.
Z filmu podle BBC mluví cynismus a spiknutí výrobců aut a ropných společností, Své místo tam mají všichni, kteří pomohli ke skončení "elektrického" snu v Kalifornii. Dokument se zatím drží v žebříčku pěti nejúspěšnějších filmů v USA.
Celý elektromobilový vývoj GM začal v roce 1990. Tehdy přišla Kalifornie s regulací, podle které má po tamějších cestách jezdit do třinácti let deset procent aut, které nebudou vypouštět žádné škodlivé emise. Paradoxem je, že právě GM byla jednou ze dvou firem, které později žalovaly stát, aby své emisní nařízení zrušil.
GM pustilo svůj elektromobil na silnice v roce 1996. A to ještě předtím, než další kalifornský zákon nařídil doplnit nabídku každé automobilové značky o dvouprocentní podíl elektromobilů.
Od EV1 se očekávalo, že bude hitem mezi elektromobily. Na zkoušku zapůjčila společnost 800 vozů různým osobnostem, jako například Tomu Hanksovi nebo Melu Gibsonovi. Poté co byl v roce 2003 celý projekt zrušen, chtěla automobilka své vozy zpátky. Odmítala je prodat, protože se bála odpovědnosti za případné problémy. Pravdou je, že zákazníci nepřišli EV1 na chuť, a poptávka nebyla velká.
Na rozdíl od GM se v oblasti elektromobilů uplatnila společnost Ford. V roce 2001 uspěla se svým modelem Think. Nebyl sice tak ambiciózní jako EV1, ale u celebrit si našel také své oblíbence. Vlastnil ho například Leonardo Di Caprio. Nedávno Ford představil bioetanolovou verzi Fordu Focus a další milióny u něj putují na výzkum hybridních vozů.
Z filmu podle BBC mluví cynismus a spiknutí výrobců aut a ropných společností, Své místo tam mají všichni, kteří pomohli ke skončení "elektrického" snu v Kalifornii. Dokument se zatím drží v žebříčku pěti nejúspěšnějších filmů v USA.
Celý elektromobilový vývoj GM začal v roce 1990. Tehdy přišla Kalifornie s regulací, podle které má po tamějších cestách jezdit do třinácti let deset procent aut, které nebudou vypouštět žádné škodlivé emise. Paradoxem je, že právě GM byla jednou ze dvou firem, které později žalovaly stát, aby své emisní nařízení zrušil.
GM pustilo svůj elektromobil na silnice v roce 1996. A to ještě předtím, než další kalifornský zákon nařídil doplnit nabídku každé automobilové značky o dvouprocentní podíl elektromobilů.
Od EV1 se očekávalo, že bude hitem mezi elektromobily. Na zkoušku zapůjčila společnost 800 vozů různým osobnostem, jako například Tomu Hanksovi nebo Melu Gibsonovi. Poté co byl v roce 2003 celý projekt zrušen, chtěla automobilka své vozy zpátky. Odmítala je prodat, protože se bála odpovědnosti za případné problémy. Pravdou je, že zákazníci nepřišli EV1 na chuť, a poptávka nebyla velká.
Na rozdíl od GM se v oblasti elektromobilů uplatnila společnost Ford. V roce 2001 uspěla se svým modelem Think. Nebyl sice tak ambiciózní jako EV1, ale u celebrit si našel také své oblíbence. Vlastnil ho například Leonardo Di Caprio. Nedávno Ford představil bioetanolovou verzi Fordu Focus a další milióny u něj putují na výzkum hybridních vozů.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích