EU chce změny daní na auta
Zákonodárci Evropské unie včera vyzvali k přijetí plánu, jenž by zjednodušil
pravidla pro zdanění automobilů a zvýšil daňovou sazbu u vozů s velkými emisemi.
Plán, se kterým již v loňském roce přišla Evropská komise, vyžaduje podporu ze
strany vlád všech jednotlivých členských zemí unie.
Návrh počítá s postupným zrušením daně z registrace automobilů a jejím
nahrazením daní, jež by byla založena na množství emisí oxidu uhličitého a
dalších látek, které vozy vypouštějí. Silniční daň by podle návrhu byla
restrukturalizována během pěti až deseti let.
O návrhu se mluvilo v Evropském parlamentu, kde má podporu většiny velkých
stran. "Je to vítaná podpora pro využití zelených daní způsobem, který mění naše
chování bez zvýšení celkového zdanění," uvedla britská liberální demokratka
Sharon Bowlesová.
Daně založené na množství emisí by podle návrhu měly nahradit 25 % příjmů ze
současných registračních a silničních daní do konce roku 2008 a polovinu těchto
příjmů do roku 2010. Přijetí plánu by zjednodušilo i přesuny automobilů mezi
jednotlivými členskými zeměmi unie, v nichž se nyní systémy pro zdanění
automobilů liší.
Německo například stanovuje výši daní na základě objemu motoru, Itálie a Řecko
se řídí podle velikosti automobilu. Největší registrační poplatky mají Švédko a
Dánsko. Lidé, stěhující se nyní z jednoho státu EU do druhého, tak mohou čelit
dvojímu zdanění, protože musí svůj automobil v nové zemi přeregistrovat. Daňové
odlišnosti vedou i k rozdílům v cenách aut v rámci EU. Návrh na změny ve zdanění
aut je součástí snahy EU o omezení emisí tzv. skleníkových plynů, které podle
vědců vedou ke globálnímu oteplování.
Zákonodárci Evropské unie včera vyzvali k přijetí plánu, jenž by zjednodušil pravidla pro zdanění automobilů a zvýšil daňovou sazbu u vozů s velkými emisemi. Plán, se kterým již v loňském roce přišla Evropská komise, vyžaduje podporu ze strany vlád všech jednotlivých členských zemí unie.
Návrh počítá s postupným zrušením daně z registrace automobilů a jejím nahrazením daní, jež by byla založena na množství emisí oxidu uhličitého a dalších látek, které vozy vypouštějí. Silniční daň by podle návrhu byla restrukturalizována během pěti až deseti let.
O návrhu se mluvilo v Evropském parlamentu, kde má podporu většiny velkých stran. "Je to vítaná podpora pro využití zelených daní způsobem, který mění naše chování bez zvýšení celkového zdanění," uvedla britská liberální demokratka Sharon Bowlesová.
Daně založené na množství emisí by podle návrhu měly nahradit 25 % příjmů ze současných registračních a silničních daní do konce roku 2008 a polovinu těchto příjmů do roku 2010. Přijetí plánu by zjednodušilo i přesuny automobilů mezi jednotlivými členskými zeměmi unie, v nichž se nyní systémy pro zdanění automobilů liší.
Německo například stanovuje výši daní na základě objemu motoru, Itálie a Řecko se řídí podle velikosti automobilu. Největší registrační poplatky mají Švédko a Dánsko. Lidé, stěhující se nyní z jednoho státu EU do druhého, tak mohou čelit dvojímu zdanění, protože musí svůj automobil v nové zemi přeregistrovat. Daňové odlišnosti vedou i k rozdílům v cenách aut v rámci EU. Návrh na změny ve zdanění aut je součástí snahy EU o omezení emisí tzv. skleníkových plynů, které podle vědců vedou ke globálnímu oteplování.
Návrh počítá s postupným zrušením daně z registrace automobilů a jejím nahrazením daní, jež by byla založena na množství emisí oxidu uhličitého a dalších látek, které vozy vypouštějí. Silniční daň by podle návrhu byla restrukturalizována během pěti až deseti let.
O návrhu se mluvilo v Evropském parlamentu, kde má podporu většiny velkých stran. "Je to vítaná podpora pro využití zelených daní způsobem, který mění naše chování bez zvýšení celkového zdanění," uvedla britská liberální demokratka Sharon Bowlesová.
Daně založené na množství emisí by podle návrhu měly nahradit 25 % příjmů ze současných registračních a silničních daní do konce roku 2008 a polovinu těchto příjmů do roku 2010. Přijetí plánu by zjednodušilo i přesuny automobilů mezi jednotlivými členskými zeměmi unie, v nichž se nyní systémy pro zdanění automobilů liší.
Německo například stanovuje výši daní na základě objemu motoru, Itálie a Řecko se řídí podle velikosti automobilu. Největší registrační poplatky mají Švédko a Dánsko. Lidé, stěhující se nyní z jednoho státu EU do druhého, tak mohou čelit dvojímu zdanění, protože musí svůj automobil v nové zemi přeregistrovat. Daňové odlišnosti vedou i k rozdílům v cenách aut v rámci EU. Návrh na změny ve zdanění aut je součástí snahy EU o omezení emisí tzv. skleníkových plynů, které podle vědců vedou ke globálnímu oteplování.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích