Radní: V Brně bude pět hlavních cyklotras
Brno - Pět cyklotras, které budou měřit celkem tři sta kilometrů. Kilometr trasy
za zhruba deset milionů korun. Tak si město představuje budoucí podobu sítě
cyklostezek ve městě Brně. Zatím je hotová zhruba šestina. Dnes budou
zastupitelé jednat o výkupu pozemků na plánované trasy.
" Stavba je nákladná, často jsou problémy s výkupem pozemků. Proto nemůžu říct,
dokdy trasy budou v provozu," řekl náměstek brněnského primátora Radomír Jonáš.
Podle něj je v podstatě hotová trasa Svratecká, vedoucí od hradu Veveří podél
řeky Svratky až na její soutok se Svitavou. " Další cesty pro cyklisty by měly
být trasy Průmyslová, Svitavská, Studentská a Starobrněnská," naznačil Jonáš.
Poslední z nich bude stát podle Jonáše nejvíc, protne totiž centrum města. " Už
příští rok bychom mohli otevřít dvaapůlkilometrový úsek cyklostezky od soutoku
Svitavy a Svratky směrem na Rajhrad," dodal Jonáš.
V Brně v těchto dnech vrcholí sběr podpisů pod petici ekologů za budování
cyklostezek. Ekologové se domnívají, že město by mělo být při stavbě stezek
aktivnější. Petici zatím podepsalo pět a půl tisíce lidí.
" Určitě jsem rád, že takové plány jsou, ale je potřeba, aby nezůstalo jen u
předvolebních slibů," komentoval sliby města Miloš Hotař z hnutí Duha. Ekologové
dlouhodobě městu vytýkají nekoncepčnost budování cyklostezek.
Brno - Pět cyklotras, které budou měřit celkem tři sta kilometrů. Kilometr trasy za zhruba deset milionů korun. Tak si město představuje budoucí podobu sítě cyklostezek ve městě Brně. Zatím je hotová zhruba šestina. Dnes budou zastupitelé jednat o výkupu pozemků na plánované trasy.
" Stavba je nákladná, často jsou problémy s výkupem pozemků. Proto nemůžu říct, dokdy trasy budou v provozu," řekl náměstek brněnského primátora Radomír Jonáš. Podle něj je v podstatě hotová trasa Svratecká, vedoucí od hradu Veveří podél řeky Svratky až na její soutok se Svitavou. " Další cesty pro cyklisty by měly být trasy Průmyslová, Svitavská, Studentská a Starobrněnská," naznačil Jonáš.
Poslední z nich bude stát podle Jonáše nejvíc, protne totiž centrum města. " Už příští rok bychom mohli otevřít dvaapůlkilometrový úsek cyklostezky od soutoku Svitavy a Svratky směrem na Rajhrad," dodal Jonáš.
V Brně v těchto dnech vrcholí sběr podpisů pod petici ekologů za budování cyklostezek. Ekologové se domnívají, že město by mělo být při stavbě stezek aktivnější. Petici zatím podepsalo pět a půl tisíce lidí.
" Určitě jsem rád, že takové plány jsou, ale je potřeba, aby nezůstalo jen u předvolebních slibů," komentoval sliby města Miloš Hotař z hnutí Duha. Ekologové dlouhodobě městu vytýkají nekoncepčnost budování cyklostezek.
" Stavba je nákladná, často jsou problémy s výkupem pozemků. Proto nemůžu říct, dokdy trasy budou v provozu," řekl náměstek brněnského primátora Radomír Jonáš. Podle něj je v podstatě hotová trasa Svratecká, vedoucí od hradu Veveří podél řeky Svratky až na její soutok se Svitavou. " Další cesty pro cyklisty by měly být trasy Průmyslová, Svitavská, Studentská a Starobrněnská," naznačil Jonáš.
Poslední z nich bude stát podle Jonáše nejvíc, protne totiž centrum města. " Už příští rok bychom mohli otevřít dvaapůlkilometrový úsek cyklostezky od soutoku Svitavy a Svratky směrem na Rajhrad," dodal Jonáš.
V Brně v těchto dnech vrcholí sběr podpisů pod petici ekologů za budování cyklostezek. Ekologové se domnívají, že město by mělo být při stavbě stezek aktivnější. Petici zatím podepsalo pět a půl tisíce lidí.
" Určitě jsem rád, že takové plány jsou, ale je potřeba, aby nezůstalo jen u předvolebních slibů," komentoval sliby města Miloš Hotař z hnutí Duha. Ekologové dlouhodobě městu vytýkají nekoncepčnost budování cyklostezek.
Sdílet článek na sociálních sítích