BMW začne vyrábět limuzíny jezdící na vodík
Automobilka BMW začne jako první na světě sériově vyrábět limuzínu poháněnou
spalováním vodíku. A to již začátkem příštího roku. Německý výrobce to oznámil
koncem minulého týdne. A dal tak najevo, že nechce zůstat v "zeleném" trendu
pozadu proti ostatním automobilkám.
"Vodíkový pohon" bude montován do luxusních sedanů u modelu BMW 7. Ty bude
pohánět dvanáctiválcový motor, který bude umět spalovat jak benzín, tak
zkapalněný vodík. Na vodík by automobil měl dokázat ujet 200 kilometrů, dalších
necelých 500 kilometrů by pak měl dojet na klasický benzínový pohon. Motor bude
mít sílu 260 koní a měl by umět zrychlit z nuly na rychlost sto kilometrů za
hodinu za 9,5 sekundy.
Zpočátku hodlá BMW vyrobit několik stovek kusů těchto aut. A ta budou spíše
pronajímána vybraným zákazníkům včetně politiků a na leasing, než aby vzhledem
ke své vysoké ceně byla přímo prodávána. Cenově by se měl pronájem těchto
ekologických modelů blížit nákladům na leasing špičkového modelu BMW 760LI.
BMW evidentně sází na to, že nejprve by se měly mezi motoristy prosadit
kombinované motory, které budou umět jezdit jak na vodík, tak na normální
benzínový nebo naftový pohon. Hlavně proto, že zpočátku bude jen malá síť
stanic, kde bude vodík možno do nádrží čerpat. Na druhou stranu má tento koncept
velkou nevýhodu v tom, že takové automobily potřebují dvě nádrže, které zabírají
prostor. I z tohoto důvodu začne BMW montovat takovýto typ pohonu do velkých
limuzín.
Německá firma BMW pracuje na vývoji alternativního vodíkového pohonu již třicet
let. A vyvinula například i závodní automobil H2R s vodíkovým pohonem, který má
výkon 285 koňských sil. Ten dokázal dosáhnout rychlosti již 298 kilometrů za
hodinu a překonal několik rychlostních rekordů. Podle BMW je doba, kdy budou po
světě masově jezdit auta na vodík, jehož zásoby jsou na rozdíl od ropy v
podstatě nevyčerpatelné, ještě relativně daleko. "Rozvoj celé technologie je
ještě v hodně raném stadiu. Ale jakmile se objeví na trhu, bude to znamenat
revoluci," uvedl pro BusinessWeek šéf výzkumného oddělení v BMW Raymond
Freymann.
Nikdo ale nechce zaspat. A tak i ostatní automobilky hledají cestičky, jak dělat
svá auta ekologičtější, a hlavně úspornější. A to proto, že na ně v tomto směru
tlačí jak spotřebitelé, tak vlády mnoha zemí světa, které v rámci takzvaného
Kjótského protokolu usilují o snížení emisí v ovzduší. Hodně se sází na vývoj
palivových článků, ve kterých se vyrábí elektřina, jež následně popohání motor.
BMW v této oblasti spolupracuje s americkou automobilkou General Motors a
německým DaimlerChryslerem.
Dalším trendem, kam se vývoj ubírá, jsou hybridní motory využívající kombinace
benzínového pohonu s elektrickým. Nejdále je v tomto směru japonská Toyota,
která vyrábí svůj model Prius s hybridním pohonem již od roku 1997. Svůj
benzínovo-elektrický hybrid představilo na franfurtském autosalónu i Audi, které
ho chce začít prodávat v roce 2008. Za tři až čtyři roky plánuje vstoupit na trh
s automobilem poháněným vodíkovým článkem i japonská Honda.
Automobilka BMW začne jako první na světě sériově vyrábět limuzínu poháněnou spalováním vodíku. A to již začátkem příštího roku. Německý výrobce to oznámil koncem minulého týdne. A dal tak najevo, že nechce zůstat v "zeleném" trendu pozadu proti ostatním automobilkám.
"Vodíkový pohon" bude montován do luxusních sedanů u modelu BMW 7. Ty bude pohánět dvanáctiválcový motor, který bude umět spalovat jak benzín, tak zkapalněný vodík. Na vodík by automobil měl dokázat ujet 200 kilometrů, dalších necelých 500 kilometrů by pak měl dojet na klasický benzínový pohon. Motor bude mít sílu 260 koní a měl by umět zrychlit z nuly na rychlost sto kilometrů za hodinu za 9,5 sekundy.
Zpočátku hodlá BMW vyrobit několik stovek kusů těchto aut. A ta budou spíše pronajímána vybraným zákazníkům včetně politiků a na leasing, než aby vzhledem ke své vysoké ceně byla přímo prodávána. Cenově by se měl pronájem těchto ekologických modelů blížit nákladům na leasing špičkového modelu BMW 760LI.
BMW evidentně sází na to, že nejprve by se měly mezi motoristy prosadit kombinované motory, které budou umět jezdit jak na vodík, tak na normální benzínový nebo naftový pohon. Hlavně proto, že zpočátku bude jen malá síť stanic, kde bude vodík možno do nádrží čerpat. Na druhou stranu má tento koncept velkou nevýhodu v tom, že takové automobily potřebují dvě nádrže, které zabírají prostor. I z tohoto důvodu začne BMW montovat takovýto typ pohonu do velkých limuzín.
Německá firma BMW pracuje na vývoji alternativního vodíkového pohonu již třicet let. A vyvinula například i závodní automobil H2R s vodíkovým pohonem, který má výkon 285 koňských sil. Ten dokázal dosáhnout rychlosti již 298 kilometrů za hodinu a překonal několik rychlostních rekordů. Podle BMW je doba, kdy budou po světě masově jezdit auta na vodík, jehož zásoby jsou na rozdíl od ropy v podstatě nevyčerpatelné, ještě relativně daleko. "Rozvoj celé technologie je ještě v hodně raném stadiu. Ale jakmile se objeví na trhu, bude to znamenat revoluci," uvedl pro BusinessWeek šéf výzkumného oddělení v BMW Raymond Freymann.
Nikdo ale nechce zaspat. A tak i ostatní automobilky hledají cestičky, jak dělat svá auta ekologičtější, a hlavně úspornější. A to proto, že na ně v tomto směru tlačí jak spotřebitelé, tak vlády mnoha zemí světa, které v rámci takzvaného Kjótského protokolu usilují o snížení emisí v ovzduší. Hodně se sází na vývoj palivových článků, ve kterých se vyrábí elektřina, jež následně popohání motor. BMW v této oblasti spolupracuje s americkou automobilkou General Motors a německým DaimlerChryslerem.
Dalším trendem, kam se vývoj ubírá, jsou hybridní motory využívající kombinace benzínového pohonu s elektrickým. Nejdále je v tomto směru japonská Toyota, která vyrábí svůj model Prius s hybridním pohonem již od roku 1997. Svůj benzínovo-elektrický hybrid představilo na franfurtském autosalónu i Audi, které ho chce začít prodávat v roce 2008. Za tři až čtyři roky plánuje vstoupit na trh s automobilem poháněným vodíkovým článkem i japonská Honda.
"Vodíkový pohon" bude montován do luxusních sedanů u modelu BMW 7. Ty bude pohánět dvanáctiválcový motor, který bude umět spalovat jak benzín, tak zkapalněný vodík. Na vodík by automobil měl dokázat ujet 200 kilometrů, dalších necelých 500 kilometrů by pak měl dojet na klasický benzínový pohon. Motor bude mít sílu 260 koní a měl by umět zrychlit z nuly na rychlost sto kilometrů za hodinu za 9,5 sekundy.
Zpočátku hodlá BMW vyrobit několik stovek kusů těchto aut. A ta budou spíše pronajímána vybraným zákazníkům včetně politiků a na leasing, než aby vzhledem ke své vysoké ceně byla přímo prodávána. Cenově by se měl pronájem těchto ekologických modelů blížit nákladům na leasing špičkového modelu BMW 760LI.
BMW evidentně sází na to, že nejprve by se měly mezi motoristy prosadit kombinované motory, které budou umět jezdit jak na vodík, tak na normální benzínový nebo naftový pohon. Hlavně proto, že zpočátku bude jen malá síť stanic, kde bude vodík možno do nádrží čerpat. Na druhou stranu má tento koncept velkou nevýhodu v tom, že takové automobily potřebují dvě nádrže, které zabírají prostor. I z tohoto důvodu začne BMW montovat takovýto typ pohonu do velkých limuzín.
Německá firma BMW pracuje na vývoji alternativního vodíkového pohonu již třicet let. A vyvinula například i závodní automobil H2R s vodíkovým pohonem, který má výkon 285 koňských sil. Ten dokázal dosáhnout rychlosti již 298 kilometrů za hodinu a překonal několik rychlostních rekordů. Podle BMW je doba, kdy budou po světě masově jezdit auta na vodík, jehož zásoby jsou na rozdíl od ropy v podstatě nevyčerpatelné, ještě relativně daleko. "Rozvoj celé technologie je ještě v hodně raném stadiu. Ale jakmile se objeví na trhu, bude to znamenat revoluci," uvedl pro BusinessWeek šéf výzkumného oddělení v BMW Raymond Freymann.
Nikdo ale nechce zaspat. A tak i ostatní automobilky hledají cestičky, jak dělat svá auta ekologičtější, a hlavně úspornější. A to proto, že na ně v tomto směru tlačí jak spotřebitelé, tak vlády mnoha zemí světa, které v rámci takzvaného Kjótského protokolu usilují o snížení emisí v ovzduší. Hodně se sází na vývoj palivových článků, ve kterých se vyrábí elektřina, jež následně popohání motor. BMW v této oblasti spolupracuje s americkou automobilkou General Motors a německým DaimlerChryslerem.
Dalším trendem, kam se vývoj ubírá, jsou hybridní motory využívající kombinace benzínového pohonu s elektrickým. Nejdále je v tomto směru japonská Toyota, která vyrábí svůj model Prius s hybridním pohonem již od roku 1997. Svůj benzínovo-elektrický hybrid představilo na franfurtském autosalónu i Audi, které ho chce začít prodávat v roce 2008. Za tři až čtyři roky plánuje vstoupit na trh s automobilem poháněným vodíkovým článkem i japonská Honda.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích