Eurokomisaři sami vypouštějí nejvíc škodlivin
Co se týče emisí z osobních aut, evropští komisaři káží vodu, a pijí víno. Tvrdí
to alespoň jejich kritici. Vozový park Evropské komise je totiž plný silných
luxusních limuzín, které nejsou zrovna ohleduplné k ovzduší. Před budovou komise
je vidět nejvíce mercedesů, ale komisaři jezdí i v Audi nebo BMW. Brit Peter
Mandelson pak dává přednost domácí značce Jaguar. Vždy ale jde o evropská auta,
jejichž výrobci jsou pod největším tlakem na omezení emisí z motorů.
Někteří eurokomisaři si začínají uvědomovat, že by měli jít příkladem. EK má
totiž v dubnu obměnit celý vozový park čítající 120 aut. A komisař pro životní
prostředí Stavros Dimas, který v Bruselu platí za vůdčího ekobojovníka, se
nechal slyšet, že vymění svůj Mercedes za Toyotu Lexus nebo Prius. Oba modely
mají hybridní pohon. Prius vypouští jen 104 gramů oxidu uhličitého na km a Lexus
186 gramů, zatímco Dimasův Mercedes třídy S dosahuje téměř 270 gramů CO2 na km.
Právě Dimas tlačil výrobce, aby do roku 2012 snížili emise na 120 gramů.
Tím proti sobě popudil především německé automobilky, kterých se zastal komisař
pro průmysl Günter Verheugen. Ten auto měnit nehodlá. Nechává se vozit v BMW
730, které vypouští 211 gramů CO2 na km. Dimasovi ale oponuje, že při cestách na
dlouhé vzdálenosti je BMW k ovzduší šetrnější než japonská auta s hybridním
pohonem. Kdyby navíc komise jezdila v japonských vozech, vystavila by se prý
obvinění, že nepodporuje evropský průmysl.
Co se týče emisí z osobních aut, evropští komisaři káží vodu, a pijí víno. Tvrdí to alespoň jejich kritici. Vozový park Evropské komise je totiž plný silných luxusních limuzín, které nejsou zrovna ohleduplné k ovzduší. Před budovou komise je vidět nejvíce mercedesů, ale komisaři jezdí i v Audi nebo BMW. Brit Peter Mandelson pak dává přednost domácí značce Jaguar. Vždy ale jde o evropská auta, jejichž výrobci jsou pod největším tlakem na omezení emisí z motorů.
Někteří eurokomisaři si začínají uvědomovat, že by měli jít příkladem. EK má totiž v dubnu obměnit celý vozový park čítající 120 aut. A komisař pro životní prostředí Stavros Dimas, který v Bruselu platí za vůdčího ekobojovníka, se nechal slyšet, že vymění svůj Mercedes za Toyotu Lexus nebo Prius. Oba modely mají hybridní pohon. Prius vypouští jen 104 gramů oxidu uhličitého na km a Lexus 186 gramů, zatímco Dimasův Mercedes třídy S dosahuje téměř 270 gramů CO2 na km. Právě Dimas tlačil výrobce, aby do roku 2012 snížili emise na 120 gramů.
Tím proti sobě popudil především německé automobilky, kterých se zastal komisař pro průmysl Günter Verheugen. Ten auto měnit nehodlá. Nechává se vozit v BMW 730, které vypouští 211 gramů CO2 na km. Dimasovi ale oponuje, že při cestách na dlouhé vzdálenosti je BMW k ovzduší šetrnější než japonská auta s hybridním pohonem. Kdyby navíc komise jezdila v japonských vozech, vystavila by se prý obvinění, že nepodporuje evropský průmysl.
Někteří eurokomisaři si začínají uvědomovat, že by měli jít příkladem. EK má totiž v dubnu obměnit celý vozový park čítající 120 aut. A komisař pro životní prostředí Stavros Dimas, který v Bruselu platí za vůdčího ekobojovníka, se nechal slyšet, že vymění svůj Mercedes za Toyotu Lexus nebo Prius. Oba modely mají hybridní pohon. Prius vypouští jen 104 gramů oxidu uhličitého na km a Lexus 186 gramů, zatímco Dimasův Mercedes třídy S dosahuje téměř 270 gramů CO2 na km. Právě Dimas tlačil výrobce, aby do roku 2012 snížili emise na 120 gramů.
Tím proti sobě popudil především německé automobilky, kterých se zastal komisař pro průmysl Günter Verheugen. Ten auto měnit nehodlá. Nechává se vozit v BMW 730, které vypouští 211 gramů CO2 na km. Dimasovi ale oponuje, že při cestách na dlouhé vzdálenosti je BMW k ovzduší šetrnější než japonská auta s hybridním pohonem. Kdyby navíc komise jezdila v japonských vozech, vystavila by se prý obvinění, že nepodporuje evropský průmysl.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích