Obchodní řetězec Lidl dostal od České inspekce životního prostředí (ČIŽP) pokutu
600 000 korun za porušení zákona o odpadech. informovala o tom mluvčí inspekce
Ivana Awwadová. Lidl neinformoval zákazníky o možnosti zpětného odběru
motorového oleje a monočlánkových baterií, které prodával ve svém píseckém
marketu. Prohřešky inspekce objevila i v dalších prodejnách Lidl na jihu Čech,
konkrétně ve Vimperku a v Českém Krumlově. Podle vedení maloobchodní firmy Lidl
šlo o "pochybení jednotlivce".
"Při kontrolách v prodejnách ve Vimperku a v Českém Krumlově bylo zjištěno, že
společnost Lidl vázala zpětný odběr použitých výrobků (motorového oleje a
monočlánků) na značku těchto výrobků, konkrétně na výrobky zakoupené pouze v
prodejnách Lidl, což je v rozporu se zákonem," uvedla mluvčí.
Vedení sítě diskontních prodejen Lidl dnes nechtělo rozhodnutí ČIŽP příliš
komentovat. "V tomto případě došlo k pochybení ze strany jednotlivce," řekla bez
dalších podrobností mluvčí společnosti Lidl Česká republika Monika Šrámková.
Podle zákona je osoba, která vyrábí nebo uvádí vybrané produkty na trh v České
republice, povinna zajistit zpětný odběr použitých výrobků. Přičemž odběr nesmí
být vázán na výrobní značku, uvedla mluvčí. Zpětný odběr se týká například
minerálních olejů, elektrických akumulátorů, galvanických článků a baterií a
pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu].
Již loni dostal Lidl od inspekce pokutu 160 000 korun. Řetězec prodával chemický
čistič potrubí a sifónu bez uzávěru zabezpečeného proti dětem a bez jasně
viditelných výstražných symbolů. Podle společnosti Lidl se však chyba stala na
straně dodavatele tohoto výrobku, který obchodní řetězec stáhl z prodeje.
Na jihu Čech to není první případ, kdy ČIŽP pokutovala za nesprávný odběr
použitého zboží obchodní řetězce. V minulosti se proti zákonu o odpadech
provinily Spar v Českých Budějovicích a Billa ve Strakonicích. Obchody měly jako
poslední prodejci buď informovat zákazníky, jak mohou vrátit použité zboží, když
tak neučinil výrobce, nebo zajistit místo k odběru, což podle inspekce
neučinily.
Společnost Lidl, která na český trh vstoupila v roce 2003, nyní v tuzemsku
provozuje bezmála 150 diskontních prodejen.
Obchodní řetězec Lidl dostal od České inspekce životního prostředí (ČIŽP) pokutu 600 000 korun za porušení zákona o odpadech. informovala o tom mluvčí inspekce Ivana Awwadová. Lidl neinformoval zákazníky o možnosti zpětného odběru motorového oleje a monočlánkových baterií, které prodával ve svém píseckém marketu. Prohřešky inspekce objevila i v dalších prodejnách Lidl na jihu Čech, konkrétně ve Vimperku a v Českém Krumlově. Podle vedení maloobchodní firmy Lidl šlo o "pochybení jednotlivce". "Při kontrolách v prodejnách ve Vimperku a v Českém Krumlově bylo zjištěno, že společnost Lidl vázala zpětný odběr použitých výrobků (motorového oleje a monočlánků) na značku těchto výrobků, konkrétně na výrobky zakoupené pouze v prodejnách Lidl, což je v rozporu se zákonem," uvedla mluvčí. Vedení sítě diskontních prodejen Lidl dnes nechtělo rozhodnutí ČIŽP příliš komentovat. "V tomto případě došlo k pochybení ze strany jednotlivce," řekla bez dalších podrobností mluvčí společnosti Lidl Česká republika Monika Šrámková. Podle zákona je osoba, která vyrábí nebo uvádí vybrané produkty na trh v České republice, povinna zajistit zpětný odběr použitých výrobků. Přičemž odběr nesmí být vázán na výrobní značku, uvedla mluvčí. Zpětný odběr se týká například minerálních olejů, elektrických akumulátorů, galvanických článků a baterií a pneumatik. Již loni dostal Lidl od inspekce pokutu 160 000 korun. Řetězec prodával chemický čistič potrubí a sifónu bez uzávěru zabezpečeného proti dětem a bez jasně viditelných výstražných symbolů. Podle společnosti Lidl se však chyba stala na straně dodavatele tohoto výrobku, který obchodní řetězec stáhl z prodeje. Na jihu Čech to není první případ, kdy ČIŽP pokutovala za nesprávný odběr použitého zboží obchodní řetězce. V minulosti se proti zákonu o odpadech provinily Spar v Českých Budějovicích a Billa ve Strakonicích. Obchody měly jako poslední prodejci buď informovat zákazníky, jak mohou vrátit použité zboží, když tak neučinil výrobce, nebo zajistit místo k odběru, což podle inspekce neučinily. Společnost Lidl, která na český trh vstoupila v roce 2003, nyní v tuzemsku provozuje bezmála 150 diskontních prodejen.