zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Přehlídková mola ve světě se "zazelenala"

10.03.2007
Obecné
Přehlídková mola ve světě se  zazelenala
Přední světoví návrháři a módní firmy ve svých letošních kolekcích myslí také na to, aby byly ekologické. Při tvorbě se nechávají inspirovat přírodou a jako materiály používají například bavlnu, která nebyla stříkaná pesticidy.

Mezi oblíbené materiály patří také látky z bambusu a konopí. Návrhářka Stella McCartneyová, která se ve svých kolekcích vyhýbá pravé kůži a kožešinám, nyní testuje výrobu kabelek z kukuřice.

K ekologickým návrhářům se řadí také Ital Giorgio Armani, jehož jeansy jsou z organické bavlny a konopí. Podle listu Financial Times nedávno představil také košile z kukuřičných vláken. Výrobce obuvi Terra Plana zase používá kůži ze starých autosedaček.

Eko-móda ale nemusí být zrovna levnou záležitostí: například semišová kabelka s dřevěnými korálky od firmy Jimmy Choo stojí 1495 dolarů a manžetové knoflíčky z lastur a diamantů od klenotníka Johna Hardyho přijdou na 10 tisíc dolarů.

První letošní vlaštovkou v oblasti eko-módy byla přehlídka skupiny 20 návrhářů na londýnském Týdnu módy, kteří představili kolekci ekologického oblečení s názvem "Estethica". Tvůrci tím chtěli ukázat, že i oblast módy se může podílet na ochraně životního prostředí. V březnu by vlastní kolekci eko-módy měla podle agentury Bloomberg představit také společnost Hennes & Mauritz.

"Nyní vyrábí toto oblečení jen malá skupina návrhářů, ale předpokládáme, že v nejbližších letech se na ekologické oblečení zaměří i významní světoví návrháři," předpovídala vývoj v době veletrhu pro agenturu AFP tisková mluvčí kolekce Estethica.

V New Yorku zase proběhla přehlídka podzimní kolekce ekologické módy od návrhářky Lindy Loudermilkové.

Vyrábět ekologické oblečení znamená respektovat tři základní pravidla: dodržovat pravidla obchodování fair trade (obchodování, jehož cílem je podpora znevýhodněných výrobců z rozvojových zemí), používat jen techniky neohrožující přírodu a vyrábět z recyklovaného materiálu.

I když návrháři a módní firmy přímo nevyrábějí své oblečení z organického materiálu, tak se alespoň snaží chránit životní prostředí. Módní dům Burberry si dal za cíl každoročně snižovat spotřebu energie ve svých obchodech. Americký výrobce oblečení American Apparel zase ročně zrecykluje pět milionů tun nití, ve své továrně používá solární energii a zaměstnancům dává kola, aby při jízdě do práce neznečišťovali ovzduší.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
E-expert, spol. s r.o.
26
10. 2017
26-27.10.2017 - Konference
Hotel SOREA MÁJ, Liptovský Ján, Slovensko
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí