zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Vyjde ekologické obuvi její strategie?

24.04.2007
Obecné
Vyjde ekologické obuvi její strategie?
Jaká reklamní kampaň a marketingová koncepce provází otevření prvního samostatného obchodu outdoorové obuvi Keen na světě, pokud se tak děje v Praze?

AUTOR: Pavla Vírová

Martin Keen je člověk milující pocit svobody a dopřává si ho při plavbách na moři. Na své lodi si - dnes již lze říci ke svému štěstí - neustále okopával palce na chodidlech o různé vazáky a kladky. A tak se rozhodl, že si navrhne boty sám pro sebe. Boty, které by splnily všechny jeho požadavky. Stalo se tak v roce 2000. V roce 2003 prodal Martin Keen patent v Portlandu, v místě, kde se koncentrují skoro všechny sportovní značky, lidem, kteří dříve prodávali boty značky Nike.

Tak zní pohádka vyprávěnána tiskové konferenci Josefem Polákem, obchodním ředitelem značky Keen pro střední a východní Evropu. Nepromokavé sandále s vyztuženou, gumovou špičkou jsou dnes hlavním artiklem nabídky bot Keen. Jejich vynálezce se rozhodl prodat svůj patent, protože již nebyl sám schopný pokrýt poptávku a hrozila by stagnace prodeje. "Jakmile začne obchod stagnovat, víte, že musíte značku prodat větším firmám a zkušenějším lidem v obchodu. Teď se v tom angažuje velký počet lidí. V Americe je to zvykem, když začnete stagnovat, je lepší značku prodat zkušenějším,"říká Miroslav Martinec, ředitel společnosti Rockpoint, která distibuuje značku Keen.

Bio bota aneb jak se vyčlenit

Trh s outdoorovou obuví je poměrně nasycený. Jakým stylem se bude Keen snažit odlišit od ostatní konkurence? Keen sází na svou filozofii. Jeho "Hybrid Life" po-ukazuje na větší míru zodpovědnosti v ochraně životního prostředí. "V Americe hodně zabírá, když propagujete, že výrobky máte z recyklovaných materiálů. A budeme se snažit zdůraznit tento koncept i v rámci evropské kampaně, nazvané Hybrid Life," tvrdí Miroslav Martinec. Například pro postižené vlnou tsunami v roce 2004 založila firma fond. Pod heslem "Čím víc se vydělá, tím více se vloží do projektů organizací na ochranu přírody a životního prostředí" prodává svoje boty. V současné době se například podílí na projektu ochrany lesů ve Švýcarsku.

V roce 2007 začala firma vyrábět jeden model bot z čistě přírodních materiálů, boty, jež se snadno rozloží a jsou zabaleny v krabicích z recyklovaného papíru. Značka si stojí za tvrzením, že při výroba jejích bot je ohleduplná k životnímu prostředí.

Filozofie značky Keen žít ji-nak, zodpovědně a aktivně se podílet na svém životě, je prý vidět i ve vztahu k jejím zaměstnan-cům či při samotné výrobě. Od podzimu 2006 začala značka Keen budovat na svých webových stránkách www.keenfootwear.com komunitu ze svých zákazníků. Zákazníci, někteří pracující v různých neziskových programech a vůbec všichni milovníci přírody tam sdílí své zážitky a názory. Vše doprovází fotografie z cest, kde jim, jak jinak, byly společníky i boty Keen.

Proč právě Praha?

První samostatný obchod byl otevřen minulý týden v Praze, v Paláci Flóra. "Hledali jsme další distributory pro tuto obuv, kteří by toho chtěli brát víc, i z oblasti fashionu, městské obuvi. Ale narážel jsem spíše na bariéry, a proto jsem se rozhodl zkusit otevřít samostatný obchod. A také tomu nahrály výhodné obchodní podmínky," říká Miroslav Martinec a pokračuje: "Co se týče spolupráce s agenturami, na této kampani spolupracujeme se sdružením Club ducha sportovního, jinak si zajišťujeme veškerou komunikaci sami. Za měsíc se uvidí, jak se nám povedl začátek a tato kampaň, chceme si udělat průzkumy a pak se uvidí, co bude dál. Možná bychom pak hledali i reklamní agenturu a podnikli něco většího, ale to nechci předbíhat."

V Praze doprovází otevření obchodu především tisková inzerce (v časopisech Týden, Xantypa, Lidé a hory a dalších). "V současné době píšeme hlavně PR články. V tištěné inzerci, a to je pro nás nové, co se týče propagace outdooru oproti ostatním značkám, jsme se zaměřili i na lifestylové časopisy, zaměřené zvlášť na ženy a zvlášť na muže," vysvětluje Miroslav Martinec.

V týdnu, kdy se obchod otevřel, se pohybovalo po Praze 35 lidí se žlutými tričky s nápisem o tisícikorunové slevě, která platí po týden otevření, a pětisetkorunové slevě pro období 28. 4.-13. 5. Promo kampaň běží také na Rádiu Beat, probíhá v období formou anoncí moderátorů a reklamního spotu (5x denně). Moderátor vyhlásí v rádiu přítomnost "člověka oblečeného do červeného trička" na určitém místě v Praze (na metru a čerpacích stanicích). Kdo doběhne jako první na určené místo, získává jeden pár obuvi zdarma. Denně se rozdá 8 párů bot.

otevření obchodu keen. Tiskové konference se účastnili: Eva Šelepová, marketingová manažerka Keen, Josef Polák, obchodní ředitel Keen, Miroslav Martinec, ředitel společnosti Rockpoint, a Klaus Öllerer, marketingový ředitel Keen Europe.
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
14
11. 2017
14.11.2017 - Seminář, školení
Hradec Králové,
Hotel Tereziánský dvůr
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
21
11. 2017
21.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí