zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

V České republice odstartovala 11. května evropská kampaň Display

16.05.2007
Energie
V České republice odstartovala 11. května evropská kampaň Display
Jedinečný projekt pod záštitou Knauf Insulation pomůže ukázat, které veřejné budovy šetří energii podobně jako elektrospotřebiče

V jaké budově žijeme či pracujeme? Vyplácí se nám to s ohledem na energetické náklady? A co životní prostředí? Nejen mezi elektrospotřebiči pro domácnost, ale i mezi budovami je kvalitativní rozdíl v energetické náročnosti. Kampaň Display, kterou společnost Knauf Insulation (KI) připravila ve spolupráci se základní školou Masarykova v Krupce, má veřejnosti nabídnout informace o způsobu nakládání s energiemi ve veřejných budovách. Evropská kampaň Display pomáhá domy rozčleňovat do energetických „výkonnostních tříd“, a tak zároveň vyhodnocuje, do jaké míry má jejich provoz vliv na životní prostředí.

Kde a jak kampaň začíná?

Společnost Knauf Insulation  ve dvou budovách základní školy Masarykova v Krupce na Teplicku provedla sběr dat a podkladů potřebných pro sestavení energetického štítku Display a 11. května novinářům a návštěvníkům při slavnostním odhalení štítků – plakátů s těmito štítky představila energetickou bilanci stavby za poslední dva roky. Děti a učitelé také zahájili samostatná měření k vlastnímu vyhodnocení energetické náročnosti své školy a přípravu dokumentace k proměně školní budovy, která je plánována s KI. 11. května v 16.00 hodin zástupci školy předali ceny a vyhlásili vítěze soutěže Škola budoucnosti. Ceremoniál proběhla ve výstavní síni Městského úřadu v Krupce.

Odhalení štítků za účasti zástupců města, které je garantem kampaně, bylo spojeno s další přitažlivou akcí pro veřejnost a média. Tou je Knauf Insulation Road Show. Při této spanilé jízdě klasického amerického kamionu Kenwoorth deseti českými městy hodlá Knauf rozšiřovat povědomí o tématech šířeji spojených s energiemi a představí několik evropských iniciativ, jež se dlouhodobě těmito otázkami zabývají. Součástí programu budou pochopitelně i atrakce, soutěže pro návštěvníky, živá hudba apod.

Jaké je poselství Display?

Display nebo také Evropská klimatická kampaň štítkování komunálních budov, chce jednoduchými a srozumitelnými prostředky informovat o energetické náročnosti komunálních budov a dovést širokou veřejnost k zamyšlení se nad jejich vlastní spotřebou energie pro vytápění, ohřev vody apod. Energetický štítek obsahuje přehlednou informaci pomocí bodového znázornění A-G:

  • o spotřebě energie
  • o emisích oxidu uhličitého
  • o spotřebě vody

Do kampaně Display, kterou do Čech přivádí KI, se mohou přihlásit města, která chtějí mj. znát spotřebu energie a potenciál úspor u vlastních budov, sledovat jejich efekt a také mít předstih před ostatními v implementaci Evropské směrnice o energetické náročnosti budov č. 2002/91 ES., která stanoví mj. povinnost energetické certifikace určitých budov. Tato směrnice byla v České republice implementována do změny zákona o hospodaření energií v červenci 2006. Kampaň koresponduje s evropskou strategií energetických úspor, které mají dosáhnout 20 procent v roce 2020.

Zdroj: PR Knauf Insulation

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
14
8. 2017
14-18.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
MŽP ČR
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Praha
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí