Coca-Cole jde o přírodu. Opravdu?
Proti Coca-Cole jako ztělesnění celosvětově úspěšného byznysu a globalizace by
se mohlo demonstrovat od rána do večera. Nejnověji třeba kvůli přílišné spotřebě
vodních zdrojů v oblastech třetího světa; za rok se jedná o 300 miliard litrů.
Že tyto výtky nebere firma na lehkou váhu, dokazuje spojením s enviromentální
organizací WWF, k němuž došlo před několika týdny. Pod jejím dohledem hodlá
Coca-Cola investovat 20 milionů dolarů na obnovu vodních zdrojů v osmi
oblastech, kde má svoje výrobny, například ve východní Africe nebo Jižní
Americe.
Proti Coca-Cole jako ztělesnění celosvětově úspěšného byznysu a globalizace by se mohlo demonstrovat od rána do večera. Nejnověji třeba kvůli přílišné spotřebě vodních zdrojů v oblastech třetího světa; za rok se jedná o 300 miliard litrů. Že tyto výtky nebere firma na lehkou váhu, dokazuje spojením s enviromentální organizací WWF, k němuž došlo před několika týdny. Pod jejím dohledem hodlá Coca-Cola investovat 20 milionů dolarů na obnovu vodních zdrojů v osmi oblastech, kde má svoje výrobny, například ve východní Africe nebo Jižní Americe.
Podle mnohých expertů firmě nejde o obnovu životního prostředí, ale především o zlepšení vlastního obrazu. "Je to excelentní PR. Dvacetimilionová investice je navíc pro společnost pouhým kapesným ve srovnání s náklady, které vynaložila při uvádění Coke Zero na trh," vysvětluje David Goudge, ředitel agentury Brand Development. Zástupci společnosti WWF jsou ale přesvědčeni, že spolupráce může inspirovat další firmy k šetrnějšímu zacházení se zásobárnami vody. Právě ochranu vodních zdrojů se budou společně s Coca-Colou snažit komunikovat. Klíčové pro celou spolupráci i kampaň budou uspokojivé a viditelné výsledky. Nápojový velkovýrobce totiž čelí další negativní publicitě. Tentokrát indické centrum pro ochranu zdrojů oznámilo, že koncern v zemi stále porušuje pravidla ochrany životního prostředí.
Podle mnohých expertů firmě nejde o obnovu životního prostředí, ale především o zlepšení vlastního obrazu. "Je to excelentní PR. Dvacetimilionová investice je navíc pro společnost pouhým kapesným ve srovnání s náklady, které vynaložila při uvádění Coke Zero na trh," vysvětluje David Goudge, ředitel agentury Brand Development. Zástupci společnosti WWF jsou ale přesvědčeni, že spolupráce může inspirovat další firmy k šetrnějšímu zacházení se zásobárnami vody. Právě ochranu vodních zdrojů se budou společně s Coca-Colou snažit komunikovat. Klíčové pro celou spolupráci i kampaň budou uspokojivé a viditelné výsledky. Nápojový velkovýrobce totiž čelí další negativní publicitě. Tentokrát indické centrum pro ochranu zdrojů oznámilo, že koncern v zemi stále porušuje pravidla ochrany životního prostředí.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích