PSA Peugeot Citroën: Modrý lev a Vzdušný sen symboly ekologických modelů
Blue Lion a Airdream se stanou poznávacími značkami zelených vozů Peugeotu a Citroënu.
Bude to taková nápověda, které modely vyprodukují nejméně emisí nebo patří mezi environmentálně vstřícné vozy. Podle interních pravidel koncernu PSA musí takový automobil vypouštět maximálně 130 g CO2 na 1 km v případě, že je poháněný klasickým fosilním palivem, 95 procent součástek auta musí být recyklovatelných a vůz byl vyroben v továrně fungující podle normy ISO 14001 (specifikuje požadavky na systém řízení péče o životní prostředí).
Vůz s dieselovým motorem dostane zmiňované označení i v případě, že vyprodukuje do 158 g CO2, bude ovšem vybavený filtrem pevných částic a bude jezdit na naftu s 30procentním podílem metlyesteru - bio složky vyrobené z řepkového oleje. Podíl recyklace a dodržení normy ISO zůstávají. Automobilky budou symboly Blue Lion a Airdream udělovat také modelům poháněných stlačeným zemním plynem CNG, nebo modelům schopným jezdit na E85 (v takovém případě se zohledňují emise CO2 až 200 g/1 km).
Pochopitelně, nikdo v Peugeotu ani Citroënu není tak omezený, aby si stanovil mezní hodnoty tak, aby od momentu vyhlášení startoval z bodu nula. Kupříkladu Peugeot má v této chvíli již 30 modelů, které plní tyto podmínky a Citroën je na tom velice podobně. Byli bychom ovšem nespravedliví, kdybychom taktiku PSA považovali za prvoplánovou. Téměř polovina všech prodaných vozů Peugeot v prvním pololetí 2007 (276 tisíc aut) má emise do 140 g CO2 a až 28 procent (155 tisíc automobilů) se vejde do hranice 120 g CO2.