zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Stavbu obchvatu Zálešné oddálila ekologická studie

26.11.2007
EIA
Stavbu obchvatu Zálešné oddálila ekologická studie

ZLÍN - Další baťovské domky zdemolovala těžká technika kvůli plánované výstavbě obchvatu místní části Zlína Zálešná. Komunikace, která má jako součást přivaděče rychlostní komunikace R49 z Hulína do Fryštáku odklonit automobilovou dopravu z centra krajského města, se má začít stavět v roce 2009. To je o několik měsíců později, než byl původní plán.

„V současné době se zpracovává potřebná dokumentace a studie o vlivu na životní prostředí, takzvaná EIA,“ uvedl tajemník zlínské radnice Zdeněk Mikel.
Magistrát tuto dobu využil k tomu, aby poslal k zemi baťovské domky, které výstavbě komunikace budou překážet. „Na jaře zbořila odborná firma čtyři domy, nyní to bylo dalších šest,“ upřesnila mluvčí magistrátu Marie Masaříková.

První tři domy musely stavbě silnice ustoupit už loni. Celkem jich má padnout dvacet. Suť, která po budovách zbyla, odveze odborná firma ještě do konce listopadu. Původní majitelé se odstěhovali jinam, město od nich domky postupně odkoupilo.

Záměr vybudovat v Zálešné obchvat čelil od prvopočátku kritice občanů i řady neziskových organizací.„Svou nadměrnou kapacitou, kdy v prvním a druhém úseku jde o dělený čtyřpruh, přiláká do obytných a rekreačních částí Kostelce, Vršavy, Zálešné, Podvesné a Obecin novou tranzitní automobilovou dopravu,“ obává se předseda občanského sdružení Vizovické vrchy Pavel Pečeňa. „Pro účely přivaděče bude dostačující i dvoupruh,“ je přesvědčen.

Stěžovatelé jednohlasně požadovali také podrobné zpracování vlivů stavby na hlukovou a rozptylovou situaci, krajinný ráz a rekreační a obytné funkce území.

Zlínský magistrát jim vyhověl a kvůli tomu se realizace projektu oproti původním plánům o několik měsíců opozdí. „Původně se mělo začít stavět koncem příštího roku. Celé to ale posunula EIA, která se musela udělat ve větším rozsahu, než jsme předpokládali,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství města Pavel Dohnal s tím, že nyní se jako reálný jeví až rok 2009. „EIA by měla být hotová v horizontu dvou až tří měsíců,“ doplnil. Pak čeká město územní řízení a usilování o stavební povolení.

Obchvat Zálešné o šířce devíti metrů bude stát více než tři sta milionů korun. První řidiči se po něm projedou asi v  roce 2011. Začínat bude na okružní křižovatce, která vyroste pod Burešovem, povede po severním okraji Zálešné, u nemocnice se stočí k jihu a průchodem se přes zástavbu napojí na ulice Zálešná XII, Podvesná XVII a třídu Tomáše Bati.
 Veronika Jurčová

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí