Řetězce a životní prostředí
Obchodní řetězce mají podle ekologického sdružení Arnika co zlepšovat ve svém přístupu k životnímu prostředí, protože jen málo z nich v prodejnách například nahrazuje nebezpečné PVC obaly potravin méně rizikovými plasty, zavádí systém třídění odpadu pro zákazníky či nabízí nákupní tašky vyrobené z ekologicky šetrných materiálů. Nejlépe v průzkumu Arniky dopadly společnost Tesco Stores ČR a Ahold Czech Republic, naopak na posledním místě z hlediska ekologicky šetrného chování skončily diskontní prodejny Plus.
Prodejny Albert a Hypernova při balení červeného masa nahradily v podstatě veškeré obaly z PVC polyethylenovou fólií, sdělil Libor Kytýr, ředitel komunikace. "V současnosti již vyměňujeme chladicí zařízení a osvětlení prodejen za úspornější alternativy, plánujeme třídění odpadu, zákazníci mohou v obou sítích využívat zpětného odběru článkových baterií."