Městský hybrid
Na 29. mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových vozidel v Amsterdamu
představil Renault Trucks vozidlo Hybrys, novinku s inovovaným městským
konceptem využívající hybridní technologie. S novátorským designem je Hybrys
vyjádřením vize Renault Trucks pro budoucí městskou přepravu.
Na 29. mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových vozidel v Amsterdamu představil Renault Trucks vozidlo Hybrys, novinku s inovovaným městským konceptem využívající hybridní technologie. S novátorským designem je Hybrys vyjádřením vize Renault Trucks pro budoucí městskou přepravu.
V řadě vozidel určených pro komunální služby a údržbu silnic nabízí Renault Trucks velký výběr hnacích jednotek a alternativní zdroje energie: bionafta, zemní plyn nebo elektrický pohon. V budoucnu bude tuto nabídku doplňovat hybridní technologie, představená na konceptu vozidla Hybrys. Jde o kombinaci výkonu spalovacího a elektrického motoru (oba motory přenášejí kombinovaně výkon na kola v závislosti na podmínkách provozu).
Během rozjezdu je vozidlo poháněno pouze elektrickou energií; spalovací motor zatím nepracuje. Elektronické řízení poháněcí soustavy zabezpečuje optimalizovaný přechod mezi oběma možnostmi pohonu (elektrickým a spalovacím motorem), což zajišťuje vysoký komfort řízení, nízkou hlučnost a spotřebu paliva.
Renault Hybrys pracuje na principu rekuperace kinetické energie vozidla, kterou při brzdění přeměňuje na elektřinu a tou nabíjí trakční akumulátory. Ty napájí nejen elektrický motor při jízdě, ale též bezpečnostní a komfortní prvky, které jsou obyčejně připojeny na spalovací motor, jako např. posilovač řízení nebo vytápění. Díky tomu je možné zastavit spalovací motor, pokud vozidlo stojí. Elektromotor se může připojit do pohonu v okamžicích vysokého nároku na výkon, například při stoupání. Lze tak optimalizovat převodovou soustavu s použitím těžších stálých převodů zadních náprav, což je výhodné z hlediska spotřeby paliva.
Podle druhu provozu může snížení spotřeby nafty dosáhnout až 35 % ve srovnání s klasickou poháněcí soustavou. Při využití výhradně elektrického pohonu činí dojezd 2 km.
V řadě vozidel určených pro komunální služby a údržbu silnic nabízí Renault Trucks velký výběr hnacích jednotek a alternativní zdroje energie: bionafta, zemní plyn nebo elektrický pohon. V budoucnu bude tuto nabídku doplňovat hybridní technologie, představená na konceptu vozidla Hybrys. Jde o kombinaci výkonu spalovacího a elektrického motoru (oba motory přenášejí kombinovaně výkon na kola v závislosti na podmínkách provozu).
Během rozjezdu je vozidlo poháněno pouze elektrickou energií; spalovací motor zatím nepracuje. Elektronické řízení poháněcí soustavy zabezpečuje optimalizovaný přechod mezi oběma možnostmi pohonu (elektrickým a spalovacím motorem), což zajišťuje vysoký komfort řízení, nízkou hlučnost a spotřebu paliva.
Renault Hybrys pracuje na principu rekuperace kinetické energie vozidla, kterou při brzdění přeměňuje na elektřinu a tou nabíjí trakční akumulátory. Ty napájí nejen elektrický motor při jízdě, ale též bezpečnostní a komfortní prvky, které jsou obyčejně připojeny na spalovací motor, jako např. posilovač řízení nebo vytápění. Díky tomu je možné zastavit spalovací motor, pokud vozidlo stojí. Elektromotor se může připojit do pohonu v okamžicích vysokého nároku na výkon, například při stoupání. Lze tak optimalizovat převodovou soustavu s použitím těžších stálých převodů zadních náprav, což je výhodné z hlediska spotřeby paliva.
Podle druhu provozu může snížení spotřeby nafty dosáhnout až 35 % ve srovnání s klasickou poháněcí soustavou. Při využití výhradně elektrického pohonu činí dojezd 2 km.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích