zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Světové firmy investují do ekologie

16.01.2008
Obecné
Světové firmy investují do ekologie
Kromě samotných investic firmy stále častěji vybízejí spotřebitele k ekologickému chování. Využívají k tomu i sportovní soutěže

NEW YORK/PRAHA Světový byznys se začíná zabarvovat do zelena. Stále více firem přestává vnímat investice do alternativních energetických zdrojů či náklady spojené s redukcí emisí jako nechtěné výdaje, ale ty se naopak stávají atraktivními investičními či marketingovými příležitostmi.
Americká finanční skupina General Electric (GE) včera oznámila, že do roku 2010 zdvojnásobí svoje investice do obnovitelných zdrojů energie na 6 miliard dolarů. Během následujících dvou let by tak oblast alternativních zdrojů měla pojmout téměř čtvrtinu veškerých ivesticí GE do energetiky a vodohospodářství. Obnovitelné zdroje představují podle ředitele divize finančních služeb GE Alexe Urquharta nejrychleji rostoucí byznys. "Velikost a potenciál tohoto sektoru nás skutečně přitahuje. Nabízí mnohem více příležitostí, než jsme si mysleli," uvedl Urquhart pro list Financial Times. Doposud GE investoval do akciových podílů ve firmách produkujících alternativní energii přes 3 miliardy dolarů. Sílící poptávka po obnovitelných zdrojích energie vyvolaná snahou průmyslu i vlád jednotlivých zemí omezit závislost na tradičních fosilních palivech přiměla GE navýšit plánované investice do tohoto sektoru z původně plánovaných 4 miliard dolarů na 6 miliard. Celosvětová hodnota trhu s obnovitelnou energií dosahuje 60 miliard dolarů. Firmy apelují přes sport Růstový potenciál "zeleného" sektoru však nepodněcuje pouze investiční aktivity korporací. Pro mnoho firem se například závazky na omezení vlastních emisí či emisí svých klientů stávají novou marketingovou příležitostí. Ze závazků snížit emise skleníkových plynů tak těží letecké společnosti stejně jako prodejci oděvů či supermarkety. Jednou z nejnovějších platforem ke zveřejňování ekologických závazků firem se stala oblast sportu. Energetická společnost E. ON například v Británii úspěšně šíří kampaň, která má fotbalové fanoušky přimět omezovat vlastní podíl na tvorbě škodlivých emisí. E. ON vypsala speciální soutěže pro fanoušky mužstev soutěžících v letošní sezóně v anglickém fotbalovém poháru FA Cup. Podle kalkulací E. ON vyprodukují účastníci FA Cupu a jejich fanoušci v ochozech stadionů či u televizních obrazovek 45 tisíc tun emisí oxidu uhličitého. Výměnou závazek omezit tvorbu těchto emisí jsou fanoušci zařazeni do slosování o různé ceny, včetně zájezdů na venkovní zápasy svých mužstev. Další příklad využití sportu k propagaci pozitivního firemního přístupu k životnímu prostředí poskytla japonská automobilka Honda. Ta v minulé sezoně představila monopost vozu Formule 1, který na místě obvykle určeném k reklamním účelům nesl vyobrazenou zeměkouli a jména příznivců, kteří se na webové stránce týmu zaváží přispět na charitu zaměřenou na životní prostředí.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
E-expert, spol. s r.o.
26
10. 2017
26-27.10.2017 - Konference
Hotel SOREA MÁJ, Liptovský Ján, Slovensko
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí