Zelená iniciativa BritRail
Výběr přepravy značně ovlivňuje životní prostředí. Britské dráhy chápou, že je
nutné pomoci při ochraně životního prostředí. Během posledních 10 let
zredukovaly průměrnou emisi výfukových plynů na cestujícího na kilometr o téměř
22 %. Chtějí zůstat jednou z "nejzelenějších" forem přepravy. V roce 2006
zahájili britští vlakový dopravci program změn pod názvem Diesel bez síry. V
současné době pokračují v testování směsi paliva s nízkým obsahem síry, kterým
se ještě více sníží karbonová stopa vlaků. Řada britských vlaků již využívá
rekuperaci, která proměňuje přibližně 20 % energie vlaku při elektrodynamickém
brzdění na využitelnou elektrickou energii; pracuje se na tom, aby tato
technologie byla aplikována na veškerý britský vlakový park. Strojvedoucí se na
simulátorech v seminářích učí ovládnout zásady "eko-řízení" pro maximálně
efektivní využití energie. Pro tuto kampaň získávají veřejnost i argumenty, že
vlaky produkují o polovinu méně výfukových plynů na cestujícího a kilometr než
osobní auta, že kdyby se vnitrostátní lety v rámci UK nahradily vlaky, do roku
2015 by se tím zamezilo vypuštění 118 až 362 tis. t uhlovodíků a 18 až 58 tis. t
dusičnanů do ovzduší, že energie, která se ušetří používáním rekuperace,
postačuje na dodání elektřiny do 11 825 domácností ročně anebo na přípravu 2,6
mld. šálků čaje a nejjednodušším příspěvkem k ní je využívat některý z 18 tis.
vlaků vyjíždějících denně do 2500 destinací v Anglii, Skotsku a Walesu za
dostupnou cenu. Blíže - www.BritRail.com.
Výběr přepravy značně ovlivňuje životní prostředí. Britské dráhy chápou, že je nutné pomoci při ochraně životního prostředí. Během posledních 10 let zredukovaly průměrnou emisi výfukových plynů na cestujícího na kilometr o téměř 22 %. Chtějí zůstat jednou z "nejzelenějších" forem přepravy. V roce 2006 zahájili britští vlakový dopravci program změn pod názvem Diesel bez síry. V současné době pokračují v testování směsi paliva s nízkým obsahem síry, kterým se ještě více sníží karbonová stopa vlaků. Řada britských vlaků již využívá rekuperaci, která proměňuje přibližně 20 % energie vlaku při elektrodynamickém brzdění na využitelnou elektrickou energii; pracuje se na tom, aby tato technologie byla aplikována na veškerý britský vlakový park. Strojvedoucí se na simulátorech v seminářích učí ovládnout zásady "eko-řízení" pro maximálně efektivní využití energie. Pro tuto kampaň získávají veřejnost i argumenty, že vlaky produkují o polovinu méně výfukových plynů na cestujícího a kilometr než osobní auta, že kdyby se vnitrostátní lety v rámci UK nahradily vlaky, do roku 2015 by se tím zamezilo vypuštění 118 až 362 tis. t uhlovodíků a 18 až 58 tis. t dusičnanů do ovzduší, že energie, která se ušetří používáním rekuperace, postačuje na dodání elektřiny do 11 825 domácností ročně anebo na přípravu 2,6 mld. šálků čaje a nejjednodušším příspěvkem k ní je využívat některý z 18 tis. vlaků vyjíždějících denně do 2500 destinací v Anglii, Skotsku a Walesu za dostupnou cenu. Blíže - www.BritRail.com.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích