Za těžká auta se v Londýně platí
Majitelé náklaďáků či autobusů, které nesplňují přísné evropské limity emisí, si
od včerejška v Londýně musí notně připlatit. Vjezd do Londýna, který se stal
první nízkoemisní zónou v Británii, je stojí 200 liber.
Majitelé náklaďáků či autobusů, které nesplňují přísné evropské limity emisí, si od včerejška v Londýně musí notně připlatit. Vjezd do Londýna, který se stal první nízkoemisní zónou v Británii, je stojí 200 liber.
Levicový starosta Ken Livingstone chce opatřením zlepšit životní prostředí metropole, která patří k nejvíce znečištěným městům v Evropě. Již dříve prosadil zavedení mýtného, které omezilo osobní dopravu v centru.
Teď jsou na řadě těžká auta nad 12 tun, od července už bude platit opatření i pro vozidla nad 3,5 tuny. Podle odhadů asociace přepravců zasáhne nové opatření zhruba 20 tisíc náklaďáků, nízkoemisní zóna zahrnuje rozsáhlou oblast velkého Londýna. Dodržování pravidel kontroluje monitorovací síť v hodnotě 49 milionů liber.
Dopravci si ale stěžují, že zavedení zóny výrazně prodraží jejich podnikání. "Je to vůbec nejtvrdší systém v celé Evropě," řekl listu Guardian Boris Johnson, kandidát konzervativců do čela londýnské radnice.
Nízkoemisní zóny ale nejsou v Evropě vzácností. Zavedli je už zastupitelé 70 měst v celkem osmi zemích, mimo jiné v Norsku, Nizozemsku a Německu.
Stoupenci změn v Londýně argumentují zahraničními zkušenostmi: se zlepšením kvality ovzduší se zlepší také zdravotní potíže statisíců lidí, kteří trpí dýchacími potížemi či cévními nemocemi.
Londýnská zóna, první v Británii, je v Evropě výjimečná svým rozsahem - zahrnuje celkem 1580 čtverečních kilometrů. Opatření platí po všechny dny v týdnu.
Představitelé města zdůrazňují, že cílem opatření není vydělat peníze. Na poplatcích se vyberou podle odhadů zhruba dva až tři miliony liber, na pokutách potom asi jeden milion liber.
Levicový starosta Ken Livingstone chce opatřením zlepšit životní prostředí metropole, která patří k nejvíce znečištěným městům v Evropě. Již dříve prosadil zavedení mýtného, které omezilo osobní dopravu v centru.
Teď jsou na řadě těžká auta nad 12 tun, od července už bude platit opatření i pro vozidla nad 3,5 tuny. Podle odhadů asociace přepravců zasáhne nové opatření zhruba 20 tisíc náklaďáků, nízkoemisní zóna zahrnuje rozsáhlou oblast velkého Londýna. Dodržování pravidel kontroluje monitorovací síť v hodnotě 49 milionů liber.
Dopravci si ale stěžují, že zavedení zóny výrazně prodraží jejich podnikání. "Je to vůbec nejtvrdší systém v celé Evropě," řekl listu Guardian Boris Johnson, kandidát konzervativců do čela londýnské radnice.
Nízkoemisní zóny ale nejsou v Evropě vzácností. Zavedli je už zastupitelé 70 měst v celkem osmi zemích, mimo jiné v Norsku, Nizozemsku a Německu.
Stoupenci změn v Londýně argumentují zahraničními zkušenostmi: se zlepšením kvality ovzduší se zlepší také zdravotní potíže statisíců lidí, kteří trpí dýchacími potížemi či cévními nemocemi.
Londýnská zóna, první v Británii, je v Evropě výjimečná svým rozsahem - zahrnuje celkem 1580 čtverečních kilometrů. Opatření platí po všechny dny v týdnu.
Představitelé města zdůrazňují, že cílem opatření není vydělat peníze. Na poplatcích se vyberou podle odhadů zhruba dva až tři miliony liber, na pokutách potom asi jeden milion liber.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích