zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Komise nabízí přímou podporu službám soukromé nákladní dopravy, kterými se snižuje využívání silniční dopravy, dopravní přetížení a dopady na životní prostředí

07.02.2008
Obecné
Komise nabízí přímou podporu službám soukromé nákladní dopravy, kterými se snižuje využívání silniční dopravy, dopravní přetížení a dopady na životní prostředí
Evropská komise dnes zveřejnila druhé oznámení o nabídkovém řízení týkajícím se vytvoření a modernizace služeb nákladní dopravy v rámci programu Marco Polo II. V případě realizace úspěšných projektů by mělo dojít ke snížení dopravního přetížení na evropských silnicích a ke zlepšení environmentální výkonnosti systému nákladní dopravy, což jsou dva hlavní cíle dopravní politiky EU. Společnosti se sídlem v EU a vně EU se vyzývají, aby předložily návrhy v rámci druhého programu Marco Polo.

Všeobecným cílem programu je pomoci společnostem během vysoce rizikové počáteční fáze zavádění nových nebo značně zmodernizovaných služeb přesouvat přepravu nákladu ze silnic na námořní pobřežní dopravu, železniční dopravu a vnitrozemskou vodní dopravu. Nejlepším projektům v rámci konkurenčního hodnotícího procesu se nabídnou grantové smlouvy, a to až na šest let.Šanci na získání grantu mají však jen ty projekty, na základě kterých se zabezpečí poskytování udržitelných služeb nesilniční nákladní dopravy, tj. projekty, které budou na trhu životaschopné i poté, co je EU přestane finančně podporovat

Nabídkové řízení je otevřeno pro přihlášky, které se týkají pěti druhů opatření:

  • opatřeními zaměřenými na přechod na jiný druh dopravy se zabezpečí přeprava nákladu námořní pobřežní dopravou, železniční dopravou, vnitrozemskou vodní dopravou nebo kombinací těchto dopravních prostředků, a nikoli silniční dopravou;
  • vysoce inovační opatření s urychlujícím účinkem zaměřená na překonávání strukturálních překážek na trhu s nákladní dopravou v Evropské unii, jakými jsou například nízkorychlostní nákladní vlaky nebo technické problémy související s interoperabilitou mezi dopravními prostředky;
  • opatření zaměřená na společné nabývání poznatků, díky nimž se zlepší spolupráce a zoptimalizují se pracovní metody a postupy mezi aktéry působícími v rámci řetězce nákladní dopravy;
  • opatření týkající se mořských dálnic, díky nimž se přeprava nákladu přesouvá ze silnic na námořní pobřežní dopravu nebo na námořní pobřežní dopravu v kombinaci s jinými dopravními prostředky, čímž se umožní poskytování dopravních služeb, při kterých je možno přepravit velké množství nákladu v častých intervalech prostřednictvím námořní dopravy v kombinaci s jinými způsoby dopravy;
  • opatření zaměřená na omezování využívání silniční dopravy, díky nimž se doprava zohledňuje ve výrobní logistice s cílem snižovat poptávku po silniční nákladní dopravě.

Rozpočet vyhrazený na nabídkové řízení na rok 2008 se zvýšil na 59 milionů EUR v porovnání s 57 miliony EUR v roce 2007.

Úplné znění oznámení včetně informací o tom, jak žádat o poskytnutí grantu, je k dispozici na internetové stránce programu Marco Polo:

ec.europa.eu

Autor: www.evropska-unie.cz
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
7
8. 2017
7-11.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
14
8. 2017
14-18.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Bílé Karpaty (hranice ČR/SR tábor Polana - Vrbovce/Javorník)
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí