zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Tisk jde také na zelenou

25.02.2008
Obecné
Tisk jde také na zelenou
Vlivní američtí vydavatelé časopisů se na začátku února dohodli v New Yorku na podobě společné kampaně nazvané ReMix - s podtitulkem Recyklování časopisů je skvělé! Cílem celé akce je, jak jeden z vydavatelů komentoval, "vyjít vstříc životnímu prostředí dříve, než to po nás začnou vyžadovat sami čtenáři". K ekologickým opatřením ovšem tisková média tlačí lokální politici a obchodní partneři. V popředí zájmu je používání recyklovatelného papíru a tlak na snížení distribučních nákladů i nákladů spojených s likvidací neprodaných výtisků.

Prodejní síť knihkupectví Barnes & Noble v loňském roce přišla s promokampaní, ve které podpořila magazíny jako Shape, Fast Company, Mother Jones, ReadyMade, Nickelodeon Magazine a Body & Soul. Důvod - jsou tištěny na snadno recyklovatelném papíru. Podobně se zachovaly kosmetické značky Aveda a Estée Lauder. Své inzertní plány řídí od roku 2004 podle toho, zda konkrétní vydavatelé tisknou alespoň na 10 % recyklovatelného papíru.

Právnická skupina Co-op America zveřejnila nedávno své výpočty, podle kterých by do atmosféry unikalo tisícinásobně méně skleníkových plynů, pokud by se tisklo jen asi na 30 % recyklovatelných zdrojů z celkového objemu produkce.
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
7
8. 2017
7-11.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí